CJ Cluj susține că pe pista de la Cluj nu pot ateriza zboruri transcontinentale. Aeroportul vine cu dovezi că se poate

Consiliul Județean Cluj susține, într-un comunicat de presă, că pista de 2.100 de metri de la Aeroportul Cluj nu suportă zborurile transcontinentale.

Consiliul Județean Cluj a stabilit construirea unei piste noi de 3.500 m, din care 2.190 - Etapa 1  s-a construit deja, cu o capacitate portantă stabilită în proiect de 114 PCN - capacitatea necesară pentru a ateriza avioane mari pentru zboruri transcontinentale. Pentru asta s-a și plătit suma uriașă de cca. 50 milioane de euro!

Însă pista construită și gestionată de Aeroport are (conform unei expertize) doar capacitatea portantă de 66 PCN!

Capacitatea portantă insuficientă a rezultat ca urmare a lucrărilor frauduloase făcute la aeroport și acoperite de aeroport.

Asta însemnă că și în situația prelungirii pistei la 3500 m, pe acest aeroport, nu va putea ateriza niciodată un avion transcontinental din lipsa capacității portante necesare.

Aeroportul Cluj a plătit din buzunarul clujenilor o pistă de 114 PCN și, de fapt, s-a construit o pistă de 66 PCN, fraudând-se astfel masiv bugetul public”, se arată într-un comunicat asumat de conducerea executivă a Consiliului Județean Cluj.

În comunicat nu se prezintă nicio dovadă, iar acuzațiile sunt extrem de grave.

Aeroportul Cluj a contrazis toate aceste acuzații și a prezentat rapoarte. 

În virtutea dreptului la replică și pentru o corectă informare a opiniei publice, în legătură cu comunicatul de presă al conducerii executive a Consiliului Județean Cluj din data de 12 iunie 2019 cu titlul „Cea mai mare fraudă din istoria acestui județ este la Aeroport. 700.000 de clujeni au fost furați”, Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj precizează:

Pista de decolare-aterizare a aeroportului se regăsește într-o stare tehnică foarte bună, confirmată de către companiile aeriene care operează în medie între 40 și 50 de zboruri pe zi. 

Conducerea executivă a Consiliului Județean Cluj dezinformează în mod voit opinia publică  cu privire la starea tehnică a pistei de decolare-aterizare a aeroportului. În susținerea noastră, ne bazăm pe toate expertizele tehnice existente până la ora actuală, expertize tehnice întocmite de persoane atestate în domeniu. 

Pista de decolare-aterizare a fost proiectată pentru o capacitate portantă de 105 PCN. După finalizarea acesteia și înainte de darea ei în exploatare în anul 2013, capacitatea portantă determinată a fost de 114 PCN, o capacitate suficientă pentru aterizarea aeronavelor mari pentru zboruri transcontinentale. În anul 2018, s-a determinat din nou capacitatea portantă a pistei, de experți în domeniu, rezultatul obținut a fost de 151 PCN. Această capacitate portantă va putea permite, după extinderea pistei, aterizarea aeronavelor de mare tonaj pentru efectuarea de zboruri transcontinentale. 

Toate documentele care stau la baza determinărilor capacității portante a pistei au fost depuse la Consiliul Județean Cluj încă din anul 2013, pentru o corectă informare a autorității tutelare și implicit a tuturor clujenilor cu privire la obiectivul de investiții.  Anexăm determinarea din anul 2013 a capacității portante, precum și pe cea din anul 2018, determinări realizate de experți în domeniul piste de aviație. Solicităm conducerii executive a Consiliului Județean Cluj să facă publică expertiza tehnică, asumată și semnată de către un expert tehnic atestat corespunzător, care susține afirmația din comunicatul de presă. 

În aceste condiții considerăm că titlul comunicatului de presă „Cea mai mare fraudă din istoria acestui județ este la Aeroport. 700.000 de clujeni au fost furați” nu are nicio legătură cu realitatea. Considerăm că scopul acestuia a fost acela de a aduce atingere imaginii aeroportului și conducerii acestuia și de a crea o stare de îngrijorare în rândul pasagerilor și a operatorilor aerieni”, susțin cei de la Aeroport.

Între Consiliul Județean, proprietarul Aeroportului, și conducerea executivă a Aerortului este un război surd de mai bine de un an, în care Alin Tișe vrea să schimbe conducerea și Consiliul de Administrație, dar de fiecare dată s-a lovit de sentințele judecătorești, care l-au blocat. 

Ultima a fost dată chiar azi, miercuri, 12 iunie, prin care s-a stabilit că Hotărârea Consiliului Județean Cluj, prin care au fost numiți trei membri interimari în Consiliul de Administrație la propunerea lui Tișe, este nulă. Acești membri ai CA -ului se opun de câteva luni la votarea bugetului și sunt acuzați de sindicaliștii și de conducerea Aeroportului de sabotaj direct, prin refuzul de accesare de fonduri europene, votarea bugetului pentru funcționare și dezvoltare.

Consiliul de Administrație de la Aeroportul Cluj, suspendat. Tișe a fost învins în instanță

Extras expertiza pista_2013_page-0001.jpg

Extras expertiza pista_2013_page-0002.jpg

Extras expertiza pista_2013_page-0003.jpg

Extras expertiza pista_2013_page-0004.jpg

Extras expertiza pista_2018_page-0001.jpg


Extras expertiza pista_2018_page-0002.jpg

Extras expertiza pista_2018_page-0003.jpg

Comentarii Facebook