Polițistul-activist Marian Godină anunță boicotarea Auchan, după decizia magazinului de a elimina casierii: „Nu vreau să fiu casier gratuit”


Auchan a decis să își pună la „muncă” clienții și a desființat casele de marcat. Astfel, clienții trebuie să își scaneze singuri produsele achiziționate, dacă vor să cumpere de la acest lanț de hipermarketuri. Mulți dintre clienți sunt nemulțumiți de decizia luată, iar printre ei se remarcă și controversatul polițist Marian Godină. Acesta a anunțat că va boicota magazinele Auchan. Ulterior, reprezentanții Auchan au venit cu precizări.

Auchan nu a fost niciodată unul dintre magazinele mele preferate, întotdeauna l-am perceput rece și neprimitor, dar cu toate astea făceam uneori cumpărături și de acolo. 

Ultima dată când am mers, am observat că nu mai există case. Aveam ditamai coșul plin ochi cu tot felul de produse pe care am realizat că va trebui să le scanez. Aveam opțiunea să abandonez coșul așa plin cum era și să îmi văd de treabă, dar nu am făcut-o gândindu-mă că un om va trebui să așeze la loc toate produsele alea adunate de prin tot magazinul.

M-am apucat să le scanez singur, stângaci, pentru că eu nu sunt casier, dar Auchan a ținut să mă transforme în unul. Nu știu ce s-a întâmplat cu acele doamne care lucrau la case, nu știu dacă au fost disponibilizate, dar sigur prin metoda asta magazinul face economie. 

Economie care, cel mai probabil, se traduce în profit, cel puțin eu așa o văd. Adică dăm afară casierii și îi punem pe clienți să fie casieri pentru noi, gratis. Măcar de erau produsele mai ieftine, dar sunt la fel ca înainte.

Așadar, eu nu vreau să fiu casier gratuit pentru nimeni, nici pentru Auchan, nici pentru mine.

Aaa, că se întâmpla să intru în ditamai magazinul doar pentru câteva produse, îmi și conveneau casele alea unde îmi scanam singur o apă și un bax de scutece, dar când aveam un ditamai coșul plin preferam să stau la o casă clasică.

Acum vor spune unii că ăsta e progres, a avansat tehnologia. Eu consider că nu e așa, ci doar s-a schimbat omul care scanează produsele, adică din casierița care avea un salariu să facă asta, a devenit casier clientul, fără să fie recompensat nici măcar cu o reducere.

Dacă intram în magazin, umpleam coșul, ieșeam liniștit și primeam un mesaj că mi-a fost debitat contul cu contravaloarea produselor din coș, fără să trec pe la vreo casă, aș fi numit asta progres.

Dar soluția mea e simplă, nu mă mai duc la Auchan, la fel cum celor care le place asta pot merge în continuare, că doar e evoluția tehnologiei și "cost saving". Aștept acum să apară restaurantele în care mergi în spate să-ți faci o omletă, iar la final te duci cu farfuria să o speli!, a transmis Marian Godina. 

Reprezentanții Auchan, reacție după ce Marian Godină a criticat decizia de eliminare a casierilor

În urma postării de mai devreme, cea legată de magazinele Auchan, am primit un e-mail din partea echipei Auchan, al cărui conținut îl redau mai jos needitat. De asemenea, există și un comunicat de presă legat de această modernizare, al cărui link îl voi pune în comentarii.”, a transmis ulterior Godină. 

Stimate domnule Godină, Vă mulțumim că sunteți clientul nostru. 

Ca urmare a mesajului dvs. din social media, dorim să vă oferim următoarele precizări, pe care să  le preluați ca și punct de vedere Auchan în cadrul postării dvs. Informațiile de mai jos aduc clarificări unor afirmații ale dvs. pentru care, cel mai probabil, nu ați fost suficient de bine informat. 

Toți colegii noștri casieri sunt în continuare angajați și prezenți în magazin, disponibili să ofere suport în scanarea produselor. Odată cu implementarea noului sistem de case, meseria de casier evoluează de la activități de rutină tehnică către activități de relaționare, acompaniere și consiliere clienți. Astfel, colegii noștri din zona caselor rămân la dispoziția oricărui client care are nevoie de ajutorul lor și nicio persoană nu a fost disponibilizată. 

Ca urmare a unui amplu proces de modernizare a liniei caselor de marcat, o parte dintre magazinele noastre oferă acum clienților o soluție eficientă prin care toate casele de marcat sunt deschise permanent. Evitarea formării de cozi și reducerea timpului petrecut la casă sunt beneficiile principale pe care le oferim clienților noștri. 

Vă mulțumim, Echipa Auchan".

Comentarii Facebook