Pericol lângă pericol în Neamţ: Cad bucăți din viaductul care leagă Moldova de Transilvania. „Se vede cum trepideză”


După ce în urmă cu câteva săptămâni, un pot s-a rupt în timp ce era traversat de mașini și în altul a apărut o gaură uriașă, cum a venit rândul viaductului care leagă Moldova de Transilvania să dea emoții celor care trec pe el. Acesta este brăzdat de crăpături, iar apa s-a infiltrat prin asfalt. Din biroul autorităților responsabile, problema este doar una, estetică

Legătura dintre Moldova şi Transilvania e şubredă. Viaductul de peste lacul Izvorul Muntelui din judeţul Neamţ e plin de crăpături şi infiltraţii. Pe drumul de 600 de metri circulă zilnic sute de transportatori şi turişti în fiecare zi. „Ne aşteptam la altceva. Pare în paragină. Cu siguranţă este un pericol. Înfricoşător!”, spune o femeie. „Cade, pe dedusubt aşa, cad bucăţi. A mai fost renovat. L-a mai vopsit puţin, dar nu prea l-a întreţinut”, poesteşte un bătrân. „Se vede cum trepideză”, atrage atenţia o femeie.

Viaductul din Neamţ stă să se prăbuşească

Neregulile se văd cu ochiul liber. Autorităţile au încercat să repare problemele, de formă. La fecare ploaie apa se infiltrează prin rosturile de dilataţie, iar lucrul acesta se poate vedea cel mai bine la căpătul viaductului. Drumarii au încercat să rezolve problema prin tunarea de bitum, însă se pare că nu este suficient.

Din birou, lucrurile se văd doar ca o problemă ... estetică. „Nu sunt semnalate probleme grave acolo. În schimb, în ceea ce priveşte rosturile şi alte eventuale probleme minore, gen infiltraţii, înţeleg că ei au un contract cadru şi este prins şi acest viaduct în el, pentru a schimba rosturile. Nu e problemă de rezistenţă”, a declarat Adrian Niţă, prefect Neamț.

Autorităţile cred că e doar o problemă estetică

A apărut acolo o problemă în spate, la piciorul podului unde a căzut o tencuială, dar nu sunt probleme, nu avem nici probleme de restricţii, nu avem probleme tehnice”, susţine Ovidiu Mugurel Laicu, director DRDP Iaşi.

Viaductul a fost construit în urmă cu mai bine de 50 de ani. Ultimele reparaţii majore au fost finalizate în 2009. Infrastructura rutieră din Neamţ e o problemă fără sfârşit. Recent, la câţiva kilometri de viaduct, o bucată de beton din alt pod s-a surpat. Gaura a fost acoperită cu o tablă. Iar la începutul lunii iunie, un pod proaspăt inaugurat în localitatea Luţca s-a rupt în două în timp ce era traversat de două maşini, notează observatornews.ro


Comentarii Facebook