Joi 22 Aprilie

În căutarea dietei perfecte? Iată care sunt cele mai sănătoase bucătării din lume

În încercarea de a stabili o legătură între alimentele consumate la fiecare masă și longevitatea oamenilor, cercetătorii efectuează zeci de studii ce analizează anumite meniuri regionale și efectul acestora asupra populației.

Pe baza acestor studii, revista Forbes a alcătuit un top al bucătăriilor cu cel mai sănătos meniu.

Japonia

Rata obezitatii: 1.5%

Speranta de viata: 82 de ani

Bucataria japoneza este laudata de multa lume pentru ca se bazeaza pe legume din familia cruciferelor: varza, broccoli, bok choy (o planta inrudita cu spanacul). In plus, principalele surse de proteine in mesele japonezilor sunt pestele si soia, doua alimente sanatoase, mai ales pentru inima. Japonezii mai au un atu. Carbohidratii pe care ii consuma sunt din categoria celor complecsi, prin taiteii din hrisca. Si mai este un secret pe care stiu sa il aplice in dieta lor. La o masa nu mananca pana cand simt ca vor plesni, ci pana cand simt ca 80% din pofta de mancare este satisfacuta.

Singapore

Rata obezitatii: 1.8%

Speranta de viata: 82 de ani

Desi pricipalul fel de mancare in dieta zilnica este orezul alb, nu prea laudat de nutritionisti, locuitorii din Singapore au una dintre cele mai sanatoase diete din lume potrivit lui Harley Pasternak. Secretul? Orezul este consumat intotdeauna langa o portie de legume sau de peste. Alte feluri de carne sunt o raritate in meniul lor. In plus, dulciurile sunt foarte des inlocuite cu fructe tropicale, un desert mult mai sanatos.

China

Rata obezitatii: 1.8%

Speranta de viata: 73 de ani

Multe din meniurile occidentale care poarta numele de “mancare chinezeazca” nu se apropie prea mult de adevaratele preparate din China. In plus, trebuie sa te gandesti, ca miliardele de chinezi consuma astfel de mancaruri zilnic si nu o data pe saptamana sau pe luna, asa cum fac europenii. Motivele pentru care dieta lor este considerata una sanatoasa? Doua treimi din mese sunt formate din legume, fructe, cereale integrale si fasole sau legume din familia acestora. Desi multe retete presupun prajirea alimentelor, aceasta se face pe foc iute. De asemenea, prefera sa gateasca la aburi sau sa fiarba carnurile.

Citește mai departe pe FoodStory.ro

Comentarii Facebook