Joi 16 Iulie

Top 8 alimente care te ajută să dormi mai bine


Majoritatea oamenilor care suferă de insomnie ar putea să doarmă ca nişte pui de căţeluşi dacă ar fi dispuşi să facă nişte mici schimbări”, susţine specialistul în studii asupra somnului, Jacob Teitelbaum, autor al cărții "From Fatigued to Fantastic".

Dacă știi cum să mănânci corect, o să fii mereu cu un pas înainte”, mai spune Teitelbaum.

Iată o listă cu 8 alimente care vă poate ajuta să dormiţi mai bine noaptea.

1. Bananele

Bananele au o concentraţie mare de potasiu şi magneziu, substanţe nutritive care se dublează atunci când musculatura este relaxată. Acestea conţin şi triptofan, un aminoacid care induce somnul şi care se transformă în serotonină şi melatonină. Serotonina este un neurotransmiţător care promovează relaxarea, pe când melatonina promovează somnul.

2. Proteinele

Alimentele bogate în proteine ajută şi ele somnul. Acestea combat refluxul gastroesofagian, lucru important, din moment ce, de foarte multe ori, arsurile la stomac îşi fac apariţia noaptea şi tulbură somnul.

Pentru un somn liniştit putem mânca: două felii de carne slabă sau de brânză, un ou fiert tare, brânză de vaci amestecată cu fructe proaspete sau o mână de seminţe de dovleac.

3. Migdalele

În primul rând, migdalele sunt pline de proteine, spune Teitelbaum. În plus, ele asigură o doză solidă de magneziu, care promovează somnul şi relaxarea muşchilor.

4. Laptele

Potrivit lui Donald Hensrud de la Mayo Clinic din Rochester, un pahar de lapte cald consumat înainte de culcare promovează somnul liniştit.

Laptele conţine un nivel ridicat de triptofan care are un efect calmant. El poate fi o sursă importantă de calciu, ceea ce ajută la reglarea producţiei de melatonină.

5. Cireşele

Un studiu publicat în Journal of Experimental Botany arată că cireşele sunt singura sursă naturală de melatonină. Specialiștii recomandă să mâncaţi câteva cireşe cu o oră înainte de culcare. De asemenea, se pare că efectul îl întâlnim şi la sucul de cireşe şi la fructele uscate.

6. Ceaiul

Ceaiul verde conţine teanină, un aminoacid care ajută la promovarea somnului. În realitate, toate varietăţile de ceai decafeinizat au un efect relaxant. „Ceaiul ne ajută să ne relaxăm”, susţine Hensrud.

7. Ovăzul

Un bol de ovăz asigură suficient calciu, magneziu, potasiu, siliciu şi fosfor cât pentru un somn liniştit. Trebuie totuși să folosiţi îndulcitorii în moderaţie, deoarece aceştia vă pot împiedica somnul.

8. Orezul Jasmine

Potrivit unui studiu publicat în American Journal of Clinical Nutrition, un bol de orez Jasmine, consumat cu 4 ore înainte de culcare ne ajută să adormim liniştiţi.

Comentarii Facebook