Ilie Bolojan, în vizită pe șantierul Autostrăzii Transilvania. Nu a mai rămas mult timp până când șoferii din Cluj vor ajunge în Ungaria pe autostradă
Mobilizare excelentă pe șantierul A3 între Suplacu de Barcău și Chiribiș, acolo unde premierul Ilie Bolojan și șeful CNAIR au inspectat zona și au confirmat că lucrările avansează rapid.
Mobilizare excelentă pe șantierul A3 între Suplacu de Barcău și Chiribiș: premierul Ilie Bolojan a fost prezent
„Împreună cu premierul Ilie Bolojan pe șantierul A3: mobilizare foarte bună a constructorului român între Suplacu de Barcău și Chiribiș! Astăzi am verificat în teren, alături de prim-ministru, stadiul lucrărilor pe această secțiune cu o lungime de 26,35 km”, a transmis directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, într-o declarație publică. Acesta a subliniat că, deși tronsonul are o istorie complicată, noul contract derulat cu antreprenorul român Construcții Erbașu a schimbat radical ritmul lucrărilor, care acum avansează într-un mod accelerat.
Potrivit datelor oficiale, pe șantier sunt activi 505 muncitori și 237 de utilaje, cifre ce indică un nivel foarte ridicat de implicare. Stadiul fizic al lucrărilor a depășit pragul de 60%, iar autoritățile transmit că progresul este vizibil mai ales pe structurile critice.
Unul dintre elementele majore ale proiectului îl reprezintă podul peste lacul de acumulare, situat la kilometrul 6+655 – o structură considerată emblematică pentru acest tronson. Pistol a precizat că lucrările la acest pod „intră în linie dreaptă”: pe una dintre căi se aplică vopseaua anticorozivă, iar pe cealaltă suprastructura este finalizată.
În paralel, la viaductul Valea Săldăbaghiului au fost montate grinzile pe trei deschideri, iar fundațiile au fost consolidate. Lucrări avansate se înregistrează și la viaductele de la kilometrii 16 și 17, în zona Valea Honțiu, unde au fost montate 24, respectiv 40 de grinzi, iar echipele lucrează în prezent la armarea și cofrarea plăcii de suprabetonare.
Românii vor putea folosi 200 de kilometri din autostradă în 2026
Obiectivul autorităților este ca tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș să fie finalizat și deschis circulației anul viitor. Dacă acest calendar este respectat, în anul 2026, românii ar putea circula pe 200 km din totalul de 270 km ai Autostrăzii Transilvania (A3), marcând o accelerare semnificativă a proiectului.
Valoarea investiției este de 884 milioane de lei, fără TVA, fondurile fiind asigurate prin Programul Transport (PT). Cristian Pistol a subliniat că acest proiect demonstrează că se poate construi rapid și eficient în România atunci când există mobilizare și coordonare: „Demonstrăm că se poate construi rapid și în România, cu constructori români”.
2 Comentarii