Povestea uimitoare a Transfăgărășanului, șoseaua care taie munții și fascinează o planetă întreagă: „Dorim să continuăm”


Astăzi, 20 septembrie 2025, marcăm 51 de ani de la inaugurarea oficială a Transfăgărășanului (DN 7C), unul dintre cele mai spectaculoase proiecte de infrastructură realizate în România 100%, un pisc al ingineriei românești, proiectarea și execuția fiind integral românească. 

La 51 de ani de la inaugurare aducem un omagiu celor care l-au conceput, l-au construit și l-au păstrat în funcțiune până astăzi, celor care prin muncă și sacrificiu, au creat un simbol al României moderne. 

„Transfăgărășanul este una din dovezile incontestabile ale performanțelor ingineriei românești. Dorim să continuăm aceste performanțe, iar în ultimii ani, am dovedit capacitatea României de a construi infrastructură modernă, chiar și în situații dificile”, a spus ing. Cristian Pistol, Director General al CNAIR. 

Povestea uimitoare a Transfăgărășanului, șoseaua care taie munții și fascinează o planetă întreagă

Finalizat în anul 1974, după 4 ani de eforturi intense, acest drum montan cu o lungime de 91 km și o altitudine maximă de 2042, Transfăgărășanul este și astăzi o dovadă clară a îndemânării și determinării celor care au avut viziunea de a străbate Munții Făgăraș cu o șosea unică în Europa.

Renumit pentru frumusețea sa aparte, Transfăgărășanul atrage anual foarte mulți turiști din țară și din străinătate. 

Datorită efortului și sacrificiului inginerului Dumitru Ducaru, alături de Colonelul Nicolae M. Mazilu și de toți cei care au muncit la acest proiect, România se mândrește astăzi cu un drum minunat, care apare în toate materialele despre țară și care a fost numit de cei de la emisiunea „Top Gear” drept „cel mai surprinzător drum din lume”.

„Cel mai bun drum din lume! România, îți mulțumim că ai acest drum.” – Jeremy Clarkson, BBC.


Comentarii Facebook