VESTE dramatică de la Aeroportul Cluj: S-ar putea închide

 

Aeroportul Cluj s-ar putea închide din cauza datoriilor, iar Clujul să rămână cu o pistă nouă, dar fără zboruri. 

 

Directorul comercial al Aeroportului, Gabriela Zanc, a declarat că problema este în legătură cu datoria către constructorul care a făcut pista de 2.100 de metri, vorbind despre 50 de milioane de  lei. Zanc a precizat că Aeroportul ar putea recurge la un credit pentru a stinge această datorie, pe care ar fi trebuit să o achite Consiliul Județean Cluj și Guvernul. 

 

Directorul comercial a mai explicat că autorizația de construcție platforma de parcare a avioanelor s-a solicitat după terminarea contractului. ”Avem nevoie de completarea documentelor pentru că altfel riscăm să închidem aeroportul”, a mai spus Zanc.

 

Zanc a mai spus că platforma petru parcarea avioanelor a fost blocată în mod nejustificat, dar arhitectul șef al Consiliului Județean Cluj, Claudiu Salanță, a spus că autorizația nu a fost emisă pentru că nu s-a respectat legea. ”Ați construit acea platformă fără nicio autorizație. Cum puteți spune acum că noi am fost rău intenționați”, a spus Salanță. 

 

Platforma de parcare a avionelor este vitală pentru operatorii aerieni, care au nevoie să își țină avioanele la Cluj pe timpul nopții. 

 

Interesant este că, până la arestarea lui Horea Uioreanu, Aeroportul Cluj era perfect viabil din punct de vedere economic. 

 

Pe fondul co-interesării materiale a preşedintelui CJ Cluj, inculpatul Ioan Bene, deţinătorul societăţii de construcţii SC Napoca SA, a convenit construirea platformei de parcare aeronave Apron 4, în lipsa oricăror forme legale şi transparente de evaluare şi acordare a unei astfel de lucrări finanţate din bani publici, prin ignorarea principiilor concurenţei şi transparenţei stabilite de legiuitor şi în lipsa oricărei documentaţii, licitaţii, contractări. Urmare a celor convenite cu Horea Uioreanu şi cu directorul Aeroportului Internaţional "Avram Iancu", din Cluj-Napoca, suspectul David Ciceo, Bene a dispus angajaţilor săi construirea platformei Apron 4, lucrare ce a fost demarată la finele lunii octombrie 2013 şi finalizată în luna martie 2014. După demararea lucrărilor, urmărind acoperirea lucrărilor ilegale aflate în plină execuţie, aeroportul a organizat o licitaţie şi a atribuit în 11 aprilie 2014 lucrarea către asocierea din care făcea parte SC Napoca SA, probele indicând că la data publicării anunţului de atribuire, lucrările erau deja executate integral”, precizează procurorii DNA Cluj.

Comentarii Facebook