UBER SÂNGEREAZĂ la Cluj, dar nu se predă: Suntem foarte dezamăgiți. Facem Apel

 

Uber a primit o lovitură dură din partea Curții de Apel Cluj, care a interzis serviciul de taximetrie în oraș. Compania anunță că va ataca decizia. 

 

Suntem foarte dezamăgiți de această decizie și vom face apel. Așa cum a declarat și noul nostru CEO, Dara, este nevoie ca serviciile precum Uber să fie reglementate. Prin urmare, vom continua dialogul cu autoritățile, iar între timp facem pași proactivi către un model licențiat”, spun oficialii Uber România. 

 

Taximetriștii clujeni reclamă faptul că Uber face concurență neloială și că serviciul de ride-sharing nu este reglementat. Uber a declarat de nenumărate ori că susține reglementarea și că dialoghează în mod activ alături de Guvern și Parlament pentru a reglementa serviciile de transport digitale.

 

În ultimele luni, Uber a susținut toți șoferii care doresc să obțină un certificat de șofer profesionist și o licență conform cadrului actual.

 

Recent, a fost depus în Senat un proiect de lege care vizează reglementarea serviciilor de ridesharing. Acesta își propune crearea unei noi categorii de transport, similară cu cea din Lituania, Estonia sau SUA. În acest fel, piața serviciilor de transport ar deveni accesibilă mai multor șoferi, iar consumatorii ar avea o nouă opțiune.  

 

În majoritatea țărilor din Uniunea Europeană, Uber lucrează deja doar cu șoferi profesioniști. 

 

În țările în care Uber operează încă în sistem de tip peer-to-peer sunt așteptate în acest an reforme legislative. Spre exemplu, în Polonia, Guvernul lucrează la o nouă lege a transporturilor, iar companii precum Uber sunt parte din procesul de consultare publică. În Cehia, Uber a semnat un memorandum cu Guvernul care prevede cooperarea în vederea modificării cadrului legal pentru a oferi mai multor șoferi oportunitatea de a deveni operatori licențiați de servicii de transport. 

 

Anul trecut, Curtea Europeană de Justiție a emis o decizie prin care stabilește că serviciile precum Uber sunt „servicii de transport urban non-public” și că fiecare stat membru ar trebui să le reglementeze la nivel național”, au mai spus cei de la Uber, într-un comunicat.

Comentarii Facebook