Miercuri 22 Mai

Revin acuzațiile că siguranța zborurilor la Cluj este în pericol. Război Sindicat vs CJ Cluj


Sindicatul Aeroportului Cluj a replicat unei scrisori trimise de Consiliului Județean, care acuză că noua pistă a Aeroportului are probleme, spunând că acest lucru nu este real și că piloții Tarom, Wizz Air, Lufthansa, Turkish Airlines spun că noua pistă este ”impecabilă”

Stimate doamne și stimați domni, 

Am citit cu interes scrisoarea dumneavoastră și vă asigurăm că suntem responsabili și conştienţi de fiecare afirmație sau acțiune pe care le întreprindem. 

Ca dovadă că suntem foarte receptivi la sugestiile primite din partea dumneavoastră, vă comunicăm punctual următoarele: 

1) Dorim să lăsăm instituţiile statului român să decidă în dosarele penale la care faceți referire, prin sentințe definitive şi irevocabile, după epuizarea tuturor căilor de atac. Până atunci însă dorim să respectăm cu desăvârșire prezumția de nevinovăție pe care fiecare cetățean al României și al Uniunii Europene o are consființită atât de Constituţia acestei ţări (art.23 alin.11), cât și de normele comunitare. 

2) Dorim să vă confirmăm comportarea impecabilă de mai bine de 5 ani, atât a noii piste (07-25), cât și a platformei (pozițiile de parcare aeronave 10 și 11). Starea acestora a fost confirmată și atestată atât de specialişti în infrastructura aeroportuară, cât și de utilizatorii acestora, piloții companiilor aeriene care aterizează și decolează de zeci de ori, zilnic, de la Cluj (Tarom, Wizz Air, Lufthansa, Turkish Airlines etc.). Nu îi putem bănui de subiectivism sau de alte interese decât cele pur profesionale, spre deosebire de „experții” şi interesele de blocaj ale unor membri din comisiile de recepție numite de Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj. 

3) Am înțeles din mesajul dumneavoastră că sunteți foarte familiari cu ceea ce face sau intenţionează să facă DNA Cluj şi DLAF. Permiteți-ne să avem suspiciunile noastre. Adevărul e doar unul, oricum. Legat de interesul CFR Infrastructură și CFR Călători în realizarea proiectului intermodal, aşa după cum dumneavoastră ați menționat în trecut, este zero sau spre sabotare. Adică cele 2 companii nu își mai doresc să transporte niciun procent din pasagerii Aeroportului Cluj pe cale ferată și la fel este și în ceea ce privește marfa, din cauza propriilor lor viziuni de business, care evident le-a adus ,,bunăstarea” actuală. Dar există cerere mare de la alte companii, după cum bine ați fost informați de Aeroport în repetate rânduri. Prin urmare, poziţia CFR nu indică că proiectul de intermodalitate este deficitar sau neimplementabil. Trebuie doar să existe voință și bună credință să se găsească soluții, aşa după cum au făcut-o vecinii noştri de la Debrecen sau Budapesta, asta doar dacă ne dorim să construim ceva pentru comunitate și țară. 

4) Suntem mirați că nu vă amintiți documentele întocmite chiar de dumneavoastră, Consiliul Județean Cluj, în 2010, când aţi licitat concesionarea parcării auto din cadrul Aeroportului. Dacă veţi răsfoi propria documentație, veți găsi suprafața pe care ați inclus-o în licitaţie, împreună cu condițiile de exploatare și redevenţa de închiriat de la concesionar. Aceasta cuprinde toată suprafața actuală a parcării auto, inclusiv pe cea pe care refuzați în mod constant să o considerați ca făcând parte din contractul cu UTI. Iarăși nu cunoaştem motivele refuzului, dar avem voie să le bănuim. Oricum nu țin de noi, Aeroportul Cluj, dar ne afectează siguranţa pasagerilor și a noastră, a tuturor celor care lucrează în perimetru, precum şi imaginea. 

5) Vă înşelați profund în privința drepturilor noastre. Avem toate drepturile de a analiza sau a contesta numirea unor membri în Consiliul de Administraţie al Aeroportului, cu atât mai mult cu cât aceasta nu respectă legea. În primul rând, noi toţi, ca profesionişti în aviația civilă, angajați ai Aeroportului Cluj, care am contribuit şi contribuim zilnic la dezvoltarea şi bunul mers al activităţii acestuia suntem interesați de locul nostru de muncă. Noi de aici ne câştigăm existența. În al doilea rând, noi toți, împreună cu familiile noastre, ca și cetăţeni ai judeţului Cluj, suntem interesați direct de tot ceea ce ne aparţine, de bunurile comunităţii, între care Aeroportul este pe primul loc. 

Este absolut îngrijorător modul în care ne sunt reprezentate interesele de către Consiliul Judeţean Cluj. Atitudinea aceasta pe care o cultivați permanent cu noi cetățenii, angajați ai Aeroportului, este de tipul „stăpâni - aserviți”. Și știm că nu suntem noi „stăpânii”, dar „aserviții” sunt chemați periodic să-și aleagă „stăpânii” pentru că trăim în secolul 21 și într-un stat de drept în care drepturile și libertăţile cetăţenilor, dreptatea și respectarea legii sunt valori supreme și obligatorii. Cel puțin mai trăim cu speranța asta. Și după cum tot celebrul Caragiale a scris: „Bravos națiune! Halal să-ți fie! (...) Eu pentru cine votez?” 

Cu stimă, Președinte Gabriel Ene”, se arată în replica Sindicatului.

Angajații Consiliului Județean, în frunte cu președintele Alin Tișe, au trimis și ei o scrisoare deschisă, în cursul zilei de miercuri, prin care spuneau că noua pistă pune în pericol siguranța pasagerilor.

Către Aeroportul Internațional "Avram Iancu" Cluj Sindicatului Independent al Aeroportului International ”Avram Iancu" 

Vă solicităm în mod public să încetaţi presiunile la adresa conducerii executive şi a funcţionarilor publici din cadrul Consiliului Judeţean Cluj. Nu vom ceda acestei situații tensionate susținută cu bună ştiinţă de către conducerea aeroportului, nici nu vom iniția documente ilegale, după dorinţa unei persoane aflate vremelnic la conducerea instituţiei din care faceţi parte. 

Vă cerem să fiți responsabili, să conştientizaţi şi să vă deziceţi de adevăratele acţiuni care pun în pericol siguranţa pasagerilor şi dezvoltarea aeroportului. Dacă încă nu le cunoaşteţi sau dacă refuzaţi să le acceptati, vi le reamintim: 

Aeroportul, atât ca persoană juridică dar şi directorul acestuia sunt implicaţi în zeci de dosare civile și penale, inclusiv cu suspiciuni reale în legătură cu utilizarea fondurilor europene; în prezent, atât pista cât şi platforma nu au putut fi recepționate de către Comisia de receptie finală datorită existenței unor grave neconformităţi tehnice, existând un pericol iminent pentru desfăşurarea în condiții optime a activităţii aeroportului. întrebați-vă directorul pentru a vă lămuri. 

Între timp o face şi Direcţia Naţională Anticorupţie; Proiectul intermodal este un proiect sabotat prin însăşi forma în care a fost întocmit. O spun specialiştii, o spune Compania Naţională de Căi Ferate CFR care desfiinţează, punct cu punct, întregul proiect. Intrebați-vă directorul şi în acest caz. A fost întrebat și de către Departamentul pentru lupta antifraudă iar în prezent este întrebat și de către DNA, aşa cum rezultă din Ordonanța de disjungere a procurorilor DNA; Parcarea aeroportului a fost în litigiu şi nu se putea interveni. Întrebați-vă, din nou, directorul de ce a refuzat să primească în administrare amplasamentul nepredat către UTI! Întrebați-vă directorul de ce nu dorește, astfel, să aducă venituri suplimentare aeroportului; Nu aveţi nicio calitate în a analiza sau contesta numirea unor noi membri ai Consiliului de administraţie al aeroportului. Acestia sunt reprezentanţii Consiliului județean în cadrul aeroportului, mandataţi de către Consiliu să îi reprezinte interesele. Aşadar NU sunt reprezentanții aeroportului. Este dreptul absolut al autorității tutelare de a îi numi sau revoca. 

Încetaţi să mai giraţi atacurile la adresa instituției noastre, atacuri susţinute de David Ciceo, inculpat în dosarul 33/P/2016, dosar instrumentat de către Direcţia Naţională Anticorupție, trimis în judecată pentru infracţiunea de luare de mită. Iată care este cea mai mare vulnerabilitate a aeroportului Cluj.

Deşi suntem hărţuiți zi de zi cu plângeri penale, procese, ameninţări, deşi suntem linşaţi de o parte a presei bine ancorată în interesele lui Ciceo, repetăm, NU NE VOM LĂSA INTIMIDATI DE ACESTE ACTIUNI. Reveniți la cadrul legal şi moral în care trebuie să vă desfăşurați activitatea”.

”Războiul” declanșat are un alt substrat. Alin Tișe vrea să îi schimbe pe actualii membri ai Consiliului de Administrație de la Aeroportul Cluj, cu personaje apropiate. Din patru membri ar urma să rămână doi, unul ar urma să fie Lăpușan Mihai Răzvan, avocatul personal al lui Alin Tișe, președintele CJ Cluj, și al doilea Daniel Perșu, fost comandor militar, tatăl Andradei Perșu, colegă la firma de avocatură cu Lăpușan Mihai Răzvan.

Comentarii Facebook