Duminica 7 Iunie

Centura de la Dezmir la Apahida nu va mai fi DEMOLATĂ. Autorităţile au găsit o soluţie de criză. Vezi DETALII

 

Situaţia jenantă de pe Centura Vâlcele-Aopahida, care se suprapune cu pista de 3.500 de metri a Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca, a fost deja rezolvată de Consiliul Judeţean Cluj.

 

În loc să demoleze centura pe o distanţă de trei kilometri, în zona Dezmir, autorităţile judeţene au luat o decizie mult mai raţională. Pe actualul amplasament al pistei Aeroportului, construită pe o lungime de 2.100 de metri vor fi construite două piste mai scurte. ”Vom construi o porţiune de 300 de metri, de la pista aflată în construcţie, înspre Cluj Napoca. Apoi, vom construi o altă pistă de 1.100 de metri înspre Apahida, de la capătul celei aflate azi în construcţie. Prin această soluţie am rezolvat această situaţie care ar fi dus la o situaţie jenantă pentru judeţul Cluj, adică să demolăm o şosea construită abia de patru ani”, spun surse autorizate din cadrul acestui proiect.

 

Autorităţile judeţene din perioada 2008-2012, timp în care Consiliul Judeţean Cluj a fost condus de democrat liberalul Alin Tişe, ştiau despre situaţia jenantă de la centura Vâlcele-Apahida, care se suprapune pe o distanţă de 100 de metri cu pista aeroportului, încă din anul 2009. 

 

Mai multe documente aflate în posesia redacţiei noastre demonstrează clar că în perioada anilor 2009-2010, între Consiliul Judeţean, Aeroportul Cluj Napoca şi Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Cluj a existat o corespondenţă bogată pe această temă. Culmea este că fostul director al DRDP Cluj, democrat liberalul Ion Pantelimon a avizat documentaţia cu privire la construcţia aeroportului, printr-o adresă din data de 2 septembrie 2010. ”DRDP Cluj a fost de acord cu iniţiativa Consiliului Judeţean Cluj privind iniţierea/deblocarea/pregătirea procesului de investiţii după cum este prezentată în primul aliniat al Memoriului Tehnic”, se arată în documentul semnat de Pantelimon. 

 

Această adresă a fost emisă la un an după ce Emil Boc, pe atunci premier al României, a tăiat panglica inaugurală a tronsonului 3, din cadrul centurii Vâlcele-Apahida, tronson care acum ar fi trebuit demolat pentru a permite construcţia pistei aeroportului Cluj. 

 

Situaţia a fost analizată în 2009 şi la cabinetul secretarului de stat Constantin Dascălu, de la Ministerul Transporturilor, impus de Emil Boc în această funcţie. Dascălu este în relaţii apropiate cu Arpad Paszkany. Tema discuţiei a fost ”şedinţa DRDP Cluj privind implicaţiile variantei Est a Centurii Cluj pe tronsonul Nod Dezmir - Bld. Muncii”. Pentru a păstra centura, de la nodul de la Dezmir până la sensul giratoriu din zona satului Sânnicoară, care asigură intrarea pe centura Bulevardul Muncii-Apahida, proiectanţii de la IPTANA au propus ca noua pistă a aeroportului să aibă parametrii reduşi. 

 

Aceşti parametri se refereau la construcţia unei piste de 3.000 de metri în loc de 3.500 de metri. Potrivit proiectanţilor de la IPTANA, lungimea totală a pistei, care cuprindea şi zonele de siguranţă, ar fi urmat să fie de 3.480 de metri în loc de 4.000 de metri. ”Avionul de calcul: B747 – 400 va opera cu restricţii corespunzătoare unei capacităţi de 90 la sută”, susţineau proiectanţanţii de la IPTANA.

Comentarii Facebook