rosal_feb.jpg

Politic/Administrativ

Ce populație va avea Clujul peste 20 de ani! Emil Boc: Oamenii ne vor întreba de ce nu am făcut nimic! - VIDEO

  



 

Populația municipiului Cluj-Napoca va crește exponențial în următorii ani. Primarul Emil Boc susține că administrația locală are obligația morală de a face un proiect de proporții. 

 

Conform ultimului recensământ, populația oficială a Clujului este de 324.576, dar în realitate, în 2018, numărul este aproape dublu. Primarul Emil Boc crede că în 20 de ani vom ajunge la cifra de un milion de oameni. 

 

El susține că metroul este n proiect la care deja trebuie să se lucreze pentru a fi gata în 20 a de ani

 

Avem un buget al Clujului aprobat. Avem o prevedere în proiectul de buget care spune că trebuie realizat studiu de prefezabilitate pentru realizarea metroului la Cluj. Am fost contactați de reprezentanții unor firme japoneze care au văzut din mass-media interesul Clujului pentru un proiect de metrou. Le-am spus că sunt bineveniți pentru o discuție preliminară, așa cum vom purta discuții cu toti cei care vor fi interesați de realizarea proiectului de metrou al Clujului. Acum, pe noi ne interesează să culegem cele mai bune informații pentru a realiza cel mai bun caiet de sarcini pentru studiul de prefezabilitate, după care oricine din Japonia și până în SUA poate veni la Cluj să se implice în acest proiect. Este un proiect pe termen lung, vreau să fie foarte clar. Clujul se va duce spre un milion de oameni în 20 - 30 de ani. Atunci va fi prea târziu să începem să gândim un proiect de metrou, dacă până atunci nu facem pașii necesari. Un studiu de prefezabilitate durează, după aceea studiu de fezabilitate, după aceea schema de finanțare, după aceea execuția tehnică, licitațiile care presupun ani buni în șir. Abia din acele informații vom afla răspunsul. Cât va fi de suprafață, cât va fi de subteran, unde vor fi intrările și ieșirile. Câte stații vor fi. Acele detalii vor fi știute din studii. 

 

Susțin de asemenea că respect și punctul de vedere al celor care spun că nu avem nevoie de metrou la Cluj, dar Consiliul Local (n.red. dominat în majritate de PNL Cluj) prin aprobarea bugetului a considerat că la Cluj este nevoie să se înceapă demersurile pentru un metrou. Primul pas este studiul de prefezabilitate.

 

Nu vreau să spun în locul specialiștilor când se va începe lucrul și cât va dura construcția. Studiul de prefezabilitate ne va spune și orizontul de timp și exact de unde și până unde va circula, care sunt scopurile metroului și dacă este sustenabil. Dar că avem nevoie de o soluție de mobilitate la nivelul actual al Clujului, cred că nu se poate nega, iar Consiliul Local a apreciat că acest lucru este necesar.

 

Pe ruta est - vest avem o problemă, este o rută mai aglomerată din România, mai aglomerată decât București - Otopeni. Dacă vrem să ne legăm la ochi, putem face asta, dar peste 20 de ani cineva ne va întreba ”De ce nu v-ați gândit acum 20 de ani când se știa că Clujul se va duce spre un milion de oameni să faceți ceva pentru a nu ajunge o blocare totală a orașului?”, a spus Emil Boc.

 

Acum trei ani, primarul Clujului spunea că nu avem nevoie de metroul și că este prea scump, costurile unei linii fiind de 5 miliarde de euro, bani imposibil de adunat. 

 

În 2013, Primăria Cluj-Napoca a realizat un studiu pentru construcția unui pasaj rutier pe sub centrul Clujului, cu o lungime de 2,7 km. Chiar dacă nu este metrou, lucrare mult mai complexă și mai scumpă, atunci specialiștii susțineau că investiția într-un pasaj ar fi curprinsă între 329 de milioane de euro şi 492 de milioane de euro.

 

Execuția acelui proiect, care nu a mai pornit niciodată, ar fi durat 53 de luni.

 

Studiul realizat atunci de o firmă din Franța a costat 14.000 de euro, iar banii au fost aruncați pe apa sâmbetei, pentru că se știa de la început că bugetul nu are bani pentru astfel de investiții. 

 

Revenind în 2018, un metrou, pentru a fi rentabil, ar trebui pornească din Florești și să ajungă până după Apahida, adică distanța ar fi de câteva ori mai mare, iar lucrările mult mai complexe decât la un pasaj. Costurile ar ajunge lejer la cîâteva miliarde de euro, lucru pe care nimeni nu vrea să îl spună. 

12-4-2018, 14:05
5114 vizualizări
54 comentarii
@ clujean adevarat19-4-2018, 0:49
Clujenii adevarati au fost si sunt maghiarii. Restul sunt proveniti din tarani slugi la maghiari.
alin17-4-2018, 18:36
28 ani sin inca nu stim cine a tras la revolutie .

Auzi tu in 20 ani metrou ?
Ina17-4-2018, 13:50
Metroul este doar un pretext pentru a încasa șpăgile enorme care se vor pretinde, pentru niște contracte de asemenea proporții.

Boc a încurajat creșterea haotică a populației Clujului (nu prin natalitate, pentru care nu face nimic), tocmai din aceste motive - gândiți-vă cîte autorizații de construcție au fost acordate pentru sutele de blocuri ridicate - sunteți naivi să credeți că nu au fost șpăgi? Un inginer constructor mi-a relatat că șpaga pretinsă este de 10,000 euro/nivel, deci pentru un bloc cu 12 nivele...calculați. Orașul s-a dezvoltat absolut haotic și nu are infrastructura elementară, necesară bunei funcționări: centură, parcări, trotuare, canalizare etc.

În plus, Boc câștigă vontanți dintre cei „naturalizați” în Cluj. Jumătate din autovehicule au numere de aiurea - suntem sacrificați, de dragul șpăgilor și a capitalului politic.

Oameni buni, nu îl realegeți pe Boc!
Antonia.17-4-2018, 19:22
Dar, inginerul asta, complice ,sau tu de ce nu reclami acest lucru?
BOC, cel mai bun primar al Clujului.
ha ha ha !14-4-2018, 6:28
Aduce toti paduretii salbatici din padurile din jur . Sunt rude.
CLUJ13-4-2018, 21:53
Buna gluma.nu avem o centura si noi visam la metrou.!!!
Fam Pop13-4-2018, 5:36
Cu adanca consideratiune si recunostinta pentru ceea ce faceti pentru orasul Cluj, Universitar academic, Cultural si magnet pentru IT-isti din toata tara, exemplu in activitate si pentru alte primarii, taoata stima . Va votam pana la adanci batraneti cu familia, neamu si prieteni, colegi, cunostinte. Respect pro fund sa aveti!
metropolist13-4-2018, 5:43
Da, mare om, metropola Cluj va inflori si va fi ca cum New York al Romaniei si al Europei.
Clujean13-4-2018, 7:11
As fi dorit sa va trezesc la realitate, dar realizez ca nu e vina voastra, e o psihoza in randul mentalitatii clujenilor. Sunteti intr-un fel de transa din care nu va mai treziti. Prefer sa va las sa ramaneti in starea high.
@Clujean13-4-2018, 12:00
Ie Pulasule drag,tuca-te Nelson pe botic, stai tu breaz sa te văd cum faci in poziția respectiva.
Clujean13-4-2018, 13:19
Nelsone ma surprinde ca un tip asa mondial si versat ca tine isi face veacul preumbland pe site-urile de stiri locale. Ti-au murit finantatorii?
Nelson13-4-2018, 14:50
ÎHÎ !

Îmi face muuuulta plăcere, sa cad cât de afectaaaati sunt unii clujeni, încât nu reușesc sa trezească ura împotriva primarului iubit ales de 80 % dintre clujeni, așa in starea lor HIGH.
Calin12-4-2018, 22:52
2100 ANI LUMINA !!
Alin12-4-2018, 23:11
Cui nu-i place CLUJUL, la budaaaaaaaaaaaaaaa cu ei, clujenii adevarati va ajuta domnule primar, impreuna cu alții de alta naționalitate, la roaba si tot reușim sa facem ceva.
Cum s-a facut Sarmisegetuza, asa se va dezvolta si Clujul, lăsați-l pe BOC sa-si faca treaba,el e primar adevarat care știe ce se cere.
Clinicilor12-4-2018, 23:17
Bravo, Aline!
Pasteur12-4-2018, 23:20
Bagă , bagă!
clujean adevarat13-4-2018, 4:29
Dupa cum spune Horia Roman Patapievici, faptele care s-au intamplat si Istoria nu ne pot fi schimbate, predicatorii efemeri si de carton ai zilelor noastre ne invata astazi sa ne fie rusine sa mai spunem Sarmisegetusa...
Calin13-4-2018, 8:04
COMUNA FLORESTI REFLECTA TOATA EXPERIENTA ADUNATA IN ACESTE 2100 DE ANI.


SARMISEGETUSE13-4-2018, 8:24
ZILNIC SE BLOCHEAZA CANALIZAREA LA FLORESTI !
ROMANII ERAU PROFESIONISTII VIADUCTELOR SI CANALIZARII.

STAI CU ORELE IN TRAFIC SA AJUNGI ACASA.
DEZORGANIZARE TOTALA !
ROMANII AVEAU RENUME IN ORGANIZARE !

NICI EU NU INTELEG CUM NAIBA AM AJUNS
LA 2100 DE ANI VECHIME SI TOT PROSTII FACEM.

ORI NU ESTE ADEVARAT , ORI SUNTEM PROSTI,ORI SUNTEM HOTI.



?13-4-2018, 9:02
Treziți-va, vorvim de Cluj sau de Floresti?
Nu romanii fac canalizarea, si nu ei blochează traficul, noi suntem pe veci stapâni, nu voi.
?13-4-2018, 9:04
...vorbim....românește, corect, nu pocim, scuze pt greșeala.
@clujean adevarat13-4-2018, 11:34
Măcar avem o Sarmisegetusa, voi cu ce va lăudați?
Antonia.12-4-2018, 22:44
Bravo BOC, va susținem in tot ce faceți si va propuneți.
Sărbătorile au fost un sfetnic bun pt d-voastră si oamenii care v-au votat,impreuna putem schimba fata Clujului. Nu băgați in seama rautacismele, sunt doar nefericiți, nu vor avea niciodată ce avem noi.
Calin12-4-2018, 22:51
FOARTE CORECT !

PENTRU UN POPOR CU O VECHIME DE 2 MILENII CONSTRUCTIA UNUI METROU ESTE FLOARE LA URECHE.

ADEVAR12-4-2018, 22:44
POPOR NECIOPLIT !!!!
Iuda12-4-2018, 22:25
Pacaliciul asta promite cite-n luna si-n stele,gura-i toaca continuu.In realitate nu face nimic,haosul in constructii continua,rechinii imobiliari construiesc in draci,mastodontii de beton se ridica semeti,drumurile ramin la fel.Vezi piata Abator,fosta fabrica Flacara,fosta fabrica Napochim,fosta fabrica Mucart(caiete si maculatura,petru cei stabiliti mai nou prin oras),zona Buna Ziua,Borhanci,Sopor(capatul liniei 3) etc.Astfel,sub obladuirea piticului atomic,azi-miine Clujul se blocheaza.Dar gargaristul nu-si face probleme,are asigurate voturile pensionarilor senili.
,,,,,12-4-2018, 23:19
Cu I din A stai prost,dar, si cu restul.
Si, nici cu tine nu mi-e rusine.
Pupincuristul13-4-2018, 11:20
Bai trecncle-flenche,raspunde la subiect nu cauta greselile gramaticale,pupincurist de funduri.
,,,,13-4-2018, 11:31
Da, sa trăiți !

Muine-i Ok?

Ia-o și pe ma-ta.
Haaaa!12-4-2018, 22:20
Asta-i tare! Si sa vina chiar din gura lui Boc!
Cluj12-4-2018, 21:46
Domnule primar va implor!
Reveniti cu picioarele pe pamant! Singur oras fezabil din Romania sa aiba metrou veacul asta e Bucurestiul.
V-ati luat in cardasie cu nebunul de Robu de la Timisoara si inaintati cu incapatanare prosteasca, nu numai ca nu e fezabil dar si irealizabil financiar in ambele orase. Sunt surprins de naivitatea credula cu care va-ti incredintat in acesti escroci japonezi.

Centura de ocolire, Spitalul Regional, Centrul Intermodal de marfuri, AquaPark-ul, acestea sunt prioritatile absolute ale orasului pentru care dvs si colegii dumneavoastra din partid trebuie sa se lupte!!!!!!!!




ion13-4-2018, 8:15
stai linistit nu e vorba de nici o naivitate ci pur si simplu de comandat alte si alte studii de tot felul,
lulu cluj12-4-2018, 21:36
la atitea vinituri ??? ce sa le faci pe plac ???
Alexandru Nedelcu12-4-2018, 20:37
Doar tranzitul de persoane, zilnic, depaseste 3,000,000 :))
Clujean12-4-2018, 19:42
Domnu primar delirati realitatea obiectiva sta in felul urmator:

INS Populatie pe localitati domiciliati 1 Ianuarie 2018:

Bucuresti 2.001.413
Iasi 344.381
Timisoara 333.613
Cluj-Napoca 320.754 vs 324.576 la recensamant.

Pe deasupra ca nu suntem al doilea oras al Romaniei cum au fost manipulati si spalati pe creier toti romanii, suntem in declin demografic cu 4.000 de locuitori.

Clujul cu un milion de locuitori ziceati domnule Boc? Realitatea obiectiva releva un adevar crunt!
Functionar12-4-2018, 20:34
Defapt in Cluj se afla peste 650.000 de oameni incluzand cartierele neoficiale :)) floresti, apahida, chinteni etc. Peste 150.000 sunt cei care vin din alte parti si lucreaza aici, un sfert din ei isi schimba domiciliul + studenti. peste 60% din studentii din Cluj dupa terminarea studiilor se angajeaza in Cluj sau Bucuresti. 18.452 sunt fara acte de identitat + 26.105 cetateni straini.
Peste 800 de oameni se muta in Cluj lunar !
Clujean12-4-2018, 21:06
Ma indoiesc de veridicitatea cifrelor dumneavoastra. Datele oficiale INS precum si Eurostat sunt organizatii non-profit si mai releva in Romania despre zonele metropolitane. Oficial situatia e astfel:

1. ZM Bucuresti 2.697.931, in varianta mare are peste 3 milioane
2. ZM Timisoara 468.162
3. ZM Constanta 451.997
4. ZM Iasi 443.793
5. ZM Cluj-Napoca 410.766
Dorel 212-4-2018, 21:59
Mai mult conteaza densitatea de persoane, CLuj Napoca cu 400.000 de persoane e mai aglomerat decat Bucuresti cu 2 milioane de persoane! Daca se respecta trend ul ultimilor 5 ani, Cluj Napoca depaseste nr de 1milion de persoane in vreo 8-10
Cluj12-4-2018, 22:15
Populatie Cluj 2011 324.576
2018 320.754
Populatie metropolitana Cluj 2011 418.698
2018 410.766

Acestea sunt cifrele oficiale obiective, la rece. Despre ce trend casual vorbim in fond?
Vasile12-4-2018, 22:38
Clujeane,nu ma fa sa-mi schimb parearea despre tine.Diferenta intre Timisoara,Iasi si Cluj apare de la faptul ca primele doua orase enumerate au zona metropolitana,deci cuprinde si localitatile limitrofe,pe cind Clujul nu are aceasta zona metropolitana.Nu sintem in nici un declin demografic.Se construieste mult mai mult decit in Iasi si Timisoara,constructiile se vind ca piinea calda,inca in faza de fundatie(vezi blocurile cu 10 etaje din cartierul Sopor).Desi,in 20 de ani din Cluj au plecat aprox.10%in strainatate(deci mai multi de 30.000)plus alti 10-20%la periferii(deci alti 40.000)populatia orasului nu a scazut.In 1990 nr.loc.aprox.330.000,in 2015 idem.
Bocaiala12-4-2018, 19:25
Bade Boc, esti depasit si expirat, nu ai putina buca sa-ti dai seama cum ne tii in loc. Sa te duci odata neblejnicule papagal mincinos ce esti!
Halaicu12-4-2018, 18:55
Cele 20 de miliarde de euro necesare constructiei ar putea fi stranse usor daca fiecare om din Cluj ar fi obligat sa doneze 100 de euro pe luna timp de doi aniani.
Ar putea fi gestionat printr-un card care sa fie verificat aleator de politistii locali. Esti prins fara donatie la zi, esti amendat cu de trei ori suma datorata si pe urma deportat in Maramures.
Toata lumea trebuie sa contribuie, ca metroul e pentru toti. Cine nu platestr nu are voie sa stea in Cluj.
unul13-4-2018, 0:31
ma da prost mai esti,
altul13-4-2018, 4:36
Eu sunt de acord cu ce zice halaicu. Oricum clujenilor le place sa linga in fund un primar incompetent. Mai conteaza un bir de 100 euro pe luna?
madriano12-4-2018, 16:56
Un tramvai din Floresti pana in Apahida care sa circule pe linie dedicata ar fi mult mai util, muuuult mai usor de construit si muuuuuuuult mai usor de intretinut.
Adela.12-4-2018, 18:09
...și muuuuuuuuuuuuuuuult mai ieftin !
Cucureasca12-4-2018, 18:59
Ce sa faci cu tramvaiul, ne trebuie strazi sa mergem cu masina ca avem treburi nu timp de pierdut inghesuiti in tramvai.
Ion A.20-4-2018, 20:45
treburi cum ar fi mersul la serviciu, la cumparaturi sau la crasma? si de ce nu poti face toate astea cu tramvaiul? te-a fa... nascut mamica ta la volan sau care e problema?
vali12-4-2018, 16:52
Bani online, cu un subiect de Hollywood!Obtine si tu acum succesul!Incepe acum!
Un film bun si bani pentru tine! Hollywood este acum mai aproape!
Viitorul depinde de vointa ta!Merge bine totul! Te vei convinge foarte usor!
Dorinta noastra e sa te ajutam! Incepe rapid si castiga bani online!Detalii la adresa de email: cita_ct69@yahoo.com
Boc isi bate joc12-4-2018, 16:26
Daca Pulitia Locala ar fi ridicat DE LA INCEPUT masinile parcate neregulamentar in cartierele nou construite, oamenii n-ar mai fi cumparat apartamente fara loc de parcare, iar apartamentele fara loc de parcare ar fi fost mai ieftine fiindca cererea era mai scazuta.
Din nou, daca Pulitia Locala ar ridica masinile, multi oameni s-ar indrepta catre cartiere rezidentiale din Dezmir, Apahida, Sanicoara, si astfel nu ar fi stat toti adunati ciorchine cu masinile parcate pana si pe gardurile vii din cartieresau chiar in fata punctelor de colectare a deseurilor.
Cand ridici zi de zi masinile parcate neregulamentar, vestea se duce, iar omul NU isi mai cumpara apartament in zona, si cauta apartamente sau case in zonele mai sus mentionate, iar Clujul este mai aerisit, apartamentele devenind mai ieftine nefiind o cerere atat de mare.
Cand ridici masinile parcate neregulamentar, omul se gandeste de 2 ori daca sa-si cumpere masina, si din nou, opteaza sa se mute intr-un cartier rezidential din jurul orasului.

Daca primarii orasului, indiferent care din ei, n-ar fi semnat autorizatii de constructie ptr tot felul de cartiere fara loc de parcare, nu eram atat de aglomerati. Iar daca tot au semnat, sa se ridice masinile parcate neregulamentar, iar oamenii sa invete sa nu-si mai cumpere apartament daca nu are loc de parcare.

Daca o strada ca Buna Ziua era conceputa cu doua benzi pe sens, mai scadea aglomeratia in zona. La coborare, cei de pe o banda mergeau pe Fagului catre capatul lui 32, cei de pe cealalta banda faceau stanga pe Zarnesti catre Pta Engels. La urcare, la fel, cei de pe Fagului intrau pe o banda, cei de pe Zarnesti pe cealalta banda.

Daca din capat Zorilor se facea o bretea in capat Campului, mai scadea aglomeratia de pe Frunzisului.

Deci se puteau face multe lucruri din timp, fara sa fie nevoie de miliarde de euro ptr metrou. Trebuia doar sa te gandesti la binele orasului, nu la cum sa strangi mai multe voturi.
Ti-e frica ca daca impui legea si ridici mii de masini o sa pierzi voturi? Si ce? Te intereseaza voturile sau binele orasului? Dispune ridicarea masinilor de pe Pasteur, Dima, Alverna, Mehedinti si alte zeci de strazi unde se parcheaza haotic. De ce nu o faci? Ahhh, fiindca acei mii de cetateni nu te vor mai vota daca le ridici masina tot la 3 zile si trebuie sa plateasca 600 lei din 3 in 3 zile? Tu vrei voturi, nu binele orasului! Ridica masinile, si vei vedea cum in 2-3 ani fiecare va cauta sa cumpere apartament cu loc de parcare, sau se va indrepta spre periferie cumparandu-si o casa in cartiere rezidentiale.

Dati un search pe google "ansamblu rezidential Dezmir" de exemplu. Uite aici (poate fac reclama, dar n-am nimic de castigat, n-am nici o legatura sau castig): https://www.imobiliare.ro/vanzare-case-vile/cluj/dezmir/casa-de-vanzare-4-camere-XV0301AN8
Pret de casa cu parcare la pret de apartament in Cluj, dar clujenii prefera sa cumpere in Cluj si sa-si parcheze masina calare pe tomberonul de gunoi sau in gardul viu.

Te gandesti ca vor intreba oamenii peste 20 de ani de ce n-ai facut nimic? Pai se intreaba deja de pe acum. Concret: ce dracu ai facut tu in Cluj? NIMIC! Ai schimbat borduri, chestie care o poate face ORICE primar! Ai facut o scoala noua, un spital, o cladire la marginea orasului in care sa muti toate institutiile ca sa nu se mai inghesuie lumea in centru orasului la finante, consiliu, primarie, etc? NIMIC! Chiar si strazile nou asfaltate (Memo, C. Motilor) sunt deja denivelate si simti toate gurile de canal.
Razvan12-4-2018, 18:45
In afara de spital is total de acord cu tine
Doc12-4-2018, 15:53
Clujul peste 20-30 de ani. Foarte bine se gandesc, dar ce ne facem pana peste 20-30 de ani? Cand dam drumu la contructia unui pasaj? Cand dam drumul la constructia unui metrou usor sau a unui tramvai (Floresti-Apahida), cand dam drumul la latirea strazii Buna Ziua? Cand dam drumul la centuriile ocolitoare a orasului? Cand dam drumul la parcari sub si supra terane in centru si cartiere? Cand dam drumul la demolarea constructiilor ilegale? Cand dam drumul la reabiliatea PMV? Cand dam drumul la o soltuii de trafic inteligente axate si pe transportul in comun si/sau alternativ?
In casa noastra e frig si sufla vantul, iar in loc sa ne ocupam de problemele urgente, ne gandim la contructia de vile...dar e bine si asa.
Andy12-4-2018, 16:00
toate astea se intampla in momentul actual....in alt oras (alta tara)
Asta ii de fapt solutia...plecatul....din tara (sau macar din Cluj)
razvan12-4-2018, 14:24

Cele mai citite ştiri din Politic/Administrativ

110 vizualizări
22-4-2018, 20:17
Deputatul Steluța Cătăniciu, apel către ministrul Educației, după tăierea de fonduri de la UBB Cluj» Vezi tot
57 vizualizări
21-4-2018, 18:27
Președintele PMP, la Cluj: Primari aleși în două tururi și proiect pentru unirea cu Republica Moldova FOTO» Vezi tot
41 vizualizări
13-4-2018, 21:15
Planul metroului la Cluj-Napoca: Traseu și harta stațiilor - EXCLUSIV» Vezi tot
41 vizualizări
2-10-2017, 17:10
Noi acuzații la adresa lui Victor Ponta: A fost ofițer acoperit» Vezi tot
29 vizualizări
31-3-2016, 16:38
Intrarea în Cluj-Napoca dinspre Florești, mai aglomerată decât oricare din București - STUDIU de TRAFIC» Vezi tot

Sondaj de opinie:

Dacă în toamnă ar fi alegeri parlamentare, ce partid ați vota?