rosal_feb.jpg
Image 1 of 2

Politic/Administrativ

Președintele PMP, la Cluj: Primari aleși în două tururi și proiect pentru unirea cu Republica Moldova FOTO

  





Președintele executiv al Partidului Mișcarea Populară, Eugen Tomac, a fost prezent, sâmbătă, la Cluj-Napoca, unde a susținut o conferință de presă.

Printre subiectele abordate de liderul PMP a fost și o inițiativă pornită de către partid, prin care își propun să strângă un milion de semnături de la cetățeni astfel încât să poată merge în Parlament cu un proiect legislativ prin care să se revină la alegerea primarilor în două tururi.

Trebuie să revenim la alegerea primarului în două tururi pentru a avea o administraţie locală eficientă. PMP începe săptămâna viitoare campania naţională Alege primarul în două tururi. Vom ieşi în stradă peste 20.000 de membri ai partidului şi vom strânge, timp de 45 de zile un milion de semnături pentru această iniţiativă. Nu este normal ca la ora actuală un singur partid să aibă prima şansă folosindu-se de acest intrument privind alegerea printr-un singur tur”, a declarat președintele executiv PMP, Eugen Tomac.

După ce strângem semnăturile vom merge şi le vom depune la Parlament şi vom cere în numele cetăţenilor care au semnat pentru această iniţiativă ca legea să fie suspusă dezbaterii în plenul Camerei şi adoptată. Este vital să revenim la două tururi pentru alegerea primarului”, continuat acesta.

Campania va începe și la Cluj-Napoca de săptămâna următoare, reprezentanții partidului urmând să amplaseze un stand pe Bulevardul Eroilor, unde cetățenii pot semna.

Un alt subiect abordat de reprezentanții PMP este o inișativă pornită în urmă cu ceva vreme chiar de președintele PMP Cluj, senatorul Lungu Cristian. Mai exact, este vorba despre o inițiativă prin care Mișcarea Populară le-a cerut consiliilor locale și județene să adopte o declarație de unire cu Republica Moldova.

Acest proiect vine după ce, la finalul lunii martie, toate partidele politice din țară au semnat, în unanimitate, o hotărâre de a începe imediat demersurile pentru unirea cu Republica Moldova, în cazul în care țara vecină inițiază o astfel de propunere.

“Suntem singura naţiune din Europa care n-a avut un lider capabil să negocieze anularea efectelor pactului Ribbentrop-Molotov. Această iniţiativa a plecat din Republica Moldova, acolo unde primari şi consilieri din aproape 200 de localităţi au adoptat declaraţii politice de unire cu România. Noi ne-am încurajat aleşii locali inclusiv parlamentarii să facă demersuri peste tot în ţară pe lângă autorităţile lucale să se adopte asemenea declaraţii.

Solicităm ca şi Consiliul Local al municipiului Cluj- Napoca şi Consiliul Judeţean să adopte un asemenea document politic prin care se încurajează acest obiectiv de unire a Republicii Moldova cu România", a declarat Eugen Tomac.

Tot sâmbătă a avut loc și Conferința județeană a PMP, în care s-a ales conducerea pentru filiala județeană a partidului. Pentru funcșia de președinte a fost un singur candidat, senatorul Lungu Vasile Cristian, actualul președinte interimar al PMP Cluj. La nivelul județului, PMP are aproximativ 1050 membri, dintre care aproximativ 200 sunt la Cluj-Napoca.

rsz_jidvei-must2018-bannerweb-144dpi_728x90_1.jpg
21-4-2018, 18:27
53 vizualizări
19 comentarii
Napoca28-4-2018, 11:24
2 tururi o prostie
diasporean25-4-2018, 20:21
Prefer oricand un basarabean ambitios si inteligent nativ oricarui ardelean greu de cap si bun doar de sapa.
@ eventual dihorean...26-4-2018, 0:08
Da prefera ce vrei tu ma, ca parca in Basarabia aia a ta toti au IQ-ul lui Einstein si in Ardeal sunt toti prosti ca lemnul.
De aia si e diferenta care e in dezvoltarea celor doua regiuni, de destepti ce sunt Basarabenii si de prosti ce sunt Clujenii!
Poi daca sunteti asa de destepti, ambitiosi si inteligenti nativi de ce dracu nu stati ma acasa la voi sa va dezvoltati si sa depasiti nu Romania ci chiar Japonia si veniti cu miile sa va gasiti rostul in Ardealul asta plin de prosti?
Nu ca ma deranjeaza cei care vin la un trai mai bun aici, de mine haideti toti, am tot respectul pentru cei care incearca prin munca, onestitate, bun simt sa isi faca un rost mai bun, ca esti Basarabean, ca esti Sirian ori Chinez, daca aduci prin munca ta plusvaloare si iti vezi de treaba ta esti binevenit, in schimb nu sunt de acord ca printr-o ipotetica unire sa impartim bugetul si asa insuficient al Romaniei cu o regiune care prin subdezvoltarea sa si nevoia de a se pompa bani la greu in ea sa traga inapoi Romania cu cativa zeci de ani si sa o tina pe loc vreme indelungata, cand si asa suntem in urma altor tari din UE!
Adica eu n-am bani sa imi achit propriile facturi, dar ma unesc cu unii care sunt si mai rau in buda si in loc sa-mi rezolv problemele din curtea mea imi imprt putnul cu aia de m-am trezit eu sa ma unesc cu ei, mai mult, aloc mai multimbani inspre partea aia!
Poi daca unii abereaza cu ideea asta cu unirea cu Moldova, de ce sa nu aberam si mai tare si sa nu propunem sa ne ne unim cu Norvegia ori cu Elvetia atunci, si sa bage aia bani in noi sa ne aduca la nivelul lor?
Corect !26-4-2018, 2:10
Medicul care a fost in stare sa efectueze primul transplant de plamani in Romania este basarabean. In nici un caz nu a invatat carte la medicina din Cluj. Ar fi ajuns felcer ca toti medicii clujeni. Basarabenii sunt cei mai dotati intelectual dintre toti romanii. Este un adevar iar cei care nu-l recunosc sunt frustati si complexati.
...26-4-2018, 19:53
"Basarabenii sunt cei mai dotati intelectual dintre toti romanii.'
Asa, si la ce v-a folosit? Tu te uiti ma cum arata orasele si satele voastre pe langa ce vezi in Ardeal? Te uiti la nivelul de trai de la voi comparativ cu al nostru? La nivelul de dezvoltatere tehnologica?

Chiar asa, medicul medicilor de ce n-a facut transplantul ala minune la voi acasa in Basarabia?
Cumva pentru ca... din parti conditii?
De aia va trebuie ma unirea cu Romania, sa va dotam spitalele pe banii nostrii?

Si de prosti ce sunt felcerii din Cluj sunt pline spitalele de la noi de pacienti de la voi ma? De aia iti vin concetatenii sa se trateze cu miile la Cluj de prosti ce sunt doctorii de la noi si de buni ce sunt "cei mai cei" si dotati si intelectuali aia de la voi?

Eu nu-s nici frustrat nici complexat, eu traiesc bine mersi in tara mea, dar nu sunt de acord sa contribui cu banii mei sau a tarii mele la aducerea la acelasi nivel cu cele din Romania a oraselor si comunelor voastre in urma unei eventuale uniri si punct.
In rest, la cata minte luminata pe metrul patrat propavaduiesti ca aveti acolo ce dracu v-a oprit ma cu atat inteligenta cat spui ca se gaseste pe la voi sa va dezvoltati singuri tara si chiar sa ne depasiti? Cumva puturosenia?
observator26-4-2018, 23:23
Mai nou in spitalele din Cluj se moare datorita incompetentei si nesimtirii. Stirile sunt luate de pe acest site nu inventate de propaganda.
...27-4-2018, 0:30
Da, cand se moare se face o stire din asta, dar tot la un mort sunt 100.000 de tratati si vindecati, sau 1.000 de salvati care erau intr-o stare grava, aflati la un pas de moarte, succesele, reusitele de regula nu genereaza stiri...
Si de murit se moare in orice spital din lume nu doar in Cluj, aici in schimb s-au obisnuit mai nou toti cei care nu se pot impaca cu gandul ca au pierdut pe cineva, sa dea automat vina "pe"...
Cautatul de vinovati e sport national la noi, in absolut orice domeniu ori situatie, cineva sau ceva e musai sa fie mereu de vina...
@KKK25-4-2018, 8:00
Transilvania a venit acum o suta de ani cu milioane de bolovani mintal. Tot asa sunt si acum, nu prea ii duce capul. Basarabenii vin cu milioane de romani inteligenti si talentati peste media tarii. Asta este o avere uriasa in ziua de azi. Sunt pline companiile de IT din tara cu tineri basarabeni care depasesc cu mult numarul celor din ardeal care nu prea le au cu stiinta de varf. Nu mai vorbesc de miile de tineri basarabeni extrem de talentati in orice domeniu.
...25-4-2018, 17:51
Transilvania n-a venit de nicaieri, e aici de cand lumea, din pacate ne-am alipit cu puturoseniile de dincolo de Carpati! Lasa tu milioanele de inteligenti basarabeni si tineri talentati si explica-mi daca-s asa de talentati de ce nu si-au ridicat si dezvoltat propria tara? Cum de s-a irosit averea asta uriasa a Basarabiei?
Asa ca lasa tu miile de tinerii talentati si spune mai bine ce faci cu milioanele de viitori asistati social, aia care stau toata ziua in crasma si drojdesc pe caiet pana le intra ajutorul si care vor trebui sa fie tinuti in spate din bugetul nostru? Ca noi n-avem destui pierde vara care fug de munca in tara!
Ce faci cu infrastructura Moldovei care e in ultimul hal si care va trebui adusa macar la nivelul celei existente in Romania? Noi nu avem inca o autostrada care sa strabata tara si cai ferate decente dar ne inhamam sa le punem la punct si pe alea din Moldova? Cu ce bani, ca aia sunt de zece ori mai in buda decat noi?
La fel cu spitalele, scolile, apoi o sa sara si cultele la ciolan, CU CE BANI? Faci unire cu o tara in care situatia economica e de zece ori mai dezastruoasa decat a noastrra si apoi te trezesti ca trebuie sa imparti bugetul care si asa nu ne ajungea si cu aia, mai mult, sa pompezi mai mult acolo ca sa echilibrezi situatia ca zici ca ooo, Clujul, Timisoara acolo e viata nene, o duc bine si oricum se descurca ei, le ajunge cat au, lasa sa le dam doar 5-10% lor, ca oricum o duc bine, si sa dam 90% oraselor nou venite in Romania, care sunt praf si pulbere ca sa le aducem la nivelul restului tarii!
Cam asa a fost si in Germania la unirea RFG-ului cu DDR-ul, numai ca aia chiar au avut de unde da, si chiar si asa unirea aia i-a tras bine de tot inapoi o perioada, da noi de unde dracu avem sa-i mai tinem si pe aia din Moldova?
Vine Basescu sau Dragnea cu bani de-acasa?
Ba' sexu23-4-2018, 21:56
Mare ii pofta de putere la secu'ristul asta!
Nu avem destule vinituri ca acum sa vina si aia de acolo si sa ni-i mai puna si pe rusi pe cap!
KKK23-4-2018, 14:07
Ce unire ma cu Republica Moldova? Sa ne traga si mai rau in jos, nu ne ajunge unirea cu Teleormania? Eventual o motiune pentru separarea Transilvaniei de Teleormania daca propunea si desteptul ala de la Cluj! Sa ramana ei cu Dragnea si Dancila si cu asistatii lor sociali care traiesc pe spatele ardelenilor si banatenilor care muncesc de dimineata pana seara in timp ce aia stau la crasma pe caiet toata ziua si asteapta luna de luna pomana picata din cer unde cer = bugetul consolidat al tarii unde, excluzand capitala, ca regiune noi contribuim cel mai mult si asistatii cel mai putin!
fanel24-4-2018, 9:47
cu ce contribui tu ma ? cu cacarezele numelui tau ? mars la avo
XXX24-4-2018, 23:49
Da tu ma fanel cu f mic alias gig cu g mic? Daca tot te dai mare falus, macar scrie ma corect cu majuscula la inceput de propozitie, fara spatiu inainte de semnul intrebarii si cu semn de punctuatie la final de propozitie!
Si cauta pe net sa vezi ce inseamna "cacarezele" alea daca n-ai auzit in viata ta de ele!
Mars la scoala generala!
ha ha ha ! ha ha ha !25-4-2018, 8:17
Sudul tarii produce peste 75% din banii tarii. Marea industrie este acolo, comertul international la fel iar agricultura din 7-8 judete sudice produce mai mult ca restul tarii.Astia sunt cei care le fac autostrazile puturosilor din ardeal. Vorbesti aiureli ca orice ardelean incult .
Rade ciob de oala sparta...25-4-2018, 18:06
Ia scoate tu Bucurestiul (ca e capitala si e normal sa produca) si Constanta-Port din ecuatie si vezi cu cat ramne sudul ala ca si contributie comparativ cu Ardealul ori Banatul!
Totul se bazeaza pe capitala, si de exemplu Banca Transilvania care e din Cluj contributiile pe care le varsa sunt inregistrate tot in Bucuresti, ca se ia sediul general care de regula e oriunde in lume in capitala!
RCS-RDS e din Oradea, sediul general mutat tot la capitala, contributiile inregistrate tot ca "mari succesuri" sudiste!
Constanta Port, tot ce intra in tara pe acolo, aduce incasari inregistrate tot in sud.
Si cu agricultura, bati campii rau de tot, ce judete ma, ce agricultura ca e praf, de aia importam grau de bine ce merge agricultura sudului!
Puturosi in ardeal? Unde muncesc oamenii la tara de la 4 dimineata si pana seara, unde au tinerii cate doua servicii, uita-te ma cum arata casele de la tara in Ardeal si uita-te la alea din satele voaste si asta spune tot despre cat de muncitori sau puturosi sunt unii sau altii.
Bine ca-s harnici de rup pamantul aia din Teleorman!
Ia cauta ma statistica cu numarul de asistati social pe judete si o sa te crucesti! Poate-ti mai revii din delir cand o sa vezi cum sta Clujul si cum stau judetele alea mari agricole de ne fac noua puturosilor autostrazile!
gig23-4-2018, 9:36
PROSTULE
ce legatura este intre 2 tururi si admin eficienta?
se fac doar cheltuieli in plus...idiotule
Aurel23-4-2018, 9:58
Dacă ai un alt punct de vedere, asta nu înseamnă că trebuie să înjuri. În plus, poate nu ai dreptate.
...23-4-2018, 11:21
Ce conteaza cheltuelile in plus? Adica sunt bani sa platesti pensii speciale dar nu sunt bani pt ceva democratic?
Stefan22-4-2018, 15:32
Felicitări pentru iniţiativă!

Cele mai citite ştiri din Politic/Administrativ

659 vizualizări
17-8-2018, 15:52
Europarlamentar PSD: Protestatarii să fie amendați cu 15.000 de euro» Vezi tot
333 vizualizări
17-8-2018, 13:52
Europarlamentar: Imaginile cu jandarmi lovind oameni cu mâinile ridicate sunt ”trucate”» Vezi tot
249 vizualizări
17-8-2018, 13:59
Citește scrisoarea trimisă de Viorica Dăncilă Comisiei Europeană» Vezi tot
48 vizualizări
15-9-2017, 16:54
Cluj: Harta cartierelor! Cum au crescut cartierele Clujului din 2016 în 2017» Vezi tot
34 vizualizări
22-1-2016, 9:08
Centura de Sud, prin spatele Polus, ar putea fi terminată în 6 luni» Vezi tot

Sondaj de opinie:

Dacă în toamnă ar fi alegeri parlamentare, ce partid ați vota?