Tișe, acuzat că îl pune în CA la Aeroportul Cluj pe avocatul care l-a reprezentat la divorț


Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, este acuzat de Sindicatul de la Aeroportul Cluj că îl numește în Consiliul de Administrație al Aeroportului pe avocatul Lăpuşan Mihai Răzvan, care l-a reprezentat în divorțul de soția lui.

Într-o scrisoare deschisă intitulată ”Piedici permanente în activitatea și dezvoltarea Aeroportului Internațional Cluj”, Sindicatul vorbește despre toate problemele cu care se confruntă în relația cu Consiliul Județean Cluj, aflat într-o ofesivă de mai bine de un an pentru a pune mâna pe conducerea Aeroportului.

Dragi concetățeni și membri ai comunităţii clujene, 

Sindicatul Independent al Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj își exprimă dezacordul și profunda îngrijorare cu privire la felul în care Aeroportul este susţinut şi sprijinit de autoritatea publică tutelară în activitatea şi dezvoltarea sa, cu privire la modul în care Consiliul Judeţean Cluj înțelege să promoveze schimbări în modul de administrare sau de management al regiei. 

Considerăm că este extrem de necesară acordarea unei atenții sporite numeroaselor probleme cu care ne confruntăm și pe care dorim să le aducem la cunoștință tuturor: 

1. Gestionarea necorespunzătoare a parcării auto din incinta Aeroportului, care este într-o stare deplorabilă de deteriorare punând în pericol siguranţa pasagerilor și 

a angajaţilor.

Parcarea auto din incinta Aeroportului a fost dată spre folosință și administrare de către Consiliul Judeţean Cluj companiei S.C. Uti Facility Management S.A., pe o perioadă de 45 de ani, printr-un contract de concesiune încheiat în anul 2010. Prin urmare, tot ceea ce înseamnă activități de exploatare, întreținere, curățenie și operare intră în sarcina concesionarului UTI. Consiliul Judeţean Cluj are însă obligaţia de a urmări dacă celui căruia i-a concesionat parcarea auto, respectiv UTI, îşi respectă toate obligaţiile contractuale. 

De asemenea, barierele de la ieşirea de urgență din incinta aeroportului, care este cuprinsă în Planul de acţiune pentru situații de urgență, cad tot în sarcina concesionarului UTI. 

Până la momentul actual, după cum putem constata cu toții, parcarea auto din incinta Aeroportului este într-o stare jalnică de deterioare. Aeroportut a făcut în zeci de rânduri sesizări către Consiliul Judeţean Cluj pentru dispunerea către concesionar a efectuării lucrărilor de reparații, pentru deszăpezire sau alte lucrări de întreţinere. Sesizările au rămas fără răspuns, ba mai mult, SC UTI Facility Management SA ne-a comunicat că i-au fost interzise de către Consiliul Judeţean Cluj efectuarea de lucrări de reparații și întreținere în cadrul parcării. 

Această interdicţie trasată de Consiliul Judeţean Cluj firmei UTI ridică mari suspiciuni privind legalitatea derulării contractului de concesiune, întrucât concesionarul a exploatat începând cu data semnării contractului de concesiune (august 2010) şi exploatează şi în prezent întreaga parcare, încasând venituri din taxarea serviciilor de întreaga parcare auto din incinta aeroportului. 

2. Blocarea proiectului ”Dezvoltarea infrastructurii de transport intermodal pentru pasageri și marfă la Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj”. 

Aeroportul Internațional Cluj deține în momentul de față un proiect pentru dezvoltarea infrastructurii intermodale la Aeroport, respectiv construirea unui terminal de marfă şi facilități de conectivitate pentru pasageri, respectiv un pasaj suprateran care să lege gara CFR din zonă cu terminalele Aeroportului. 

Nu înțelegem cum alte aeroporturi din zona de cuprindere a Aeroportului Cluj, Debrecen sau Budapesta din Ungaria, competitori ai noştri, au găsit sprijinul și voinţa necesară pentru realizarea unor astfel de proiecte. Până la urmă, toate aceste proiecte se realizează nu doar pentru beneficiul Aeroportului, ci pentru beneficiul oamenilor, al comunităților. Se pare însă că pe Consiliul Județean Cluj nu îl intereseaza bunăstarea comunității, ci doar să blocheze direct sau indirect dezvoltarea acesteia, luînd în considerare şi toate proiectele gestinate de acesta în ultimii 

ani. 

Consiliul Judeţean Cluj, în calitatea sa de ordonator principal de credite, poate întreprinde toate demersurile pentru accesarea fondurilor europene pentru acest proiect având în vedere implicarea mai multor instituţii publice şi prerogativele legale care i se conferă. Din păcate, acesta nu depune nicio diligenţă în acest sens, nu caută soluții și nici nu susține Aeroportul în proiectul său. 

3. Neaprobarea "Proiectelor de dezvoltare ale aeroportului pe perioada 2017 - 2030" 

Pentru a crea premisele creşterii numărului de aeronave şi mişcări pe aeroport, implicit a numărului de pasageri, pentru a face față competiţiei prin atragerea de noi companii aeriene este necesară extinderea capacității infrastructurii actuale a Aeroportului. Nu putem aştepta să vină traficul aerian peste noi şi să ne găsească nepregătiţi şi în imposibilitate de procesare a pasagerilor sau a deservirii companiilor aeriene. Acest aspect este cunoscut de toți specialiştii din domeniul aviației civile. 

Mai mult, prin activitatea Aeroportului, ne raportăm în permanență la un mediu internațional care nu aşteaptă decizii ale unor funcționari publici, ci acționează pe principii comerciale, de concurență și de business. Este imperios necesar a se înțelege aceste aspecte, care derivă din însăşi specificitatea de activitate a Aeroportului, fiind singurul de acest fel din judeţ. 

A avea un Aeroport internațional, considerat al 2-lea din România în județul Cluj reprezintă un avantaj uriaş de dezvoltare a regiunii față de alte regiuni din România sau Europa. De aceea, a fost promovat proiectul de dezvoltare în vederea atingerii unui trafic de 7 milioane de pasageri. Acest proiect va genera dezvoltarea continuă a județului Cluj, a regiunii Transilvania creînd noi locuri de muncă și oportunități de business în toate sectoarele de activitate. 

Se pare însă, că aceste planuri de dezvoltare ale Aeroportului nu interferează cu voința Consiliului Judeţean Cluj. Considerăm că în acest sens trebuie să decidă comunitatea dacă se continuă dezvoltarea Aeroportului. 

4. Conflict de interese în numirea unor administratori provizorii în consiliul de administraţie al Aeroportului 

Nu mare ne-a fost surprinderea să vedem pe site-ul Consiliului Judeţean Cluj la secțiunea Proiecte de hotărâre, pct. 10 de pe Ordinea de zi a şedinței ordinare din data de 31.01.2019, ora 13.00 în care di Tişe Alin, împreună cu aparatul său tehnic, stabilesc noi membrii provizorii în consiliul de administrație al Aeroportului Internațional Cluj. Toate ca toate până acum, dar dacă intrăm în profunzimea Proiectului și a Referatului de aprobare constatăm abateri grave de la litera OUG nr. 109/2011 și un flagrant conflict de interese. 

Se pare că dl Tişe nu a avut bani să își plătească avocatul angajat să îl reprezinte în procesul său de divorț, pe dl Lăpuşan Mihai Răzvan, prin urmare a găsit oportună numirea dânsului, cu remunerație fixă, după buget, în consiliul de administraţie al Aeroportului. 

De parcă nu era suficient, o a doua nominalizare este tatăl angajatei dlui Lăpuşan, dl Daniel Persu. „Curat murdar”, după cum ar scrie celebrul Caragiale. 

Pentru toate cele menţionate mai sus, considerăm că ar fi utilă implicarea comunității, a noastră, a tuturor cu privire la activitatea şi dezvoltarea Aeroportului Internațional Cluj pentru a stopa toate abuzurile autorității publice tutelare discreditate de ambițiile unor conducători și funcționari publici. Rămânem la dispozitia dumneavoastră pentru orice informații suplimentare pe aceste subiecte. 

Cu stimă, 

Președinte Gabriel Ene

------------------------------

Angajații Consiliului Județean, în frunte cu președintele Alin Tișe, au trimis și ei o scrisoare deschisă. În aceasta se vorbește despre o parte din acuzațiile aduse de Sindicatului Aeroportului Cluj, dar nu și de numirea avocatului din divorțul soților Tișe, în Consiliul de Administrație al Aeroportului Cluj.

Către Aeroportul Internațional "Avram Iancu" Cluj Sindicatului Independent al Aeroportului International ”Avram Iancu" 

Vă solicităm în mod public să încetaţi presiunile la adresa conducerii executive şi a funcţionarilor publici din cadrul Consiliului Judeţean Cluj. Nu vom ceda acestei situații tensionate susținută cu bună ştiinţă de către conducerea aeroportului, nici nu vom iniția documente ilegale, după dorinţa unei persoane aflate vremelnic la conducerea instituţiei din care faceţi parte. 

Vă cerem să fiți responsabili, să conştientizaţi şi să vă deziceţi de adevăratele acţiuni care pun în pericol siguranţa pasagerilor şi dezvoltarea aeroportului. Dacă încă nu le cunoaşteţi sau dacă refuzaţi să le acceptati, vi le reamintim: 

Aeroportul, atât ca persoană juridică dar şi directorul acestuia sunt implicaţi în zeci de dosare civile și penale, inclusiv cu suspiciuni reale în legătură cu utilizarea fondurilor europene; în prezent, atât pista cât şi platforma nu au putut fi recepționate de către Comisia de receptie finală datorită existenței unor grave neconformităţi tehnice, existând un pericol iminent pentru desfăşurarea în condiții optime a activităţii aeroportului. întrebați-vă directorul pentru a vă lămuri. 

Între timp o face şi Direcţia Naţională Anticorupţie; Proiectul intermodal este un proiect sabotat prin însăşi forma în care a fost întocmit. O spun specialiştii, o spune Compania Naţională de Căi Ferate CFR care desfiinţează, punct cu punct, întregul proiect. Intrebați-vă directorul şi în acest caz. A fost întrebat și de către Departamentul pentru lupta antifraudă iar în prezent este întrebat și de către DNA, aşa cum rezultă din Ordonanța de disjungere a procurorilor DNA; Parcarea aeroportului a fost în litigiu şi nu se putea interveni. Întrebați-vă, din nou, directorul de ce a refuzat să primească în administrare amplasamentul nepredat către UTI! Întrebați-vă directorul de ce nu dorește, astfel, să aducă venituri suplimentare aeroportului; Nu aveţi nicio calitate în a analiza sau contesta numirea unor noi membri ai Consiliului de administraţie al aeroportului. Acestia sunt reprezentanţii Consiliului județean în cadrul aeroportului, mandataţi de către Consiliu să îi reprezinte interesele. Aşadar NU sunt reprezentanții aeroportului. Este dreptul absolut al autorității tutelare de a îi numi sau revoca. 

Încetaţi să mai giraţi atacurile la adresa instituției noastre, atacuri susţinute de David Ciceo, inculpat în dosarul 33/P/2016, dosar instrumentat de către Direcţia Naţională Anticorupție, trimis în judecată pentru infracţiunea de luare de mită. Iată care este cea mai mare vulnerabilitate a aeroportului Cluj.

Deşi suntem hărţuiți zi de zi cu plângeri penale, procese, ameninţări, deşi suntem linşaţi de o parte a presei bine ancorată în interesele lui Ciceo, repetăm, NU NE VOM LĂSA INTIMIDATI DE ACESTE ACTIUNI. Reveniți la cadrul legal şi moral în care trebuie să vă desfăşurați activitatea”.

---------------------

Sindicatul Independent al Aeroportului Internațional ”Avram Iancu” Cluj a dat o nouă replică CJ Cluj.

RĂSPUNS la scrisoarea deschisă adresată Sindicatului Independent al Aeroportului Internațional „Avram Iancu” Cluj R.A. de către reprezentanții Consiliului 

Județean Cluj 

Stimate doamne și stimați domni, 

Am citit cu interes scrisoarea dumneavoastră și vă asigurăm că suntem responsabili și conştienţi de fiecare afirmație sau acțiune pe care le întreprindem. 

Ca dovadă că suntem foarte receptivi la sugestiile primite din partea dumneavoastră, vă comunicăm punctual următoarele: 

1) Dorim să lăsăm instituţiile statului român să decidă în dosarele penale la care faceți referire, prin sentințe definitive şi irevocabile, după epuizarea tuturor căilor de atac. Până atunci însă dorim să respectăm cu desăvârșire prezumția de nevinovăție pe care fiecare cetățean al României și al Uniunii Europene o are consființită atât de Constituţia acestei ţări (art.23 alin.11), cât și de normele comunitare. 

2) Dorim să vă confirmăm comportarea impecabilă de mai bine de 5 ani, atât a noii piste (07-25), cât și a platformei (pozițiile de parcare aeronave 10 și 11). Starea acestora a fost confirmată și atestată atât de specialişti în infrastructura aeroportuară, cât și de utilizatorii acestora, piloții companiilor aeriene care aterizează și decolează de zeci de ori, zilnic, de la Cluj (Tarom, Wizz Air, Lufthansa, Turkish Airlines etc.). Nu îi putem bănui de subiectivism sau de alte interese decât cele pur profesionale, spre deosebire de „experții” şi interesele de blocaj ale unor membri din comisiile de recepție numite de Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj. 

3) Am înțeles din mesajul dumneavoastră că sunteți foarte familiari cu ceea ce face sau intenţionează să facă DNA Cluj şi DLAF. Permiteți-ne să avem suspiciunile noastre. Adevărul e doar unul, oricum. Legat de interesul CFR Infrastructură și CFR Călători în realizarea proiectului intermodal, aşa după cum dumneavoastră ați menționat în trecut, este zero sau spre sabotare. Adică cele 2 companii nu își mai doresc să transporte niciun procent din pasagerii Aeroportului Cluj pe cale ferată și la fel este și în ceea ce privește marfa, din cauza propriilor lor viziuni de business, care evident le-a adus ,,bunăstarea” actuală. Dar există cerere mare de la alte companii, după cum bine ați fost informați de Aeroport în repetate rânduri. Prin urmare, poziţia CFR nu indică că proiectul de intermodalitate este deficitar sau neimplementabil. Trebuie doar să existe voință și bună credință să se găsească soluții, aşa după cum au făcut-o vecinii noştri de la Debrecen sau Budapesta, asta doar dacă ne dorim să construim ceva pentru comunitate și țară. 

4) Suntem mirați că nu vă amintiți documentele întocmite chiar de dumneavoastră, Consiliul Județean Cluj, în 2010, când aţi licitat concesionarea parcării auto din cadrul Aeroportului. Dacă veţi răsfoi propria documentație, veți găsi suprafața pe care ați inclus-o în licitaţie, împreună cu condițiile de exploatare și redevenţa de închiriat de la concesionar. Aceasta cuprinde toată suprafața actuală a parcării auto, inclusiv pe cea pe care refuzați în mod constant să o considerați ca făcând parte din contractul cu UTI. Iarăși nu cunoaştem motivele refuzului, dar avem voie să le bănuim. Oricum nu țin de noi, Aeroportul Cluj, dar ne afectează siguranţa pasagerilor și a noastră, a tuturor celor care lucrează în perimetru, precum şi imaginea. 

5) Vă înşelați profund în privința drepturilor noastre. Avem toate drepturile de a analiza sau a contesta numirea unor membri în Consiliul de Administraţie al Aeroportului, cu atât mai mult cu cât aceasta nu respectă legea. În primul rând, noi toţi, ca profesionişti în aviația civilă, angajați ai Aeroportului Cluj, care am contribuit şi contribuim zilnic la dezvoltarea şi bunul mers al activităţii acestuia suntem interesați de locul nostru de muncă. Noi de aici ne câştigăm existența. În al doilea rând, noi toți, împreună cu familiile noastre, ca și cetăţeni ai judeţului Cluj, suntem interesați direct de tot ceea ce ne aparţine, de bunurile comunităţii, între care Aeroportul este pe primul loc. 

Este absolut îngrijorător modul în care ne sunt reprezentate interesele de către Consiliul Judeţean Cluj. Atitudinea aceasta pe care o cultivați permanent cu noi cetățenii, angajați ai Aeroportului, este de tipul „stăpâni - aserviți”. Și știm că nu suntem noi „stăpânii”, dar „aserviții” sunt chemați periodic să-și aleagă „stăpânii” pentru că trăim în secolul 21 și într-un stat de drept în care drepturile și libertăţile cetăţenilor, dreptatea și respectarea legii sunt valori supreme și obligatorii. Cel puțin mai trăim cu speranța asta. Și după cum tot celebrul Caragiale a scris: „Bravos națiune! Halal să-ți fie! (...) Eu pentru cine votez?” 

Cu stimă, Președinte Gabriel Ene”.

Foto: Tișe și soția, la Balul Operei 

Comentarii Facebook