Consilierul local Alexandra Oană îl critică pe Boc, pentru că grăbește aprobarea studiului de fezabilitate pentru Metrou și Trenul Metropolitan


Consilierul local Alexandra Oană susține că este anormală graba pentru aprobarea studiului de fezabilitate pentru Metrou și Trenul Metropolitan. 

Luni, 22 noiembrie, am fost convocați de domnul Primar în ședință extraordinară a Consiliului Local Cluj-Napoca. 

Principalul subiect pe ordinea de zi: 

Aprobarea Studiului de Fezabilitate (documentația tehnică și indicatorii tehnico-economici) pentru obiectivul de investiții „Tren metropolitan Gilău-Florești-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonțida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de Metrou și Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și a studiilor conexe viitoarelor obiective de investiții” – componenta investițională Magistrala I de Metrou.

Nu pot sublinia îndeajuns importanța acestui subiect pentru orașul nostru. Reverberațiile unui asemenea proiect sunt ample, pe termen lung, cu impact major asupra vieții clujenilor, în toate palierele ei. 

Cel mai important proiect al Clujului intră însă la vot în Consiliul Local fără a fi avut o dezbatere dedicată, cu excepția discuției legată de obținerea avizului de mediu”, a spus Alexandra Oană.

Emil Boc a spus că nu e nicio grabă și că proiectul metroului s-a discutat de mai multe ori, dar singura discuție aplicată a fost la obținerea avizului de mediu, de la care primarul a lipsit. La acea dezbatere s-a spus că metroul a rămas din cele 19 stații numai cu 9, pentru că nu sunt bani.

Clujul va avea în primă fază un ”mini-metrou”

Pentru că sunt prea mari costurile, Clujului va avea în primă fază un mini metrou, pe 9 kilometri, care va costa 800 de milioane de euro.

În mod normal, metroul promis avea 21 de km, dar în prima fază, din lipsă de bani (care nu existau nici la început, dar nu s-a spus acest lucru clar), metroul va avea 9,16 km. Va porni din Mănăștur, de pe Calea Mănăștur, și va ajunge numai până în Piața Mărăști, unde se va bifurca spre Iulius Mall, cu destinația Sopor. 

Lucrările ar trebui să înceapă la mijlocul anului 2023. Toată investiția va costa 800 de milioane de euro, în timp ce toti cei 21 de km ar costa 1,7 miliarde de euro. Desigur, totul este relativ, pentru că prețurile pot crește foarte mult. 

Prima secțiune de 9 km ar putea fi gata în decembrie 2026, iar celelalte stații în decembrie 2030.

Boc, despre ”mini Metroul” Clujului, cu numai 9 stații: Este vital să facem Metrou la Cluj. Este un ”must”

Comentarii Facebook