Statistici din piața auto second hand



Piața de mașini reprezinta un subiect controversat în țara noastră din pricina taxelor auto și a raportului de mașini noi cu second hand, dar haideți să vedem și aspectul global al acesteia.

Istoria taxei auto în diferitele ei forme va avea un nou episod in 2018. La 1 ianuarie 2007 a apărut taxa de primă înmatriculare. Pe 19 februarie 2009, taxa a fost modificată, iar Guvernul a scăzut valoarea ei cu o treime. Din 30 ianuarie 2012 şi până la 31 decembrie 2012, taxa a fost suspendată iar cei care apucaseră să o plătească urmau să primească banii înapoi. Din 15 martie 2013, intră în vigoare timbrul de mediu pentru autovehicule, iar din acel moment taxa auto a fost calculată exclusiv pe baza emisiilor poluante. Timbrul de mediu, împreună cu alte 102 taxe nefiscale au fost eliminate la 1 februarie 2017. Acum, statul se gândeşte să introducă o nouă taxă de poluare în martie 2018.

Piața de auto rulate este mai mare decât cea a mașinilor noi.

Deși tindem să credem că mașinile second hand sunt asociate mai degrabă țărilor cu nivel de dezvoltare mediu sau scăzut, piața auto la nivel global, este mult mai mare decât cea de autohehicule noi. Numai în Statele Unite vânzările de mașini second hand sunt de trei ori mai mari decât cele noi.

Acest raport poate fi înclinat și mai mult în favoarea celor rulate în perioadele de recesiune economică de nivel mic.

In ultimii 2 ani, cele mai apreciate tranzacții de mașini sunt preluările de leasing. Cum printre cele mai mari impedimente la achizția unei masini rulate sunt problemele de uz tehnic ce le poate ascunde o mașină, preluarea de leasing este văzută drept cea mai bună alegere.
Atunci când o mașină nouă este cumpărată în leasing, aceasta beneficiază de asigurare de tip casco și garanție. Asta înseamnă că orice daună ar fi superit autovehicului, reparațiile au fost realizate la o reprezentanță sau service autorizat, și nu într-un service de cartier cu piese provenite de la dezmembrări.

Mașinile de companie sunt cele mai problematice

Companiile mari dețin flote de autovehicule proprii ce sunt utilizate de către clienți pentru diferite activități. Este lesne de înteles că o mașină de companie nu va fi condusă cu atâta grijă de un angajat precum o mașină personală, iar șansele ca această să fie implicată în accidente sunt mult mai mari.

De aceea atunci când compania își înnoiește și oferă mașinile rulate spre vânzare, posibili cumpărărtori trebuie să le inspecteze pe aceastea cu mai multă atenție.

Tehnologia nouă problemă vechi

Chiar dacă majoritatea funcțiilor unor mașini sunt acum digitale, printre care și kilometrajul, o mare parte a mașinilor rulate au kilometri dați înapoi.

O parte din autovehiculele rulate oferite spre vânzare au fost inundate

O statistică interesantă ne indică faptul că jumătate din mașinile care au fost inundate la un moment dat sunt repuse în circulație. O parte din aceastea ajung să fie vândute mai devreme sau mai tarziu, deci este bine să verificăm atent mașinile care prezintă semne de rugina pe bord sau alte zone interiroare în care apa nu ar fi trebuit să ajungă ori dacă au urme de mucegai.

Comentarii Facebook