Economic

Sectorul de autostradă Gilău -Mihăieşti trebuia să treacă printr-un sat. CJ Cluj a corectat greșeala

  



 

Consiliul Județean Cluj anunță semnarea luni, 6 martie, a certificatului de urbanism necesar în vederea elaborării proiectului pentru autorizarea executării lucrărilor de construire a sectorului de autostradă Gilău - Mihăieşti.

 

Certificatul a fost emis ca urmare a cererii formulate în acest sens de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere şi vizează terenul situat în judeţul Cluj, în intravilanul şi/sau extravilanul localităţilor Viştea, Nădăşelu, Şardu, Sînpaul, Mihăieşti şi Topa Mică, din comunele Gîrbău şi Sînpaul ce urmează a fi traversate de acest sector al autostrăzii.

 

Având în vedere importanţa deosebită pe care acest sector de autostradă o are atât pentru dezvoltarea judeţului Cluj, cât şi pentru întreaga regiune, am analizat şi semnat, în regim de urgenţă, această solicitare. În acelaşi timp însă, am acţionat în aşa fel încât să fie adoptată soluţia care generează cele mai mari beneficii şi care presupune cele mai mici inconveniente pentru locuitorii din zonă şi pentru comunităţile clujene vizate”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Alin Tişe.

 

Astfel, în contextul propunerilor formulate în acest sens prin intermediul Avizului Primăriei Sînpaul nr.251/2017, certificatul de urbanism semnat de preşedintele Consiliului Judeţean Cluj solicită şi impune o serie de condiţii, precum cele referitoare la:

 

- Relocarea traseului autostrăzii de la km 12+200 până la km 15+080 înainte de intrarea în satul Şardu, între sat şi DN1F (există spaţiul necesar), în scopul evitării traversării printre case, deoarece proiectarea s-a făcut utilizându-se hărţi mai vechi de anul 1970, în care cartierul Sinistraţi nu apărea; 

- Se solicită ca în Proiectul Tehnic să fie prevăzută o zonă de servicii la km 17+800, zonă care în Studiul de Fezabilitate apare ca parcare de scurtă durată;

- Se va asigura continuitatea tuturor drumurilor de acces la terenurile agricole, păduri şi păşuni de pe o parte pe alta a autostrăzii, astfel încât activitatea şi locuirea în zonele afectate să fie afectate la minim;

- Se va proiecta o distanţă mai mare faţă de case cu minim 10-30 m, în segmentele următoare: de la km 16+200-16+300; km 19+080-19+580; km 20+400 – 20+500;

- Se solicită elaborarea studiilor geotehnice suficient de laborioase pentru a se adopta soluţiile tehnice adecvate.

rosal_dispecerat[1].png
6-3-2017, 15:20
51 vizualizări
1 comentarii
Andrei6-3-2017, 15:48
Prosti prosti prosti...oare ne mai trezim vreodata?!

Cele mai citite ştiri din Economic

609 vizualizări
17-11-2017, 22:43
PSD-ALDE creează o nouă bancă de stat » Vezi tot
299 vizualizări
17-11-2017, 11:54
Banca Transilvania a dat startul BANK Friday» Vezi tot
208 vizualizări
17-11-2017, 12:06
Cluj-Napoca: Amenzi de peste 25.000 de lei pentru nereguli la ateliere de reparații auto» Vezi tot
124 vizualizări
17-11-2017, 13:01
Farmec a obținut titlul „Cel mai bun produs nou” la Premiile Piaţa 2017 pentru gama Gerovital Geluri de duş (P)» Vezi tot
120 vizualizări
16-11-2017, 16:08
Cluj-Napoca: Exemple de apartamente ce ajung între 300.000 - 430.000 de euro» Vezi tot

Sondaj de opinie:

Dacă în toamnă ar fi alegeri parlamentare, ce partid ați vota?