Un consilier local atrage atenția că lucrările rutiere din Cluj-Napoca nu sunt bine semnalizate

 

Consilierul local Ioan Bîldea reclamă faptul că lucrările de asfaltare din Cluj-Napoca nu sunt bine semnalziate.

 

Semnalizarea locurilor unde se execută lucrări pe carosabil lasă de dorit în Cluj-Napoca. Chiar dacă una din principalele probleme ale orașului este circulația, mai ales la orele de vârf, iar pe străzi se execută lucrări din 100 în 100 metri, măsurile de semnalizare temporară care ar trebui să ajute șoferii și pietonii, să-i îndrume pe rute ocolitoare sau să evite pericolele lipsesc de cele mai multe ori. Efectul imediat este îngreunarea traficului și creșterea riscului de incidente auto”, precizează liberalul Ioan Bîldea.

 

Acesta îi solicită primarului Emil Boc să dispună controale în teren pentru a verifica ”dacă toate lucrările executate pe carosabil au un plan de management al traficului temporar și dacă acesta se respectă, iar dacă nu, să sesizeze Poliția Rutieră. Clujul nu are nevoie de probleme suplimentare de trafic și trebuie făcut orice este administrativ posibil pentru a fluidiza, pe cât se poate, circulația în municipiu”.

 

Conform OUG 195/2002 Semnalizare rutiera Art. 33 (2) Semnalizarea lucrărilor care se execută pe drumurile publice este obligatorie și se efectuează de către executantul lucrărilor, cu avizul poliției rutiere, astfel încât aceasta să asigure deplasarea în siguranță a tuturor participanților la trafic, conform reglementărilor în vigoare.

 

Planul de Management de Trafic este obligatoriu pentru orice lucrări care afectează calea publică (conform Pct. 11. din Normele metodologice privind condițiile de închidere a circulației și de instruire a restricțiilor de circulație elaborate de CNADNR, norme aprobate prin ordinul comun al  Ministrului de Interne și al Ministrului Transporturilor numărul 1112/2000: ”Închiderea sau instituirea restricțiilor de circulație în vederea executării lucrărilor de construcții drumuri noi, modernizări, reabilitări și de sporire a capacității de circulație, se face în baza proiectelor de Management de Trafic, întocmite de antreprenorul general care răspunde de lucrare, însușite de consultant și aprobate în comun de Administrația Națională a Drumurilor și Direcția Poliției Rutiere din Inspectoratul General al Poliției pentru drumurile naționale, respectiv de administratorul drumului împreună cu Serviciul Poliției Rutiere județean, pentru celelalte categorii de drumuri publice)”.

 

Pentru municipiul Cluj-Napoca, acest plan trebuie întocmit de către executant iar ulterior aprobat de către Poliția Rutieră și de către primărie. Odată aprobat, punerea în practică a planului este monitorizată de către autoritățile care și-au dat avizul.

Comentarii Facebook