Tramvai spre Florești - Gilău și centura de la Podul N (Mănăștur) până în Mărăști, la Selgros

 

Extinderea transportului spre Apahida și Florești - Gilău, dar și centura de sud sunt proiectele de viitor ale primarului Emil Boc. 

 

Noi suntem cu proiectele în lucru. Centura aceasta de sud cum se numește, de la Nodul N din Mănăștur, care traversează Calea Turzii și ajunge la Selgros, în Mărăști, cu ramificații spre oraș, este cea mai importantă centură a orașului, dar pentru asta trebuie să existe o voință guvernamentală.

 

Acolo ne trebuie de ordinul zecilor de milioane de euro (peste 50 de milioane de euro). Trebuie să fie susținută din fonduri guvernamentale, pentru că răspunde nevoii de trafic național. Cei care vin de la Oradea trebuie să aibă o alternativă să nu mai intre în oraș. Acum TIR -urile merg pe autostradă, dar restul mașinilor pe unde merg? Aceste investiții se fac peste tot din fonduri guvernamentale, europene, pentru că ministerul și Guvernul au acces la aceste fonduri”, a spus primarul Emil Boc.

 

El își arată susținerea față de demersurile primarului Horia Șulea de a construi centura prin spatele centrului comercial Polus. 

 

Primarul Șulea din Florești s-a chinuit să facă o mini-centură, care ar mai fi o alternativă la intrarea în Cluj-Napoca. Orice alternativă la intrarea în Cluj-Napoca ne va oferi nouă posibilitatea să extindem troleibuzul sau tramvaiul spre Florești. Viitorul proiect important al zonei Metropolitane este ducerea tramvaiului și a troleibuzului spre Florești - Gilău și spre Apahida. Până când nu se face un drum alternativ la DN 1, nu putem face nimic. Ori se face pe malul Someșului așa numitul drum rapid de la sensul giratoriu de la autostrada Transilvania și până la Cora, ori celălalt drum prin spatele supermarketurilor, și atunci putem găsi soluții pentru a duce tramvaiul sau troleibuzul în Florești”, a mai explicat Emil Boc. 

 

Primarul Clujului a precizat că ”Floreștiul reprezintă o prioritate pentru dezvoltarea zonei metropolitane. Obligația noastră a autorităților este să gândim soluții pe câțiva ani”, a încheiat Emil Boc. 

 

Specialiștii de la Universitatea Tehnică Cluj au propus prelungirea liniei de tramvai de la Podul Calvaria, pe Calea Floresti si pana in cartierul Cetatea Fetei, din comuna Floresti.

 

Traseul propus de specialistii de la Universitatea Tehnica, ca urmare a discutiilor purtate si cu reprezentantii Agentiei de Dezvoltare Nord-Vest, ar fi de la Podul Calvaria, extinderea liniei de tramvai pe Calea Floresti, pentru a deservi si acea zona de Manastur, si ulterior pe drumul national pana in Floresti la sensul giratoriu, unde ar face stanga pe strada Eroilor, pana aproape de intrarea in cartierul Cetatea Fetei, pentru a avea acolo o bucla de intoarcere.

 

Estimam costul pe kilometru de aproximativ 2 milioane de euro, urmand sa avem circa 10-11 kilometri, cu mentiunea ca depinde foarte mult de locatia buclei de intoarcere. Noi ne dorim ca aceasta sa fie cat mai aproape de cartierul Cetatea Fetei pentru ca acolo este cea mai mare concentratie de blocuri din zona Floresti si cea mai mare si cea mai mare concentratie de populatie”, au precizat specialiștii citați.

Comentarii Facebook