Miercuri 11 Decembrie

400 de clujeni se opun construirii parkingului subteran de pe strada Kogălniceanu

 

Un grup de cetățeni, continuând discuțiile inițiate de Ordinul Arhitecţilor, Registrul Urbaniştilor, Asociaţia Kelemen Lajos pentru Ocrotirea Monumentelor, Grupul pentru Acţiune Socială, și Asociația AREA3, organizează o dezbatere publică pe tema reamenajării străzii Kogălniceanu.

 

Discuțiile vor avea loc vineri, 9 noiembrie, de la ora 13.00, pe strada Kogălniceanu, nr 1.

 

Evenimentul vine în continuarea scrisorii deschise prin care am anunțat lansarea unei noi serii de dezbateri publice, ca reacție la declarația Primăriei Cluj-Napoca in legatură cu demararea studiilor pentru parcarea subterană sub strada Kogălniceanu și squarul Universității. Considerăm că această inițiativă este de natură să schimbe dramatic experiența de locuire și folosire a străzii de către clujeni. Scrisoarea deschisă adresată autorităților locale și locuitorilor Clujului se găsește online și a fost semnată până acum de 402 persoane”, a declarat arhitectul Iulia Hurducaș, inițiatorul acțiunii.

 

Semnatarii scrisorii deschise cer o viziune despre oraș care să pună accentul pe calitatea locuirii și pe integrarea tuturor locuitorilor Clujului în luarea deciziilor. Decizia asupra reamenajării străzii Kogălniceanu trebuie să țină cont de dezbaterile care au avut loc până în acest moment (vezi dezbaterea din 16.02.2012) și de consultările viitoare. 

 

Problemele semnalate până acum de cetățeni, organizaţii profesionale (Ordinul Arhitecţilor şi Registrul Urbaniştilor și organizaţii neguvernamentale, specialişti (arheologi, urbanişti, arhitecţi) includ: 

- intensificarea traficului din zonă prin construirea unei parcări;

- monopolizarea utilizării parcării de Universitatea Babeș-Bolyai prin politica de abonamente anunțată;

- lipsa de coordonare a inițiativei propuse pentru strada Kogălniceanu cu studiul de trafic din 2005, care propune variante alternative pentru parcări în zona centrală (intrarea Hajongard, Piaţa Avram Iancu, Piaţa Mihai Viteazu);

- costurile ridicate ale investiţiei şi durata extinsă de realizare, datorită prezenţei vestigiilor arheologice și soluțiilor tehnice speciale impuse de plasarea străzii în zona Centrului Istoric

- tăierea arborilor maturi, iminentă în cazul realizării subterane a unei parcări; 

- ineficienţa economică a unei parcări subterane cu un număr relativ mic de locuri (144) sub aspectul cost/loc de parcare.

 

Parkingul subteran cu 140 de locuri de pe strada Kogălniceanu - Universității prinde contur - VIDEO

Comentarii Facebook