Undă verde pentru Centura Floreşti - Cluj Napoca (Mănăştur)

 

Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a respins contestația firmei SC CIVITAS PROIECTARE SRL, în urma licitației pentru proiectarea centurii Florești - Cluj-Napoca. 

 

CNSC a respins ca tardivă contestația pe motiv că a fost tardivă

 

În aceste condiţii, practic, CNSC a dat dreptate Comisiei de licitaţie de la nivelul UAT Floreşti privind licitaţia amintită. În perioada imediat următoare se va lua legătura cu SC Luca Way pentru a se demara lucrările”, precizează reprezentanții Primăriei Florești. 

 

La mijlocul lunii august, UAT Floreşti a atribuit către SC Luka Way Bucureşti, care a depus o ofertă de preţ – 129.997 lei fără TVA şi grafic de execuţie 6 luni, licitaţia pentru ”Servicii de proiectare faza PROIECT TEHNIC aferente realizării obiectivului de investiţie Drumul de legătură varianta sud, comuna FLOREŞTI, JUD CLUJ”.

 

La licitaţie au depus oferte şapte firme , patru din ele fiind din Cluj Napoca. 

 

1. SC ProCons Bucureşti: ofertă de preţ – 179.395 lei fără TVA; grafic de execuţie 6 luni

2. SC Luka Way Bucureşti: ofertă de preţ – 129.997 lei fără TVA; grafic de execuţie 6 luni

3. SC Maxi Design Bucureşti: ofertă de preţ – 194.400 lei fără TVA; grafic de execuţie 6 luni

4. SC Civitas Proiectare Cluj-Napoca: ofertă de preţ – 97.680 lei fără TVA; grafic de execuţie 6 luni

5. N.V. Construct Cluj-Napoca: ofertă de preţ – 208.041,10 lei fără TVA; grafic de execuţie 6 luni

6. Drumuri si Poduri Judeţene cluj: ofertă de preţ – 276.000 lei fără TVA; grafic de execuţie 6 luni

7. SC Euro Drum Cluj-Napoca în asociere cu SC Drumex Cluj-Napoca; ofertă de preţ – 285.000 lei fără TVA; grafic de execuţie 6 luni.

 

Drumul de legătură dintre Floreşti şi Cluj Napoca ar urma să aibă 4,3 kilometri, inclusiv cu 2 bretele de legătură spre Metro şi Polus. Traseul va începe pe strada Cetăţii 1 şi, prin spate pe la Metro şi Polus va face joncţiunea, complet  pe sol, fără viaducte, cu municipiul Cluj Napoca, în zona adiacentă depoului de tramvaie din Mănăştur, drumul Sfântul Ioan, urmând să existe 7 puncte de legătură cu DN1. 

 

Primarul comunei Floreşti, Horea Şulea, afirmă că ”Centura va costa maxim 7 milioane de euro. Comuna Floreşti nu primeşte nici un ban de la Guvern pentru această lucrare, deşi tronsonul Floreşti-Cluj al DN1 figurează ca punct negru pe harta riscurilor rutiere a CNADNR. Potrivit primarului Horia Şulea, pentru realizarea Centurii se va accesa un credit sau se va apela la o emisiune de titluri de stat, Floreşti, care are un grad de îndatorare ZERO, urmând să fie prima comună din România care accesează un asemenea instrument financiar”. 

 

La Floreşti, cea mai mare comună din ţară – cu o populaţie oficială de peste 20.000 de locuitori şi neoficial în jur de 33.000 de locuitori, unul din dezideratele locuitorilor este centura de sud, Floreşti-Cluj-Napoca (Mănăştur). ”În prezent, în Floreşti locuiesc peste 30.000 de persoane. Dimineaţa, între orele 06.00-08.30, potrivit măsurătorilor, în medie 14.000 de maşini parcurg DN1 - Avram Iancu, spre Cluj-Napoca, dintre care doar 2.000 intră în Floreşti. Restul sunt floreşteni ce merg spre Cluj-Napoca. Unica arteră de legătură a fost deja marcată la patru benzi, dar acest lucru nu este de ajuns pentru a decongestiona traficul! S-a constatat o scădere a traficului după introducerea mijloacelor de transport în comun ale CTP în microcartiere şi suplimentarea programului de circulaţie, dar drumul de ocolire este o necesitate”, a mai spus primarul comunei Floreşti, Horia Şulea. 

Comentarii Facebook