Tișe acuzat că încearcă să ”îngroape” GAFA și EȘECUL contractului cu UTI, care face averi din parcarea de la Aeroportul Cluj


Sindicatul din cadrul Aeroportul Internațional ”Avram Iancu” Cluj, cel mai performant din țară în ceea ce privește explozia pasagerilor, continuă dezvăluirile despre parcarea de la Aeroport, gestionată de firma UTI, în baza unui contract semnat de Alin Tișe. Acesta este acum acuzat că încearcă să îngroape eșecul, prin aruncarea ”pisicii moarte” în curtea Aeroportului Cluj.

Parcarea de 600 de locuri de la Aeroportul Cluj este o adevărată mină de bani. ”Conform contractului de concesionare încheiat nr. 29/17.08.2010, aceasta (UTI) trebuie să plătească o sumă de bani în rate lunare egale, pornind de la 250.000 euro pentru primul an, iar pentru restul perioadei până la 45 de ani, suma se indexa anual cu procentul de creştere sau de scădere al traficului aerian de pasageri de pe Aeroport. Tot conform obligaţiilor, concesionarul trebuie să construiască un hotel și o parcare supraetajată. Ați văzut cumva ceva din toate acestea? Şi au trecut deja 8 ani. Făcând un calcul matematic simplu ajungem la următoarele valori pe care concesionarul trebuia să le plătească judeţului, adica nouă, cetăţenilor, pentru exploatarea parcării auto: an 2010 – 250.000 euro, an 2011 – 245.000 euro, an 2012-227.850 euro, an 2013 – 253.00 euro, an 2014 – 288.000 euro, an 2015 - 363.000 euro, an 2016 - 461.000 euro, an 2017 – 660.000 euro, an 2018 – 683.000 euro, prin urmare un TOTAL de 3.430.850 EURO. Anul 2011. Nici nu se usucă bine cerneala pe semnăturile contractului, că Preşedintele Tişe împreună cu aparatul de specialitate promovează adiționarea acestuia (Act adiţional nr. 1/2011) în sensul reducerii sumei de plată de către UTI la 66.250 euro/an, deci o sumă fixă anuală pentru 45 de ani, eliminându-se orice alte indexări. Astfel, valoarea încasată de judeţ în total pe toți anii de la semnarea concesiunii este în TOTAL de 780.000 euro. 3.430.850 EURO COMPARATIV CU 780.000 EURO!!!”, dezvăluie liderul de sindicat din cadrul Aeroportului Internațional Cluj, Gabriel Ene.

Ce să mai vorbim despre obligația din contract de a construi o parcare etajată și un hotel, dar UTI a primit o mână de ajutor pentru a scăpa de aceste obligații, rămânând numai cu profitul gras încasat.

Conform obligațiilor asumate prin licitație, până în acest moment, Consiliul Județean Cluj trebuia să încaseze din redevența stabilită prin contractul de concesiune al parcării Aeroportului, peste 3,4 milioane de euro, să asigure un hotel și o parcare etajată modernă publicului călător. În prezent, s-au încasat aproximativ doar 780.000 euro, nu s-au construit nici hotelul și nici parcarea etajată. 

Şi acum ne întrebăm ca nişte cetăţeni responsabili, cine sunt vinovații sau în curtea cui zace pisica moartă? Evident că în curtea autorității tutelare, Consiliul Județean Cluj. Însă, aparatul de specialitate, împreună cu Președintele Alin Păunel Tișe, consideră că sunt fără vină și aruncă pisica moartă în curtea/parcarea Aeroportului.

Analizând caietul de sarcini care a stat la baza licitației organizate în anul 2010 pentru concesionarea parcării auto, constatăm că întreaga suprafață actuală de 17.520 mp a fost licitată. Mențiunile cuprinse și evidențiate în planșele caietului de sarcini arată 15.320 mp existenți la nivelul anului 2010, la care se adaugă extinderea cu 2.230 mp, obligație UTI stabilită prin licitație și îndeplinită în anul 2011. Pe toată această suprafață sunt marcate și inventariate de către Consiliul Județean Cluj împreună cu UTI, 614 locuri de parcare care sunt folosite în prezent și arată ca după război.

Pentru construirea parcării auto etajate și a hotelului, Consiliul Județean Cluj a început demersurile de predare a amplasamentelor doar în anul 2017, la aproape 7 ani de la data atribuirii contractului. UTI notifică județul Cluj că dorește rezilierea parțială a contractului pentru hotel și parcarea auto etajată din cauză că nu a primit amplasamentele mai devreme. 

Pentru a se sustrage culpei de nepredare a amplasamentelor, Consiliul Județean invocă acum că propriul concesionar UTI exploatează ilegal parcarea, pe care tot el împreună cu acesta a inventariat-o și a recunoscut-o ca obiect al concesiunii. Mai mult, interzice UTI orice lucrări de reparații și întreținere.

În același timp, de parcă nu sunt suficiente mostrele de iresponsabilitate în gestionarea acestei concesiuni, Consiliul Județean Cluj comunică Aeroportului că UTI nu mai are calitate de concesionar și solicită preluarea suprafețelor cu problemele juridice anterior menționate. Cu alte cuvinte, o mostră clasică de aruncarea pisicii moarte în curtea vecinului, specifică administrației Președintelui Tișe.

Noi angajații nu dorim ca Aeroportul să își asume răspunderea pentru problemele juridice create de aparatul de specialitate și Președintele Tișe în administrarea păguboasă a propriului contract de concesiune! Vrem ca fiecare să răspundă pentru faptele sale!”, mai acuză președintele Sindicatului, Gabriel Ene.

Întrebarea pusă de mulți consilieri județeni din opoziție, care nu pot face mare lucru pentru că PNL -ul lui Tișe are majoritate de voturi în Consiliul Județean Cluj, este ”Cui nu i-ar trebui o așa afacere, în care să nu faci nimic, numai să tai chitanțe pentru plata parcării?”.

Deși este sub tirul acuzațiilor din partea sindicaliștilor de la Aeroportul Cluj, care îl acuză inclusiv că încearcă să vândă Aeroportul Cluj, Alin Tișe nu a ieșit public cu nicio poziție.

Comentarii Facebook