Bechtel, vinovata de moartea inca unui muncitor pe Autostrada Transilvania-Vezi VIDEO

Firmele  Bechtel si Freyrom SA Bucuresti se fac vinovate de moartea muncitorului Marian Vadan, care a cazut, in data de 8 octombrie 2009, de pe un pod din localitatea Craiesti,pe Autostrada Transilvania,  in timp ce lucra la rosturile de dilatatie.

 

Potrivit inspectorilor ITM, locul era iluminat cu faza scurta a doua autoturisme si podul nu avea balustrada.

Potrivit lui Emilian Rosca, directorul ITM Cluj, subcontractorul a cerut asigurarea iluminatului artificial, dar aceasta solicitare nu a fost respectata de Bechtel. In plus, compania americana nu a luat masurile corespunzatoare pentru ca, in zonele cu risc de cadere de la inaltime, accesul sa fie permis numai lucrarilor care aveau instructajul facut. Vadan Marian, victima accidentului, pe fondul lipsei de instruire si supraveghere nu s-a echipat cu centurile de siguranta, pe care le avea in dotare.

Raportul intocmit de Inspectoratul Teritorial de Munca din Cluj mai arata ca vina apartine si societatii Freyrom SA Bucuresti, subcontractorul care realiza lucrarile de la podul din Craiesti. Reprezentantii Freyrom au dispus inceperea lucrarilor de betonare la lumina farurilor autovehiculelor, ceea ce a dus la crearea unei zone de umbra la nivelul solului, iar victima Vadan Marian nu a vazut zona de pericol, pasind in gol. De asemenea, nu au asigurat efectiv instructajul la schimbarea locului de munca pentru Vadan Marian, astfel incat lucratorul a fost expus pericolului de accidentare, deoarece nu cunostea configuratia noului loc de munca, se mai arata in raportul ITM Cluj.

Inspectorii de munca din Cluj au inaintat dosarul Parchetului de pe langa Judecatoria Turda cu propunerea de cercetare penala a firmelor Bechtel si  Freyrom . De asemenea, firma americana a primit 6 amenzi in valoare de 22.000 de lei pentru toate neregulile sesizate, iar firma Freyrom din Bucuresti, alte 6 sanctiuni in valoare de 22.500 de lei.

Accidentul soldat cu moartea municitorului Marian Vadan s-a produs in 8 octombrie 2009, la ora 20.00. El lucra la betonarea rostului de dilatare de la pod si deoerece se inserase si nu a sosit sistemul de iluminare solicitat de la Bechtel, coordonatorul lucrarilor a decis continuarea betonarii asigurand iluminarea cu faza scurta a doua autoturisme. Ajuns pe inserat la locul de munca, care nu era asigurat cu balustrada sau securizat, Vadan Marian a iesit in fara parapetului rutier pasind printre elementele acestuia. Bodura fiind ingusta, fara trotuar, vizibilitatea limitata, iar farurile asigurau iluminat  doar in plan orizontal, neobservand in noapte marginea, a cazut de la 7,5 metri, se mai arata in raportul ITM Cluj.

 

Acesta al doilea caz in care Bechtel este vinovata de moartea unui angajat pe Autostrada Transilvania. Primul a fost cel al mucitorului care a murit in aceeasi noapte cu Marian Vadan, Sevastian Gheorghe Bubau, peste care a cazut un bloc de beton ridicat de o macara. In urma anchetei efectuate de ITM, a rezultat ca firma Bechtel este vinovata de moartea lui Sevastian Gheorghe Bubau. Motivul: macaraua pe care lucra angajatul Bechtel nu avea toate avizele de punere in functiune, iar componentele de securitate nu functionau. In plus, macaraua putea sa ridice doar 254 de kilograme, dar blocul actionat in momentul accidentului avea cu 50 de kg mai mult.


VIDEO: Emilian Rosca, dir ITM Cluj- prezinta raportul ITM privind moartea unuia dintre muncitori pe Autostrada Transilvania

 

 

 

Cititi pe Stiri de Cluj .ro si articolele

 

Bechtel e vinovata de producerea accidentului in urma caruia a murit un om

 Bechtel nu comenteaza raportul ITM

Comentarii Facebook