Miercuri 17 Aprilie

Un consilier local din Cluj-Napoca CERE reducerea tarifelor la taximetrie

 

Consilierul local PNL, Ioan Bîldea, cere reducerea tarifelor la taximetrie, după ce în 2013 au fost majorate de șa 2 lei/km la 2.25 lei/km.

 

Bîldea susține că în 2013 se spunea că tarifele trebuie să crească pentru că s-a majorat prețul carburantilor.

 

De atunci toti operatorii au aplicat tariful maxim pe timp de zi, respectiv 2.25 lei/km. Acum cred ca e cazul sa discutam despre reducerea tarifului maxim, folosind acelasi argument, respectiv reducerea mare a preturilor combustibililor” a spus Ioan Bîldea.

 

El a făcut și o solicitare Comisiei de Preturi și Tarife din cadrul Consiliului Local și s-a adresat și Direcției Tehnice, din cadrul Primăriei Cluj-Napoca.

 

Subsemnatul Ioan Bîldea, consilier local, vă rog să analizați propunerea de diminuare a tarifului maximal de distanță pe timp de zi, practicat de către operatorii serviciului de transport în regim de taxi pe raza municipiului Cluj-Napoca, având în vedere scăderea importantă a prețului carburanților auto în ultimul an.

 

Prin HCL nr. 597 adoptată în 30 decembrie 2013, Consiliul Local Cluj-Napoca a decis, la solicitarea operatorilor de taxi, modificarea tarifului maximal de distanță pe timp de zi de la 2 lei/km la 2,25 lei/km, motivația principală fiind creșterea prețului carburanților.

 

Conform legislației romanești în vigoare, activitatea transportului în regim de taxi este foarte reglementată. Astfel, prevederile Legii nr. 265/2007, care modifică și completează Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere, la art. 13 prevede că „În cadrul atribuțiilor de coordonare a activităților privind transportul în regim de taxi sau transportul în regim de închiriere, autoritățile administrației publice locale [...] emit reglementări referitoare la: [...] b) nivelul tarifelor de distanță maximale”. Deci Consiliul Local stabilește un tarif maxim care poate fi practicat de către operatorii de taxi pe raza localității respective. Tot conform aceleiași legi, art. 14 pct. 2) precizează: „Autoritățile administrațiilor publice locale […] stabilesc numărul maxim de autorizații taxi.”

 

În concluzie, prețul nu este fixat de cerere și ofertă, ci rezultă în urma înțelegerilor dintre operatori și dispecerate, neavând voie însă să depășească prețul maxim fixat de municipalitate. După cum observăm în practică, în ultimii ani, în Cluj-Napoca toți operatorii practică tariful de zi de 2,25 lei/km, adică tariful maxim stabilit de către Consiliul Local.

 

Având în vedere acest fapt și urmărind evoluția prețului combustibililor în ultimul an, în sensul în care se constată o scădere semnificativă a acestora, cred că trebuie analizată posibilitatea reducerii tarifului maximal pe timp de zi practicat pe raza municipiului Cluj-Napoca. Punctul de vedere al Direcției Tehnice, care a propus prin Referatul nr. 426074/17.12.2013 ultima creștere a tarifului, și avizul Comisiei de prețuri și tarife sunt importante pentru această discuție. Drept urmare aștept opinia dumneavoastră referitoare la această propunere”, a scris Ioan Bîldea.

Comentarii Facebook