Primăria Cluj-Napoca nu a găsit pe nimeni care să-i vândă garnituri de tren pentru trenul metropolitan


O singură ofertă a fost depusă, dar nu cuprinde mai multe documente care erau solicitate, inclusiv oferta tehnică. Ca atare, achiziția trebuie anulată și va fi reluată.

Compania care a depus oferta este firma poloneză PESA care a produs tramvaiele moderne care circulă prin Cluj-Napoca.

Din propunerea celor de la PESA lipsesc documente esențiale

  • oferta tehnică
  • documente de calificare
  • documente privind constituirea garantiei de participare

image.png

Comisia de evaluare a ofertelor a decis, ca atare, că procedura de achiziție va fi anulată și trebuie reluată.

Membrii comisiei de evaluare declară oferta prezentată de ofertantul POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ SPÓLKA AKCYJNA inacceptabila în temeiul art. 137, alin. 2), lit. k) din HG nr. 395/2016, conform căruia: „(2) În condiţiile art. 215 alin. (4) din Lege, oferta este considerată inacceptabilă în următoarele situaţii: k) în cazul în care unei oferte îi lipsește una din cele două componente, aşa cum sunt precizate la art. 3 alin. (1) lit. h) din Lege”, şi totodata oferta este respinsa în baza art. 137, alin. 1) din HG nr. 395/2016 conform căruia: „art. 137 (1) Comisia de evaluare are obligaţia de a respinge ofertele inacceptabile, neconforme şi neadecvate. Întrucât nu există un alt ofertant, se impune anularea procedurii de achizitie în baza art. 212, alin.(1), lit. a) din Legea nr. 98/2016” conform clubferoviar.ro

Municipiul Cluj-Napoca și cinci comune limitrofe au lansat pe 14 august 2025 procedura de achiziție publică pentru furnizarea a 7 rame electrice destinate proiectului Tren Metropolitan Cluj, alături de servicii complete de mentenanță și reparații pentru următorii 15 ani, cu opțiune de prelungire cu încă 15 ani. Noile rame trebuie să aibă lungimea de 70-85 metri, să fie compatibile cu rețeaua feroviară națională și să poată atinge viteza de minim 150 km/h.

Proiectul are o lungime totală de 48,8 km și 23 de puncte de îmbarcare/debarcare. Localitățile deservite sunt: Cluj-Napoca, Apahida, Baciu, Bonțida, Gârbău, Jucu

Flota planificată este de 9 trenuri electrice cu capacitate de ~420 locuri fiecare, propulsie 100% electrică pentru reducerea emisiilor de CO₂. Frecvența va presupune un tren la 30 de minute pe sens, cu viteză maximă: 150 km/h.

Lista completă a stațiilor: Bonțida, Răscruci, Jucu de Jos, Jucu, Câmpenești (stație nouă), Apahida 3 (nouă), Apahida 2 (nouă), Apahida 1 (existentă, modernizată), Dezmir, Cluj-Napoca - Aeroport Internațional Avram Iancu (nouă, cu pasaj intermodal), Cluj-Napoca Est, Cluj-Napoca - IRA (nouă, conectată cu viitorul metrou), Cluj-Napoca - str. Fabricii de Zahăr (nouă, cu pasaj auto subteran), Cluj-Napoca - Piața 1 Mai (nouă), Gara Cluj-Napoca, Cluj-Napoca - Tetarom, Cluj-Napoca - Hoia (nouă), Baciu, Suceag, Rădaia, Mera, Nădășel, Gârbău

Comentarii Facebook