Miercuri 21 August

Cum arată drumul turistic Răchiţele - Ic Ponor, finalizat greu după 9 ani de lucrări

 

Drumul turistic Răchiţele – Ic Ponor a fost finalizat și dat în folosință.

 

Valoarea totală a proiectului este de 65.341,234,45 lei, TVA inclus, din care contribuția Fondului European de Dezvoltare Regională a fost de 29.028.070,06 lei, respectiv cea din bugetul statului român de 3.859.223,16 lei. 

 

Beneficiarii proiectului sunt cetățenii comunei Mărgău, proprietarii de pensiuni turistice și turiştii care frecventează zona, autoritățile locale și județene, precum și întreaga Regiune de Dezvoltare Nord-Vest. Obiectivul proiectului îl reprezintă dezvoltarea durabilă a zonei economice Răchiţele - Prislop - Ic Ponor şi crearea premiselor necesare dezvoltării iniţiativei private şi, implicit, crearea de noi locuri de muncă. Prin modernizarea infrastructurii rutiere se va asigura scoaterea din izolare a ariei geografice de pe teritoriul comunei Mărgău, zonă cu potenţial turistic şi economic ridicat având în vedere zona carstică Padiş. Drumul judeţean  modernizat, în lungime totală de 20,5 km, va asigura accesul la coridorul de transport naţional DN1, rezultatele acestui proiect fiind vizibile prin îmbunătăţirea accesibilităţii şi mobilităţii populaţiei, bunurilor şi serviciilor, în vederea stimulării dezvoltării economice a zonei. 

 

Reabilitarea celor aproape 21 de km de drum județean, cuprinşi între localitatea Răchiţele şi zona turistică Padiş, contribuie atât la creşterea nivelului de trai al locuitorilor, cât şi la dezvoltarea zonei, care până nu demult era limitată de starea de degradare generală a drumurilor existente. Îmbunătăţirea traficului rutier, cu preponderenţă în orele de vârf şi în weekend, prin evitarea blocajelor rutiere şi prin diminuarea timpului de acces la punctele de interes turistic - cascadă, peşteri - şi crearea unor premise optime pentru desfăşurarea în condiţii de siguranţă a circulaţiei reprezintă efectele imediate ale modernizării acestei artere”, a declarat Marius Mînzat, vicepreședintele Consiliului Județean Cluj.

 

Drumul, a cărui lățime a părții carosabile variază între 4,00 și 6,00 m, conform normativelor în vigoare, a fost prevăzut cu acostamente de 0,5-1,00 m, șanțuri și rigole pentru asigurarea scurgerii şi evacuării apelor pluviale, podețe și poduri, parcări, benzi de încrucișare, parapeți, piatră de sârmă pentru protecție împotriva alunecărilor, terasamente și maluri consolidate, semnalizare rutieră verticală şi orizontală, precum și alte lucrări specifice care au contribuit la creșterea vitezei de deplasare a autovehiculelor între 20-50km/h.

Comentarii Facebook