Cluj-Napoca: Harta cu cele mai zgomotoase străzi din oraș. Traficul rutier e vinovat


Un studiu realizat pentru Primăria Cluj-Napoca arată care sunt cele mai zgomotoase străzi din oraș.

În foarte multe zone este depășit pragul maxim admis de lege de 60 de decibeli, cu 10, 15 sau chiar 20 de decibeli. Soluția ar fi scoaterea traficului din oraș, iar Primăria Cluj-Napoca promite că va face asta și a expus (vedeți la finalul materialului) o amplă listă cu investiții, majoritatea făcute de Guvern, prin care se va rezolva situația. problerma este că vorbim de peste 2 miliarde de euro, bani care trebuie ”pompați” în Cluj-Napoca.

Conform datelor obţinute din hărţile strategice de zgomot pentru traficul rutier se evidenţiază depăşiri ale nivelului de zgomot admis (maxima fiind de 60 de decibeli), pe diverse artere. Aici studiul a arătat că valorile sunt de sub 70 - 75 decibeli:

Piata 14 Iulie

Piata Abator

Piata Baba Novac

Calea Baciului

Strada Bucium

Strada Campul Painii

Strada Decebal

Strada Emil Racovita

Strada Fabricii de Zahar

Strada Fantanele

Strada Frederic Joliot Curie

Strada Frunzisului

Strada Garibaldi

Strada General Eremia Grigorescu

Piata Horea, Closca si Crisan

Strada Ion Agarbiceanu

Strada Izlazului

Strada Liviu Rebreanu

Strada Maramuresului

Piata Marasti

Bulevardul Muncii

Strada Observatorului

Strada Plopilor

Strada Siretului

Strada Taietura Turcului

Strada Traian

Strada Unirii

Strada Uzinei Electrice

Strada Valea Seaca

Nivelul de zgomot mai mare de 75 decibeli:

Bulevardul 1 Decembrie 1918

Bulevardul 21 Decembrie 1989

Strada Alexandru Bohatel

Strada Alexandru Vaida Voevod

Strada Alexandru Vlahuta

Strada Aurel Vlaicu

Piata Avram Iancu

Strada Avram Iancu

Calea Baciului

Strada Barbu Delavrancea

Strada Becas

Strada Branului

Strada Bucuresti

Strada Buna Ziua

Strada Caii Ferate

Strada Campina

Strada Campului

Piata Cipariu

Strada Clinicilor

Strada Constantin Brancusi

Strada Corneliu Coposu

Strada Cuza Voda

Strada Dacia

Strada Daniil Barceanu

Strada Donat

Calea Dorobantilor

Strada Dragalina

Strada Emil Isac

Bulevardul Eroilor

Strada Fabricii

Strada Fagului

Calea Floresti

Piata Garii

Strada George Baritiu

Strada Giordano Bruno

Strada Horea

Piata Ion Agarbiceanu

Piata Karl Liebknecht

Strada Locomotivei

Piata Lucian Blaga

Strada Macelaru

Calea Manastur

Strada Maresal Ion Antonescu

Strada Memorandumului

Piata Mihai Viteazul

Strada Miraslau

Calea Motilor

Strada Napoca

Bulevardul Nicolae Titulescu

Strada Oasului

Strada Octavian Goga

Strada Petru Maior

Strada Paris

Strada Plevnei

Strada Regele Ferdinand

Strada Republicii

Piata Stefan cel Mare

Strada Teodor Mihali

Calea Traian Vuia

Calea Turzii

Piata Unirii

Pe timp de noapte, conform datelor obţinute din hărţile strategice de zgomot pentru traficul rutier se evidenţiază depăşiri ale nivelului de zgomot admis (60 dB) pentru următoarele artere:

Bulevardul 1 Decembrie 1918

Piata 14 Iulie

Bulevardul 21 Decembrie 1989

Piata Abator

Strada Alexandru Bohatel

Strada Alexandru Vaida Voevod

Strada Alexandru Vlahuta

Strada Aurel Vlaicu

Piata Avram Iancu

Strada Avram Iancu

Calea Baciului

Strada Barbu Delavrancea

Strada Becas

Strada Branului

Strada Bucium

Strada Bucuresti

Strada Buna Ziua

Strada Caii Ferate

Strada Campina

Strada Campul Painii

Strada Campului

Piata Cipariu

Strada Clinicilor

Strada Constantin Brancusi

Strada Corneliu Coposu

Strada Cuza Voda

Strada Dacia

Strada Daniil Barceanu

Strada Decebal

Strada Donat

Calea Dorobantilor

Strada Dragalina

Strada Dunarii

Strada Emil Isac

Strada Emil Racovita

Bulevardul Eroilor

Strada Fabricii

Strada Fabricii de Zahar

Strada Fagului

Strada Fantanele

Calea Floresti

Strada Frederic Joliot Curie

Strada Frunzisului

Strada Garibaldi

Piata Garii

Strada General Eremia Grigorescu

Strada George Baritiu

Strada Giordano Bruno

Strada Horea

Piata Horea, Closca si Crisan

Strada Ion Agarbiceanu

Strada Izlazului

Strada Jiului

Piata Karl Liebknecht

Strada Liviu Rebreanu

Strada Locomotivei

Piata Lucian Blaga

Calea Manastur

Strada Maramuresului

Piata Marasti

Strada Maresal Ion Antonescu

Strada Memorandumului

Piata Mihai Viteazul

Strada Miraslau

Calea Motilor

Bulevardul Muncii

Strada Napoca

Bulevardul Nicolae Titulescu

Strada Oasului

Strada Observatorului

Strada Octavian Goga

Strada Paris

Strada Petru Maior

Strada Plevnei

Strada Plopilor

Strada Posada

Strada Primaverii

Strada Regele Ferdinand

Strada Republicii

Strada Siretului

Piata Stefan cel Mare

Strada Taietura Turcului

Strada Teodor Mihali

Strada Traian

Calea Traian Vuia

Strada Tudor Vladimirescu

Calea Turzii

Strada Unirii

Piata Unirii

Strada Uzinei Electrice

Strada Valea Seaca

În studiu se arată care sunt măsurile care duce la reducerea traficului:

Domeniul de intervenţie 1 (DI1) – Intervenţii asupra infrastructurii rutiere

În cadrul acestui domeniu, Primăria Municipiului Cluj Napoca împreună cu CNAIR îşi asumă punerea în aplicare a unor proiecte de infrastructură rutieră, după cum urmează:

IR1. Modernizarea şi extinderea (acolo unde este posibil) a arterelor de circulaţie;

IR2. Implementarea proiectelor de gestionare a traficului şi mobilităţii urbane

- Construcţia centurii Metropolitane a Municipiului Cluj Napoca (intră în responsabilitatea CNAIR);

- Drum nou adiacent caii ferate intre Baciu – Tetarom I – str. Traian – str. Aurel Vlaicu

– Centura (tronsonul Baciu – Tetarom I intră în responsabilitatea CNAIR);

- Conectarea centurii la Varianta Zorilor – Manastur;

- Conectarea centurii la Cartierul Manastur;

- Conectarea centurii la Cartierul Gheorgheni;

- cost estimativ IR 2 = 345.050.000 euro, din care CNAIR = 226.800.000 euro

Costul estimativ total al măsurilor din domeniul de intervenţie 1 este de 1.441.000.000 euro, din care 682.000.000 euro buget CNAIR.

Domeniul de intervenţie 2 (DI2) – Dezvoltarea transportului public şi a mijloacelor alternative de mobilitate

Planul de acţiune constă din dezvoltarea transportului public de pe raza municipiului, dar şi a mijloacelor alternative de mobilitate (piste de biciclete şi zone pietonale).

TP1. Extensie tramvai Bucium - Floresti - cost estimativ TP 1 = 25.200.000 euro

TP2. Extensie tramvai – bucla centrala - cost estimativ TP2 = 5.000.000 euro

TP3. Reinnoirea si extinderea flotei de TP – orizont 2020

- Achizitionarea a: 12 tramvaie multi-articulate cu podea joasă; 20 troleibuze articulate; 20 troleibuze standard; 20 autobuze standard. Cost estimativ TP 3 = 35.000.000 euro.

TP4. Reinnoirea si extinderea flotei de TP – perioada 2021-2030

- Achizitionarea a: 15 tramvaie multi-articulate cu podea joasă; 40 troleibuze articulate, 30 troleibuze standard, 10 autobuze articulate, 35 autobuze standard. Cost estimativ TP 4 = 56.400.000 euro

TP5. Reorganizarea transportului public in zona Garii - cost estimativ TP 5 = 5.000.000 euro

TP6. Amenajare de benzi dedicate transportului public - cost estimativ TP 5 = 3.400.000 euro

Costul estimativ total al măsurilor dedicate dezvoltării transportului public este de 130.000.000 euro.

MA1. Retea strategica urbana de ciclism - cost estimativ MA 1 = 4.000.000 euro

MA2. Cresterea spatiului pietonal in zona urbana

- Strazi/suprafete exclusiv pietonale = 22.088 mp.

- Strazi cu caracter prioritar pietonal / shared space = 130.911 mp.

- Strazi cu trafic calmat = 124.937 mp.

- cost estimativ MA 2 = 23.500.000 euro

MA3. Amenajarea de coridoare pietonale

- cost estimativ MA 3 = 3.750.000 euro

MA4. Proiect integrat de revitalizare a culoarului Somesului

- cost estimativ MA 4 = 15.000.000 euro

Costul estimativ total al măsurilor dedicate dezvoltării mijloacelor alternative de mobilitate este de 46.250.000 euro.

Costul estimativ total al măsurilor din domeniul de intervenţie 2 este de 176.250.000 euro.

Domeniul de intervenţie 3 (DI3) – Managementul traficului şi ITS

Planul de acţiune constă din introducerea unor măsuri de management al traficului care să

conducă la reducerea ambuteiajelor, reducerea timpilor de călătorie etc.

MT1 – Structuri de parcare in zona centrala. - cost estimativ MT 1 = 60.000.000 euro

MT2 – Structuri de parcare in zonele rezidentiale. - cost estimativ MT 2 = 50.000.000 euro

MT3 – Construirea de parcari „park&ride”.

- 4 locatii: Muncii, Aurel Vlaicu, Gheorgheni, Frunzisului.

- cost estimativ MT 3 = 2.000.000 euro

MT4 - Implementarea conceptului de zone rezidenţiale

Codul Rutier defineşte “zonele rezidenţiale” după cum urmează:

“Art. 191- (HG 85/2003) - (1) În zona rezidențială, semnalizată ca atare, pietonii pot folosi toată lățimea părții carosabile, iar jocul copiilor este permis.

(2) Conducătorii de vehicule sunt obligați să circule cu o viteză maximă de 20 km/h, să nu staționeze sau să parcheze vehiculul în afara spațiilor anume destinate și semnalizate ca atare, să nu stânjenească sau să împiedice circulaţia pietonilor chiar dacă, în acest scop, trebuie să oprească.”

- cost estimativ MT 4 = n/a

Costul estimativ total al măsurilor din domeniul de intervenţie 3 este de 112.000.000 euro.

Comentarii Facebook