Companiile Blue Air şi Wizz Air, executate pentru neplata compensațiilor în cazul zborurilor întârziate


Companiile Blue Air şi Wizz Air au fost executate silit pentru că au refuzat să plătească compensațiile în cazul zborurilor întârziate de către compania FlightClaim.ro.

Companiile aeriene nu au plătit compensațiile legale între 250-600 euro pentru pasagerii zborurilor anulate sau întârziate.

În urma finalizării proceselor în Instanță și a obținerii deciziilor definitive, FlightClaim.ro a apelat la executori judecătorești pentru a pune poprire pe conturile companiilor aeriene care nu au respectat drepturile pasagerilor și nici obligativitatea de a plăti compensațiile legale către firma care îi asista pe pasageri. 

FlightClaim.ro, în numele pasagerilor reprezentați, a acționat în instanță companiile aeriene pentru neplata unor sume începând de la 250 euro și ajungând până la 600 euro/persoană, chiar dacă acest lucru înseamnă în final o plată aproape dublă pentru compania aeriană, adunându-se cheltuieli de judecată și de executare.

Cele mai recente situații de acest tip implică companiile Blue Air și Wizz Air, împotriva cărora s-au inițiat în total trei proceduri de executare în luna ianuarie 2020. Pe tot parcursul anului 2019 au mai fost executate și alte companii aeriene de linie precum Vueling sau Tarom, inclusiv la instanțe din străinătate, în timp ce numeroase dosare ale pasagerilor care au călătorit cu Air Bucharest, Lufthansa, Iberia, Alitalia, Swiss, Air Moldova, Ryanair, Eurowings sau TAP sunt în plină procedură în instanță. În total, în acest moment FlightClaim.ro are deschise în instanță aproximativ 170 de dosare, dintre care aproximativ 30 în România, 100 în Germania, 30 în Franța și 10 în Spania. Procesele reprezintă doar 2% din totalul cazurilor, cele mai multe cazuri fiind rezolvate pe cale amiabilă de specialiștii și avocații companiei. 

Cea mai mică suma executată a fost de 250 euro, cu o decizie împotriva companiei aeriene Blue Air, iar valoarea medie a deciziilor de executare este de aproximativ 10.000 de lei, pentru grupuri de 5-8 pasageri. 

Uneori, pasagerii pot obține mult mai mulți bani, în cazurile în care au suferit pierderi mai mari: vacanțe anulate, alte curse aeriene pierdute. Astfel, companiile aeriene ajung să plătească chiar și de 2-3 ori contravaloarea compensației datorate inițial. Din păcate, numai 5% dintre românii aflați în situația unui zbor cu probleme ajung să își ceară drepturile de la companiile aeriene și caută să primească compensațiile de 250, 400 sau 600 de euro, în funcție de conjunctura anulării sau amânării zborului.

Comentarii Facebook