INSPECȚIE nouă pe drumul Răchiţele - Ic Ponor. E RĂFUIALĂ între Seplecan și Avram - FOTO

 

O nouă inspecție arată că pe drumul Răchițele - Ic Ponor sunt probleme. Cu toate acestea, verificările făcute de prețedintele Consiliului Județean Cluj, Mihai Seplecan, par a fi o răfuială cu șeful RAADPP Cluj, Mircea Avram.

 

Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Mihai Seplecan, împreună cu reprezentanţii direcţiilor de resort din cadrul Consiliului Judeţean Cluj, cu consilierii personali pe probleme de infrastructură şi, respectiv, cu proiectantul lucrării, au efectuat la finele săptămânii trecute o verificare la faţa locului în vederea analizării stării lucrărilor de modernizare a drumului Răchiţele - Ic Ponor.

 

În cadrul sectorului de drum modernizat din zona Scrind-Frăsinet s-a observat faptul că materialul rezultat în urma tăierii marginii carosabilului a fost împrăştiat atât pe carosabil cât şi în şanţurile, respectiv taluzurile drumului, fapt care a determinat o înfundare a acestor acostamente, concomitent cu manifestarea unui real pericol pentru maşinile care circulă în acest sector datorită carosabilului necurăţat. Mai departe, pe sectorul de drum din zona Răchiţele-Doda Pilii,   s-au constatat neconformităţi ale stratului de balast pregătit în vederea aşternerii stratului de piatră, într-o asemenea măsură încât este susceptibil de a nu fi pregătit pentru recepţia în faza determinantă. De asemenea, zona de macadam nu respectă vizual caracteristicile suprafeţei, existând denivelări evidente în profilul longitudinal şi cel transversal care nu se înscriu în toleranţele prescrise în caietul de sarcini. Nu în ultimul rând, pe porţiunea de aproximativ 4000 de metri pe care este aşternut stratul de binder (strat de beton asfaltic folosit ca legătură între fundaţia drumului şi stratul de uzură), există diferenţe de grosime de până la patru cm între cerinţele din caietul de sarcini (şase cm) şi realitate (doi cm)!!! Mai mult decât atât, calitatea acestui beton asfaltic este una cel puţin îndoielnică, existând deja gropi adânci în acest strat, motiv pentru care, pe anumite porţiuni, cum e cea de la km 64+896, binderul este complet compromis,  fiind necesară refacerea lui de la zero”, precizează oficialii CJ Cluj. 

 

Din păcate, această analiză la faţa locului a stadiului lucrărilor ne-a relevat numeroase carenţe şi probleme tehnice care trebuie remediate de urgenţă şi care ne ridică  serioase semne de întrebare cu privire la calitatea întregului proces. Din acest motiv, în urma deficienţelor grave pe care, împreună cu experţii care sunt în măsură să se pronunţe, le-am constatat pe acest drum de o importanţă strategică pentru dezvoltarea turistică a zonei, am luat decizia de a dispune efectuarea unor expertize tehnice care să vizeze atât lucrările la acest drum cât şi toate celelelate lucrări de modenizare şi reabilitare a drumurilor judeţene realizate în ultima perioadă de timp. Este absolut inacceptabil ca un drum pentru care constuctorul este obligat să ofere o garanţie de ani de zile să fie executat în asemenea condiţii încât să apară deja gropi iar la prima ploaie să existe posibilitatea de rupere a asfaltului. Balastul folosit nu este corespunzător, sunt numeroase suprafeţe pe care apa bălteşte sau care sunt înnoroiate, sunt zone de macadam care nu au fost împănate, amorsarea înaintea turnării asfaltului nu s-a făcut corespunzător…… Asta, ca să nu mai vorbim de temperaturile la care s-a turnat asfalt, spre exemplu, cu mult sub cele minime admise şi chiar pe timp de ploaie…..Firmele care lucrează pentru Consiliul Judeţean vor trebui să se obişnuiască să execute lucruri de calitate deoarece toate acestea sunt suportate din bani publici, deci, în final, din buzunarul fiecărui cetăţean al judeţului iar genul acesta de lucrări de mântuială, pe care le-am semnalat constant de la preluarea mandatului meu, trebuie să înceteze. În orice caz, un lucru e cert: nu se pune în niciun moment problema decontării din bani publici a unor lucrări de o asemenea calitate! În acelaşi timp, întrebarea care se pune, în mod firesc, e următoarea: în ce fel şi-au făcut oare treaba cei care sunt plătiţi exact pentru ca astfel de situaţii să nu se întâmple, unde erau oare reprezentanţii RAADPP şi ce măsuri au luat pentru remedierea acestor neconformităţi grave?!?”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean, domnul Mihai Seplecan.

 

Lucrările de pe acest drum sunt efectuate de asocierea Drumuri şi Poduri Judeţene Cluj SA - SC Cridov  SRL. Este vorba despre terminarea lucrărilor, care au fost începute în 2009 pe fonduri europene și abandonate de fostul constructor.

 

Administrarea șantierului este făcută de Regia Autonomă de Administrare a Domeniului Public și Privat Cluj, condusă de Mircea Avram. Acesta și Mihai Seplecan sunt la cuțite, după ce ultimul a cerut desființarea Regiei pe motiv că nu ar respecta legea și nu ar mai avea niciun motiv să mai funcționeze.

Comentarii Facebook