Bulevard cu 4 benzi în Cluj, de la IRA până la podul Oașului-Răsăritului. „Bulevardul mall-urilor”, proiect de peste 1 miliard, pe masa consilierilor FOTO

Consiliul Local decide vineri,  13 iunie, aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru un prim tronson al Culoarul de mobilitate Nord

Va lua naștere un bulevard cu 4 benzi de-a lungul căii ferate, de la podul Oașului-Răsăritului până la podul de la IRA, pe trasee existente dar și pe construcții noi. Traseul total are 9.3 km, urmând a se construi 3 poduri noi , altele două urmând a fi reabilitate.

Bulevardul ar trebui sa fie mană cerească pentru clujenii care vor merge în zonă la cele două mari mall-uri , care se anunță mai mari decât cele existente în prezent în Cluj-Napoca.

Cele două mall-uri vor avea dimensiuni impresionante, de aproximativ 130.000 mp. Primul dintre ele, Rivus este dezvoltat de Iulius și Atterbury pe fosta platformă Carbochim. Cel de-al doilea, probabil va fi numit Transilvania Mall, este proiectul realizat de Prime Kapital și MAS Real Estate pe platforma Sanex.

Deoarece traficul rutier în  municipiul Cluj-Napoca și în zona metropolitană este orientat foarte puternic pe direcția est-vest (Florești - Apahida), studiile de specialitate ale primăriei arată că este nevoie de legături suplimentare pe această direcție, mai ales în vederea descărcării coridoarelor Calea Mănăștur – Moților – 21 Decembrie 1989 – Aurel Vlaicu și respectiv Baciului – Corneliu Coposu – Maramureșului – Muncii.

În acest sens, se are în vedere realizarea unui nou coridor de mobilitate urbană durabilă în lungul căii ferate format din trei tronsoane, dintre care primul va fi supus aprobării vineri. Tronsoanele sunt:

  • Strada Răsăritului – Câmpul Pâinii (adiacent căii ferate) și Podul Răsăritului
  • Pod Oașului – Str. Gării – Podul Locomotivei – Pasajul Tăietura Turcului
  • Drum de legătură Suceagu (intersecție drum de legătură la Centura Metropolitană) – Tetarom I / Pasaj Tăietura Turcului

Finalizarea acestei culoar de mobilitate urbană durabilă, împreună cu pasajul de la Tăietura Turcului, va permite pe de o parte decongestionarea DN1F Baciu și o bună alimentare a zonei industriale Tetarom I, iar pe de altă parte, va completa rețeaua existentă de piste pentru biciclete.

Proiectul care va fi discutat vineri reglementează un tronson al Culoarului de Mobilitate Nord care, de la nodul de la podul rutier Oașului-Răsăritului peste râul Someșul Mic, de-a lungul căii ferate (străzile Câmpul Pâinii, Răsăritului), până la podul IRA (străzile Traian Vuia, Aurel Vlaicu), conectează cu strada Traian Vuia realizându-se adiacent pârâului Becaș, prin străzile Turnu Roșu- Aiudului.

Scopul prezentului proiect este asigurarea unei infrastructuri rutiere necesare unui transport în creștere, asigurând un grad ridicat de siguranță rutieră cu următoarele rezultate pozitive estimate de autorități:

  • Integrare IRA și Podul Răsăritului, într-un mod unitar coerent în rețeaua urbană de mobilitate (reorganizare + amenajări + echipare adecvată + reglementări dedicate aferente);
  • Integrare în rețeaua rutieră principală (utilizarea eficientă: rută simplificată, stații, trasee, conectivitate);
  • Conectare la circulația feroviară metropolitană (trei stații pe magistrala CFR300, conectivitate – Piața 1 Mai, Fabricii de Zahăr, Nod IRA) și Nodul Intermodal IRA conectat la metrou preconizat (stația Viitorului) + parking de transfer (capăt estic str. Dâmboviței);
  • Conectare trasee pietonale + velo pe direcția N-S prin subtraversarea căii ferate;
  • Soluționare artere continue de-a lungul căii ferate conform prevederilor PUG (la nord categoria 2, la sud categoria 3), prin reducerea obstacolelor (semaforizări minimale, sensuri giratorii în vederea distribuțiilor corecte și eliminarea intersecțiilor cu relație de stânga);
  • Interconectări auto denivelate (Someș, Fabricii de Zahăr, bucle pod IRA);
  • Soluționare dedicată + segregată auto-velo-pieton-locuri de parcare.

Investiția totală va avea o valoare de aproximativ 1 miliard de lei și va include un traseu de 9.3 km pe care se vor turna 100 000 m2 de carosabil nou,  trotuare în lungime de 11 km și piste de biciclete pe o lungime de 13 km

De asemenea, se vor construi 3 poduri noi și vor fi reabilitate alte două, vor apărea 6 sensuri giratorii, 13 stații de autobuz și 2 parcări subterane

indicatori tehnico economici.JPG

Comentarii Facebook