Joi 2 Februarie

Autostrada Transilvania prinde CONTUR. Cel puțin așa se laudă șefii de la drumuri

 

Conducerea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România susține că Autostrada Transilvania începe să prindă contur, chiar dacă proiectul a fost schimbat, față de ideile din 2004.

 

Directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, Cătălin Homor, a anunţat că s-au deblocat mai multe lucrări pentru autostrada Transilvania. ”În momentul de faţă avem mai multe contracte pe care le-am deblocat şi sperăm ca după finalizarea proiectării să înceapă lucrările în mod concret. Tronsonul de autostradă Ogra - Câmpia Turzii este în momentul acesta în perioada de proiectare şi va face legătura cu tronsonul Câmpia Turzii – Gilău.

 

De asemenea, tot în perioada aceasta vom semna cu antreprenorul Impresa Costruzioni Giuseppe Maltauro - Viaponte Romania contractul de lucrări pentru construcţia tronsonului de autostradă Nădăşelu -Mihăieşti în lungime de 16,80 km. Dacă vorbim despre aceeaşi autostradă Târgu Mureş - Braşov - Oradea, foarte curând vor începe lucrările şi pe lotul 2 Ungheni - Ogra. Considerăm că este foarte important ca fiecare tronson să fie adus în stadiul de execuţie, să parcurgem etapa de expropriere, de obţinere a autorizaţiilor de construcţie astfel încât construcţia propriu-zisă a autostrăzii să se poată realiza în condiţii normale”, a declarat şeful CNADNR, Cătălin Homor, conform Capital.ro.

 

Constructorii Autostrăzii Ogra - Câmpia Turzii, parte a obiectivului de investiţii Autostrada Braşov – Târgu Mureş - Cluj – Oradea, pregătesc utilajele pentru procesul eliberare a amplasamentului. ”Din 4 mai am început lucrările de proiectare a lotului 2 de autostradă Iernut – Cheţani, termenul final pentru finalizarea construcţiei celor 17,9 km de autostradă este luna septembrie 2017.

 

Pe acest tronson de autostradă vor fi mai multe lucrări de artă, respectiv poduri şi viaducte. Cele mai importante structuri sunt în apropiere de localitatea Bogata, judeţul Mureş. În această zonă, se construiesc sunt 2 poduri peste râul Mureş, încadrate de un viaduct. Practic, muncitorii construiesc peste satul Bogata cei aproximativ 500 m de autostradă. La km 21 este o altă structură importantă a lotului de autostradă. În total, pe lotul 2 de autostradă, între Ogra şi Câmpia Turzii se construiesc trei poduri peste Mureş şi unul peste calea ferată Deda-Războieni”, a precizat Cristian Becheru, reprezentantul antreprenorului italian Astaldi SPA.

 

Termenul de avizare și autorizare a lucrărilor importante de infrastructură a fost scurtat prin aplicarea prevederilor Ordonanţei nr. 7/2016 privind unele măsuri pentru accelerarea implementării proiectelor de infrastructură transeuropeană de transport, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative.

 

CNADNR a transmis, în data de 4 mai, ordinul de începere a lucrărilor pentru cele trei contracte de proiectare şi execuţie (FIDIC Galben) aferente Autostrăzii Ogra - Câmpia Turzii, parte a obiectivului de investiţii Autostrada Braşov - Târgu Mureş - Cluj – Oradea.

 

Tronsonul de autostradă, Ogra - Câmpia Turzii va asigura conexiunea cu tronsonul Târgu Mures – Ogra, respectiv tronsonul Câmpia Turzii - Gilău, care acum este funcțional. De la Gilău, Autostrada Transilvania ar urma să continue spre Mihăiești.

Comentarii Facebook