Gropile din România costă 4 miliarde de euro. Ministrul Transporturilor, Dan Șova: Nu avem bani

 

Ministrul Transporturilor, Dan Șova, a declarat că astuparea gropilor de pe drumurile din România costă 4 miliarde de euro, dar CNADNR are numai 180 milioane euro.

 

Noi avem în exploatare grosso modo 17.000 de kilometri de drum, incluzând 530 de kilometri de autostradă, restul de drum naţional. CNADNR a făcut cereri la cele şapte direcţii regionale de drumuri din ţară, să ne spună necesarul numai de acoperire de gropi, adică întreţinere de vară. Necesarul străzi de la cele şapte regionale se ridică la peste patru miliarde euro pentru anul acesta. Necesarul făcut de ei luând în considerare situaţia drumurilor pe care le administrează fiecare direcţie regională. Noi avem 180 milioane euro în buget pentru aceste drumuri.

 

Mai mult decât atât, vreau să vă spun că acum m-am interesat şi eu - înainte să fiu implicat în treaba asta eram mult mai indignat - acum ştiu că în toată Europa şi-n toată lumea, o dată la patru ani, cel mai târziu, trebuie să tragi un covor asfaltic de suprafaţă pe orice autostradă sau drum naţional ai. Dar noi nu avem suficiente fonduri pentru asta. Deci dincolo de orice viziune, nu avem suficiente fonduri, şi atunci încerci să faci cu ceea ce ai”, a declarat ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine la emisiunea ”După 20 de ani”, difuzată duminică de Pro TV.

 

Ministrul a mai spus că pe autostrada Bucureşti-Constanţa (A2) covorul asfaltic pe 36 de kilometri construiţi în perioada 2004 - 2005 nu a fost schimbat.

 

Nu-mi place să fac teoria moştenirii pe care o am, dar nişte cifre cred că sunt relevante. Am preluat ca minister coordonator această companie (CNADNR, n.r). Noi ne-am angajat faţă de Fondul Monetar Internaţional că lichidăm arieratele din economie, şi premierul ne-a spus «Domnilor, începeţi şi plătiţi, trebuie să ne respectăm angajamentele». Bun, care sunt obligaţiile la 31 decembrie 2012 ale CNADR? Simplu: 680 milioane euro datorii. La un buget de 1,2 miliarde euro pentru investiţii, 680 milioane euro au fost datorii. Am rămas acum cu diferenţa de sumă, pentru care va trebui să mai cerem Ministerului de Finanţe în iulie, la rectificare, nişte bani, ca să ne acoperim cei 15% la fonduri europene”, a adăugat ministrul.

 

El a precizat că cel mai prost segment de drum din România este cel dintre Botoşani şi Suceava.

 

”Nu vreau să-l ocoliţi, pentru că e o zonă turistică superbă. Dar dacă mă întrebaţi care este cel mai prost sector de drum din România, este între Botoşani şi Suceava”, a spus Şova, în finalul emisiunii.

Comentarii Facebook