Boc: Cei care vin cu trenul metropolitan în Cluj-Napoca circulă gratis cu autobuzul sau metroul


Primarul Emil Boc a spus că pe viitor, când va fi funcțional trenul metropolitan, călătorii vor putea circula gratuit cu autobuzul sau metroul în Cluj-Napoca.

Trenul metropolitan va fi terminat în 2030

Avem o distanță de 43 de km, de la Nădășel la Bonțida, cu 22 de stații, inclusiv stații noi, de la Tetarom și Aeroport. Toți cei care lucrează în această zonă să ajungă rapid la Cluj-Napoca.

Vom asista la o dezvoltare urbană și nu toți se vor înghesui să locuiască în Cluj-Napoca. Vom avea posibilitatea ca pe o rază de 50 de km să ajungi în 15 minute la Cluj-Napoca. 

Lucrăm la integrarea trenului metropolitan la transportul public din oraș. Cu un singur bilet, cu care vei circula pe ruta Cluj - Nădășel, vei putea circula o zi întreagă în Cluj-Napoca cu tramvaiul, troleibuzul, autobuzul și cu metroul în Cluj-Napoca.

Nu am inventat apa caldă. Lucrurile acestea se întâmplă peste tot în Europa. Vom oferi clujenilor aceste standarde moderne”, a declarat Emil Boc, la inaugurarea unui tren privat de la Cluj-Napoca la Aghireșu.

Acesta a spus că viitorul este mobilitatea pe cale ferată. ”Trenul metropolitan este prins de ministerul transporturilor pe fonduri europene 2021 - 2027, plus trei ani, 2030. Ăsta este orizontul de finanțare. Noi sperăm să fie cât mai repede”, a mai spus Emil Boc.

Experții angajați de Emil Boc spun că trenul metropolitan nu este rentabil

Experții care au realizat studiul pentru trenul metropolitan nu este rentabil. Ionel Oprea, cel care a condus echipa care a realizat studiile de fezabilitate pentru metrou și trenul metropolitan, spune că s-a ajuns la 200 de milioane de euro, pentru realizarea trenului. 

Inițial a fost programat trenul metropolitan, proiectul era mai compact, chiar dacă se desfășura pe 40 de kilometri de cale ferată. Făceam niște stații, parcări și introduceam trenul metropolitan. Am prioritizat metroul – asta nu înseamnă că nu am lucrat și la trenul metropolitan – dar l-am prioritizat pentru că prin PNRR au fost aprobate metrourile, nu trenurile metropolitane. Problema este că din discuțiile cu CFR și cu UAT-urile prin care ar merge serviciul de tren metropolitan, acest proiect a crescut în anvergură ca necesar de lucrări. Inițial era estimat la 75 de milioane de euro, nici nu aveam nevoie de SPF (studiu de pre-fezabilitate, n.red.), am ajuns în prezent la 200 de milioane. O să fiu foarte direct, problema este că la acești bani nu se justifică. Ar trebui să am o cerere de călători 5 ori mai mare”, a spus inginerul Ionel Oprea, reprezentantul echipei care realizează studiile de metrou și tren metropolitan, în ședința CL în care a fost aprobat SF-ul pentru metrou. Citește AICI mai departe.

Boc mizează în continuare pe trenul metropolitan

Trenul metropolitan nu are obstacole mari. Modernizăm stațiile existente, dar la Aeroport e o lucrare mare. Trebuie și un pasaj și o stație nouă. Mai avem o parcare mare la Nădășel și una la Aeroport, unde oamenii pot lăsa mașinile și circula cu trenul”, a mai spus Emil Boc.

Primarul nu ține cont de sfaturile experților. 

Foto: Captură TVR Cluj

Comentarii Facebook