Vineri 20 Mai

Care este adevărul din spatele ”fenomenului Brăila”. Cum au elevii cele mai bune medii la BAC


Toată lumea a auzit de ”fenomenul Brăila”, datorită mediilor foarte bune la BAC pe care le au elevii de acolo. Promovabilitatea la BAC a ajuns la 80% în 2021.

”Fenomenul Brăila” este criticat și lăudat în același timp

Lucrurile au început să se schimbe de acum 11 ani, de când Inspectoratul Școlar Brăila a instituit o simulare paralelă la BAC. În 2022, această simulare are loc în 27 și 28 ianuarie, fiind o verificare în plus față de cea națională.

În 27 ianuarie se dă proba la Limba şi Literatura Română, iar în 28 la cea obligatorie de profil: matematică sau istorie. 

Elevii știu mai bine care le sunt punctele slabe și se pregătesc mai bine

”Fenomenul Brăila” este confirmat de rezultatele de la BAC

Județul Brăila a avut, în 2021, un procent de promovabilitate la Bacalaureat de peste 80%, fiind depășit numai de județul Cluj. Aceste teste ar fi rețeta succesului, potrivit Inspectoratului Şcolar Brăila. Elevii din retul țării dau simularea naţională organizată de Ministerul Educaţiei numai în primăvară, la finalul lunii martie şi începutul lunii aprilie. Între timp, elevii din Brăila au timp și recuperează lipsurile. 

Care sunt criticile aduse ”Fenomenului Brăila” 

Organizația Human Catalyst a atras atenția, într-o scrisoare deschisă adresată Ministerului Educației, precum şi factorilor de decizie din Senat şi Camera Deputaţilor, că elevii cu rezultate slabe la învățătură sunt descurajați de profesori să se înscrie la examenele de Evaluare Națională, pentru a nu trage în jos media generală pe județ. Efectul ar fi că cei cu rezultate slabe nu ajung la liceu și nici nu trag în jos media pe județ.

Se fac anumite presiuni asupra elevilor care nu au șanse să ia note foarte mari sau să nu ia deloc examenul de capacitate, să nu participe la testări, pentru a nu da o medie per total școală mai slabă decât și-ar dori managementul școlii respective sau managementul școlii la nivel de inspectorat județean”, a declarat Laura Marin, președinte The Human Catalyst, pentru Digi24, în 2018.

Există în școală și el a existat dintotdeauna. A nega și a nu recunoaște că acest fenomen există și că nu sunt copii sau elevi amenințați că nu vor intra în examenele naționale înseamnă a nu avea realitatea școlii românești”, a precizat Marian Banu, inspector școlar.

Comentarii Facebook