Miercuri 23 Octombrie

Parcările pe Nicolae Titulescu s-au mutat de pe stradă pe trotuare. Cine e de vină? - FOTO


Parcîrile pe Bulevarul Nicolae Titulescu au fost desființate de Primăria Cluj-Napoca, iar acum toate mnașinile stau pe trotuare. 

Un clujean a inventariat problemele din acea zonă, unde nu s-a făcut prima dată un parking și apoi să fie desființate parcările, ci șoferii au fopst lăsați fără parcări și trebuie să se descurce. 

Dupa cum bine stiti, Primaria Cluj-Napoca a reabilitat bulevardul Titulescu in primavara/vara acestui an, eliberand benzile ocupate de masini parcate si astfel creand in total 4 benzi (din care unul dedicat transportului in comun). Problema care a aparut e ca masinile care au parcat pe marginea drumului au ajuns pe trotuare, injumatatind astfel spatiul destinat pietonilor. Cu primele ploi masinile care au urcat pe trotuar au distrus si spatiul verde aducand noroi pe trotuar. O alta problema mai e lipsa de vizibilitate la iesirile de pe aleele dintre blocuri, cu risc de accidente.

La sesizarile facute pe myCluj la inceputul verii mi s-a raspuns atat din partea primariei, cat si de la politia rutiera si locala ca zona e sub atentia lor, si ca totul se va rezolva pana la sfarsitului lui septembrie cand se vor face locuri noi de parcare in locul garajelor, se va elibera trotuarul de masinile parcate, si primaria se angajeaza sa reamenajeze spatiul verde distrus.

Din pacate, nu s-a intamplat asa. Suntem in mijlocul lui octombrie, masinile parcate s-au inmultit, si aparent nimeni nu are nicio solutie, dar nici nu se face nimic cu masinile parcate pe trotuar. Pe myCluj nu se mai raspunde. Singurul raspuns primit e de la politia locala, care m-au intrebat daca nu se poate trece pe trotuar, faptul ca parcarea pe trotuar in sine este interzisa prin lege se pare ca nu le-au deranjat. Deci tocmai Politia e cea care nu aplica legea, si daca te poti strecura printre masinile parcate pe trotuar (!) e ok din partea lor.

Un semnal foarte ingrijorator e faptul ca pe strada Observatorului Primaria a facut acelasi lucru si, dupa un an de zile de la "solutia de trafic", trotuarele sunt pline de masini.

Primaria, prin strategii de PR, a avut de mai multe ori declaratii de marketing precum toleranta zero fata de parcarile ilegale, masuri pro-transportul alternativ (pe Titulescu e banda dedicata, totusi, fata de 2 benzi de pana acum masinile au 3, iar trotuarul e injumatatit, deci iarasi s-a luat de la pietoni, nu de la masini!).

As mai putea aminti si faptul ca a fost votat ca si proiect castigator in programul de bugetare participativa piste de biciclete pe ambele directii pe Blvd. Nicolae Titulescu, care nu s-a realizat nici pana azi. Banda dedicata transportului in comun nu se echivaleaza cu piste de biciclete segregate si protejate, mai ales in conditia in care si stalpisorii au fost eliminati, iar cei mai vulnerabili si mai expusi au devenit din nou biciclistii.

Rog pe aceasta cale Primaria Municipiului Cluj-Napoca sa-si tina de cuvant de promisiunile facute si sa gaseasca solutii la problemele create tocmai de ei, la problema masinilor parcate pe trotuar, pistele de biciclete promise prin bugetare participativa”, a sesizat clujeanul.



Comentarii Facebook