Scade consumul în România. În a doua lună a stării de urgență vânzările s-au dus în cap


Vânzările comercianților cu amănuntul au scăzut în aprilie cu 22,3% față de luna martie, prima lună a stării de urgență, ca urmare a diminuării vânzărilor la carburanți (-35,1%), produse nealimentare (-22,3%) și produse alimentare, băuturi şi tutun (-15,5%), potrivit datelor Institutului Național de Statistică.

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna aprilie 2020, comparativ cu luna precedentă a scăzut pe ansamblu cu 22,3% ca urmare a scăderilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-35,1%), vânzările de produse nealimentare (-22,3%) și la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (-15,5%)", potrivit unui comunicat de presă emis de INS.

Față de luna aprilie a anului trecut, cifra de afaceri din comerțul cu amănuntul a fost mai mică cu 18,5%, ca urmare a scăderilor la carburanţi (-37,7%), produse nealimentare (-21,6%) şi produse alimentare, băuturi şi tutun (-5,0%).

Consumul a crescut cu 1% în primele patru luni ale anului față de aceeași perioadă din 2019.

Comentarii Facebook