Cum afli câți km reali are o mașina second, pe care vrei să o cumperi

 

Cei care cumpără o mașină din târg trebuie să urmeze câțiva pași pentru a se asigura că mașina nu are probleme. 

 

Ziua se cumpără o maşină, nu spre seară, nu noaptea. Un pont ar fi să iei cu tine un magnet şi, unde vezi nuanţe diferite, dacă pui magnetul nu ar trebui să aibă o atracţie aşa mare, deoarece zona e acoperită de chit, de fibră, pentru că e reparată", explică Bogdan Achiţei, consultant-daune în cadrul unuia din cele mai mari service-uri auto din Sibiu.

 

Este indicat să fie verificat și locul unde este parcată mașina, pentru a verifica dacă nu sunt pete de ulei sau apă. ”Apoi ne uităm sub capotă, la motor. Nu trebuie să fii un expert sau mecanic, te uiţi la fel să nu fie scurgeri, să nu fie fire improvizate, chestiuni improvizate, lipite cu scotch, capsate. Motorul trebuie să fie curat", explică specialistul.

 

Cel mai simplu mod de a verifica kilometrajul fără să te duci la tester este să te uiţi la volan şi la scaunul şoferului. Asta indică uzura, kilometrii în timp, pentru că te dai jos şi te urci de foarte multe ori, şi la volan la fel, când conduci foarte mult se roade, se văd urme de uzură. Dacă vrei să afli kilometrii reali cel mai indicat e la reprezentanţă, ei au testerul cu programul original", mai spune Bogdan Achiţei, consultant daune.

 

Importantă este cartea de service, pe care clientul trebuie s-o ceară vânzătorului. ”Te poţi uita acolo şi vezi, de exemplu, că în ianuarie 2015 s-a făcut revizia la 315.000 de kilometri. Apoi, te uiţi în bord şi vezi că ai 180.000 de kilometri şi e dat de gol vânzătorul. Numărul de kilometri e oarecum irelevant. Poate să fie o maşină cu 300.000 de kilometri care să meargă foarte bine, dacă e întreţinută”, explică specialistul.

Comentarii Facebook