Bulevard cu 4 benzi în Cluj, de la IRA până la podul Oașului-Răsăritului. „Bulevardul mall-urilor”, proiect de peste 1 miliard, pe masa consilierilor FOTO
Consiliul Local decide vineri, 13 iunie, aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru un prim tronson al Culoarul de mobilitate Nord
Va lua naștere un bulevard cu 4 benzi de-a lungul căii ferate, de la podul Oașului-Răsăritului până la podul de la IRA, pe trasee existente dar și pe construcții noi. Traseul total are 9.3 km, urmând a se construi 3 poduri noi , altele două urmând a fi reabilitate.
Bulevardul ar trebui sa fie mană cerească pentru clujenii care vor merge în zonă la cele două mari mall-uri , care se anunță mai mari decât cele existente în prezent în Cluj-Napoca.
Cele două mall-uri vor avea dimensiuni impresionante, de aproximativ 130.000 mp. Primul dintre ele, Rivus este dezvoltat de Iulius și Atterbury pe fosta platformă Carbochim. Cel de-al doilea, probabil va fi numit Transilvania Mall, este proiectul realizat de Prime Kapital și MAS Real Estate pe platforma Sanex.
Deoarece traficul rutier în municipiul Cluj-Napoca și în zona metropolitană este orientat foarte puternic pe direcția est-vest (Florești - Apahida), studiile de specialitate ale primăriei arată că este nevoie de legături suplimentare pe această direcție, mai ales în vederea descărcării coridoarelor Calea Mănăștur – Moților – 21 Decembrie 1989 – Aurel Vlaicu și respectiv Baciului – Corneliu Coposu – Maramureșului – Muncii.
În acest sens, se are în vedere realizarea unui nou coridor de mobilitate urbană durabilă în lungul căii ferate format din trei tronsoane, dintre care primul va fi supus aprobării vineri. Tronsoanele sunt:
- Strada Răsăritului – Câmpul Pâinii (adiacent căii ferate) și Podul Răsăritului
- Pod Oașului – Str. Gării – Podul Locomotivei – Pasajul Tăietura Turcului
- Drum de legătură Suceagu (intersecție drum de legătură la Centura Metropolitană) – Tetarom I / Pasaj Tăietura Turcului
Finalizarea acestei culoar de mobilitate urbană durabilă, împreună cu pasajul de la Tăietura Turcului, va permite pe de o parte decongestionarea DN1F Baciu și o bună alimentare a zonei industriale Tetarom I, iar pe de altă parte, va completa rețeaua existentă de piste pentru biciclete.
Proiectul care va fi discutat vineri reglementează un tronson al Culoarului de Mobilitate Nord care, de la nodul de la podul rutier Oașului-Răsăritului peste râul Someșul Mic, de-a lungul căii ferate (străzile Câmpul Pâinii, Răsăritului), până la podul IRA (străzile Traian Vuia, Aurel Vlaicu), conectează cu strada Traian Vuia realizându-se adiacent pârâului Becaș, prin străzile Turnu Roșu- Aiudului.
Scopul prezentului proiect este asigurarea unei infrastructuri rutiere necesare unui transport în creștere, asigurând un grad ridicat de siguranță rutieră cu următoarele rezultate pozitive estimate de autorități:
- Integrare IRA și Podul Răsăritului, într-un mod unitar coerent în rețeaua urbană de mobilitate (reorganizare + amenajări + echipare adecvată + reglementări dedicate aferente);
- Integrare în rețeaua rutieră principală (utilizarea eficientă: rută simplificată, stații, trasee, conectivitate);
- Conectare la circulația feroviară metropolitană (trei stații pe magistrala CFR300, conectivitate – Piața 1 Mai, Fabricii de Zahăr, Nod IRA) și Nodul Intermodal IRA conectat la metrou preconizat (stația Viitorului) + parking de transfer (capăt estic str. Dâmboviței);
- Conectare trasee pietonale + velo pe direcția N-S prin subtraversarea căii ferate;
- Soluționare artere continue de-a lungul căii ferate conform prevederilor PUG (la nord categoria 2, la sud categoria 3), prin reducerea obstacolelor (semaforizări minimale, sensuri giratorii în vederea distribuțiilor corecte și eliminarea intersecțiilor cu relație de stânga);
- Interconectări auto denivelate (Someș, Fabricii de Zahăr, bucle pod IRA);
- Soluționare dedicată + segregată auto-velo-pieton-locuri de parcare.
Investiția totală va avea o valoare de aproximativ 1 miliard de lei și va include un traseu de 9.3 km pe care se vor turna 100 000 m2 de carosabil nou, trotuare în lungime de 11 km și piste de biciclete pe o lungime de 13 km
De asemenea, se vor construi 3 poduri noi și vor fi reabilitate alte două, vor apărea 6 sensuri giratorii, 13 stații de autobuz și 2 parcări subterane
16 Comentarii
Vor avea bombardierii pe unde sa-si bubuie tobele de esapament gaurite cu burghie ca sa sune mai tare... Dar pana atunci lumea ii va vana cu luneta, de la balcoane, ca pe fazani
IASĂ UDREA NEVINOVATĂ ȘI VA VACE UN CUULOAR LA CAPĂTUL CARE SE VA VEDEA TOT APARATUL VAGINUS FEMENIN ȘI CÎRNAȚUL DĂ PLEȘCOIEE
Proiectul asta e de pe vremea lui Ceausescu, doar ca avea si legatura pe 4 benzi (nu pe 2 cum a facut pinguinul Boc) de la Clujana pana in Oasului, la podul Portelanului. Oricum este acolo o biserica ridicata ilegal, care o sa-l incurce daca nu mai gaseste vreun drob de sare. Nu va faceti iluzii ca nu va fi gata decat daca scapam de Boc. Poate dupa… Citeste mai departe
Se face bulevardul dupa ce e gata pasajul pe Taietura, dupa cum zice in articol.
La cum se fac pasajele la noi, e clar cand apare si bulevardul.
Vreti pasaje si centura, parcuri, urbanism, mergeti in Oradea.
dar cateva zeci de mii de joburi bine platite nu se fac? ca sa avem cu ce cumpara din mall-uri, bro
Propun recunoașterea ca sport olimpic a oricăror propuneri de proiecte complexe urbanistice fanteziste sau de oricare alt fel.
Primăria noastră va fi mereu în top trei pentru că gestionarea unui buget utopic face diferența pe termen lung între minciuni electorale și prostia edililor, iar lipsa abilităților cognitive și ușurința lor de a nu fi ancorați… Citeste mai departe
facem pariu ca in 10 ani nu "ie" gata....
DACĂ ȘI LA ACEASTA SE VA LUCRA CA ÎN FLOCEȘTI CU UN EXCAVATOR O BASCULĂ ȘI 2 LOPĂTARI ...MAI BINE ADUCEAU GROPARII DIN CIMITIR ĂIA RUPEAU TOT
@ANUL 3000: Ghici ce, fix aceeasi firma o sa lucre... Fostul Diferit rebranduit...
Mall urile sunt pensionari care iarna stau in ele sa nu consume gaz iar bulevardul pentru cei care stau in trafic cu orele. Aste da proiecte centura, tren, metrou
Se vor face mall-urile astea si mega bulevardul imediat dupa ce se va finaliza cartierul lui Udrea :)
6 sensuri giratorii noi pe această distanță ?
Asta "DA" ușurare a circulatiei....
IDIOTI CRETINI ați auzit de pasaje denivelate....
Oradea nu-i departe și sint sigur ca ar avea un plan mai bun....
Felicitari! Atunci Clujul mai are nevoie doar de tunelul intre RIVUS - si VIVO si cel dintre VIVO si Transilvania Mall. Si gata, nu mai trebuie nimic altceva.
PRIMAR ? din rachitele ,,, consiliu de Kakkk IDEI ? de a suci capul electoratului PROST !!! bine ca este vinerea verde > pentru ???
Deci pentru a unii doua mall-uri fac bulevard, dar pentru a congestiona cartiere nu fac pasaje, pentru un oras intreg amana centura si metrou cu zecile de ani.
Vreti infrastructura, urbanism, viitor pentru familie. mergeti in Oradea.
Sa va mai aud gura criticandu-l pe monseniorul Boc..metrou aveți,aveți.. centura metropolitana aveți,aveți ...tren metropolitan aveti,aveti..parc fotovoltaic de 5000000 gigawati aveți,aveți...acuma vine la rand superbulevardul...mama lui de pitic mincinos..