Universal Turism contesta decizia ANAT de excludere a agentiei din Asociatie


Agentia Universal Tursim contesta decizia luata de ANAT de excludere din Asociatie.


1. Societatea Universal Turism pe care o conduc nu a intrat in incapacitate de plata din cauza ca ar fi cheltuit banii clientilor in alte scopuri, ci in principal pentru ca vechiul partener turc Suntimes Tours a intrat in incapacitate de plata in iunie 2011 consumand suma de 294.665 euro din totalul trimis de noi in sezonul 2011, situatie care reiese din litigiul cu numarul 507/25.11.2011 intentat de catre Universal Turism SRL fata de fostul partener turc. Acest proces a fost comunicat conducerii ANAT pentru a clarifica o situatie din toamna, insa nu a fost facut public. In septembrie 2011 fostul nostru partener invoca faptul ca Universal Turism SRL are debite catre el si aducea ca si dovada un fisier XLS nesemnat, neavizat iar ANAT a facut public acel fisier. A ramas sa se stabileasca in instanta situatia reala, iar odata stabilita sa o facem publica, dar fara nici un motiv real acest proces avizat de un avocat, un executor judecatoresc si Casa de Insolventa Transilvania nu a fost facut public.

2. Pentru a intelege pozitia Universal Turism in momentul delicat din toamna precedenta doresc sa fac public faptul ca am solicitat marirea unei linii de credit suficient cat sa acopereminusul creat de vechiul partener turc, tocmai in ideea de a nu lasa debite catre clientii nostri si de a duce mai departe greutatea pe umerii nostrii. Speranta de a solutiona si concediile celor 160 de turisti care mai trebuiau sa calatoreasca in ultimele doua saptamani ale sezonului 2011 cum au calatorit aproximativ 35.000 de turisti prin Universal Turism din 2005 si pina in acel moment, confortabil, la tarife decente si fara probleme, a fost spulberata de banca. Cerere care a primit raspunsul nefavorabil cu nr. 236 / 26.09.2011 de la BRD Romania cu toate ca se indeplineau toate conditiile de creditare si de garantare cerute de banca, doar ca a fost o conjunctura nefavorabila.

3. Legat de colegii nostri de breasla din ANAT doresc sa va informez ca in septembrie 2011 tinand cont de situatia delicata in care ne aflam, Universal Turism a facut toate rapoartele cerute de catre conducerea ANAT, ne-am asumat responsabilitatea actelor noastre (cu toate ca defapt deficientele pornisera de la fostul nostrum partener, nu de la noi) si am facut o cerere de suspendare din ANAT pana la gasirea unei solutii de iesire din incapacitate de plata. (Nici de cum excludere).

4. In data de 15.02.2012 am instiintat conducerea ANAT de faptul ca am gasit o solutie de redresare a companiei Universal Turism prin contract nr. 48 / 06.02.2012 prin care putem sa ne continuam activitatea pe directia de reorganizare juridica si putem sa despagubim Agentiile Revinzatoare care au avut de suferit in toamna lui 2011. Am pus la dispozitia D-lui Oleg Pelivan, consilier juridic ANAT contractul mai sus notat si modalitatea de despagubire a agentiilor partenere care au ramas cu debite in toamna. Surpriza a fost foarte mare in acel moment deoarece in locul comunicarii solutiei de redresare a companiei Universal Turism (invocandu-se tot felul de situatii incerte ) catre agentiile membre, s-a facut publica excluderea (reamintesc ca noi am cerut suspendarea) noastra din ANAT intr-un moment cheie: workshop-ul pentru destinatia Turcia la Cluj a unei companii vechi din ANAT (care pina in acel moment nu a avut pachet de Cluj – Turcia) si targul de turism de la Cluj. Aceste aspecte au adus un semn de intrebare legat de reactia anormala a conducerii Asociatiei Natioanale a Agentiilor de Turism legat de compania noastra. Probabil faptul ca ocupam in ultimi doi ani consecutiv locul unu la CAEN Touroperare in clasamentul facut de Camera de Comert Cluj, a devenit un impediment pentru unii.

5. Oferta Universal Turism nu a fost niciodata cea mai ieftina din piata si in continuare produsul promovat de noi nu este cu tariful cel mai mic. Acest lucru pot sa-l confirme partenerii nostri si se poate verifica in cataloagele noastre din anii precedenti. Tarifele noastre au fost si raman competitive, dar nu cele mai mici. Apropo de denumirea de oferte “chilipir” folosita in comunicat.

6. Nefugind de responsabilitati si perseverand in redresarea companiei mele sper sa se inteleaga faptul ca nu au fost niciodata intentii de a lasa din greutatea momentului, creat de fostul meu partener, pe umerii agentiilor colaboratoare. Oricare dintre actele mai sus mentionate le putem pune la dispozitia celor care au nevoie de ele pentru a proba cele afirmate mai sus, nu doresc sa le fac publice deoarece sunt si alte persoane sau companii implicate.

 

Sfara Tours si Universal Turism, agentii de turism din Cluj, excluse din ANAT pentru "tepe" date turistilor

Comentarii Facebook