Afacerea parcării de la Aeroportul Cluj. Cum a redus Alin Tișe, din pix, de 5 ori suma încasată de stat, în favoarea lui Cionca


Parcarea de la Aeroportul Cluj este o vacă bună de muls pentru afaceristul local Andrei Cionca, lichidator judiciar la Casa de Insolvență Transilvania. 

Parcarea a fost concesionată în 17 august 2010 de către Consiliul Județean Cluj, condus și atunci de Alin Tișe firmei UTI Facility Management SA, pe o durata a 45 de ani. 

Redevența trecută în contract, adică chiria primită de Consiliul Județean Cluj, era de 250.000 de euro, fără TVA, pentru primul an de concesiune. ”Pentru restul perioadei de concesiune, redevența va fi indexată anual (cu capitalizare) cu procentul de creștere/scădere înregistrat de traficul de pasageri în cadrul RA Aeroportul Cluj Napoca, pentru anul precedent”, se arată contract.

Culmea, în 2011, Consiliul Județean Cluj, la propunerea lui Alin Tișe, a adoptat hotărârea 269/2011, prin care se aprobă actul adițional 1, la contractul de concesiune de lucrări publice, privind parcarea de la aeroport. La articolul 1, din HCJ 269/2011, consilierii județeni au adoptat actul adițional 1, iar la articolul 2, se prevede că: ”Se mandatează președintele Consiliului Județean Cluj, domnul Alin Tișe, să semneze actul adițional la contractul de concesiune de lucrări publice prevăzut la articolul 1”.

Tot Alin Tișe a semnat un act adițional la contractul cu UTi, prin care se arată că ”pe perioada suspendării celor două obligații, concesionarul va achita o redevență în cuantum de 125 euro/loc de parcare, respectiv, suma de 66.250 de euro/an, aferent celor 530 de locuri de parcare efectiv exploatare”, scrie foaiatransilvana.ro.

Calculul rapid, arată că CJ Cluj, adică bugetul județean, este pe pierdere, în timp ce buzunarul afaceriștilor se îngrașă. 

De circa un an, UTI Parking&Hotel Management SRL a fost cumpărată de firma GOTO Parking SRL, tot din grupul de societăți al lui Andrei Cionca, lichidator judiciar la Casa de Insolvență Transilvania. 

Începând cu data de 30.10.2019, compania a preluat denumirea de GOTO Parking SRL, având sediul în București, Sectorul 2, strada Gara Herăstrău, nr. 4. Restul datelor de identificare au rămas neschimbate”, se arată adresa trimisă de GOTO Parking.

Firma a avut anul trecut un profit de 511.000 de euro, din care a vărsat spre bugetul județean 66.250 de euro.

Cu toate că acest contract ar putea fi reziliat, nimeni din Consiliul Județean Cluj nu se grăbește să ceară asta.

Aeroportul Cluj a fost cel care a cerut rezilierea și trecerea parcării în subordinea sa, dar nimeni nu a ascultat. 

tise1.jpg

Parcarea de 600 de locuri de la Aeroportul Cluj este o adevărată mină de bani. ”Conform contractului de concesionare încheiat nr. 29/17.08.2010, aceasta (UTI) trebuie să plătească o sumă de bani în rate lunare egale, pornind de la 250.000 euro pentru primul an, iar pentru restul perioadei până la 45 de ani, suma se indexa anual cu procentul de creştere sau de scădere al traficului aerian de pasageri de pe Aeroport. Tot conform obligaţiilor, concesionarul trebuie să construiască un hotel și o parcare supraetajată. Ați văzut cumva ceva din toate acestea? Şi au trecut deja 8 ani. Făcând un calcul matematic simplu ajungem la următoarele valori pe care concesionarul trebuia să le plătească judeţului, adica nouă, cetăţenilor, pentru exploatarea parcării auto: an 2010 – 250.000 euro, an 2011 – 245.000 euro, an 2012-227.850 euro, an 2013 – 253.00 euro, an 2014 – 288.000 euro, an 2015 - 363.000 euro, an 2016 - 461.000 euro, an 2017 – 660.000 euro, an 2018 – 683.000 euro, prin urmare un TOTAL de 3.430.850 EURO. Anul 2011. Nici nu se usucă bine cerneala pe semnăturile contractului, că Preşedintele Tişe împreună cu aparatul de specialitate promovează adiționarea acestuia (Act adiţional nr. 1/2011) în sensul reducerii sumei de plată de către UTI la 66.250 euro/an, deci o sumă fixă anuală pentru 45 de ani, eliminându-se orice alte indexări. Astfel, valoarea încasată de judeţ în total pe toți anii de la semnarea concesiunii este în TOTAL de 780.000 euro. 3.430.850 EURO COMPARATIV CU 780.000 EURO!!!”, dezvăluie liderul de sindicat din cadrul Aeroportului Internațional Cluj, Gabriel Ene.

Între timp, firma UTI, acum GOTO Parking SRL a scăpat de obligația de a face un hotel și o parcare suplimentară la Aeroportul Cluj, în timp ce în jurul acestuia prosperă parcările private, extrem de rentabile. Este inexplicabil de ce Consiliul Județean Cluj nu manifestă interesul de a prelua parcarea și de a o dezvolta, având în vedere cererile mari din zonă.

Comentarii Facebook