Luni 3 Octombrie

Reclamații privind calitatea sandviciurilor primite de elevii de la Liceul Nicolae Bălcescu, prin programul pilot plătit de Primărie - FOTO


Elevii de la Liceul Teoretic ”Nicolae Bălcescu” din Cluj-Napoca primesc de luni, 11 aprilie, câte un sandvici și un fruct, în cadrul unui pilot lansat de Primăria Cluj-Napoca în patru școli. 

Copiii de la Liceul Nicolae Bălcescu primesc sandviciuri umede și prost făcute

După două zile de la lansare, elevii și profesorii de la ”Nicolae Bălcescu” se plâng că primesc sandviciuri umede, fără prea multă carne.  

Luni a fost plin cu castraveți și marți a fost plin cu gogoșari. Școala noastră a optat pentru pachet alimentar, celelalte trei din program au optat pentru o masă caldă. 

De la atâția castraveți și gogoșari, pâine se umezește și devine apoasă. Sunt copii care nu mănâncă carne, alții au intoleranțe, dar nu se ține cont de nimic. Dacă te uiți pe ingrediente, e plin de gluten”, a confirmat reclamația și un profesor.

WhatsApp Image 2022-04-13 at 10.28.33.jpeg

WhatsApp Image 2022-04-13 at 10.28.26.jpeg

Pentru ziua de miercuri, firma de catering a anunțat că va aduce un sandwich de tip FRESH.

Directorul Liceului spune că sandviciurile sunt bune, dar că programul e la început

Directorul Liceului, Marinela Zamfir, a spus că firma care a câștigat licitația de livrare a sandviciurilor, Leon Catering, livrează 1.600 de porții pe zi, dar că la început e normal să fie greutăți.

Nu am primit reclamații în privința calității. Am văzut cum s-au distribuit și copiii le mănâncă. Nu am văzut sandviciuri aruncate. După vacanța de Paște, firma Leon Catering va afișa meniul zilnic pe site -ul școlii.

Se acordă o masă din partea Primăriei Cluj-Napoca, pentru patru școli, inclusiv a noastră. Noi am optat pentru un pachet alimentar: sandvici și fruct, pentru că nu avem cantină.

Din punctul meu de vedere în primele două zile de livrare sandviciul a fost bun”, a spus Marinela Zamfir.

Înainte de acest program pilot, cei 1600 de elevi de la Liceul Teoretic ”Nicolae Bălcescu” nu primeau nimic de mâncare, iar conducerea școlii cere răbdare pentru ca problemele să fie îndreptate. 

Firma care a pierdut licitația acuză câștigătorul că nu poate presta activitatea pe acești bani

Firma, care a câștigat licitația pentru servicii de catering - prepararea și livrarea zilnică a hranei pentru elevi, livrează zilnic 1.679 de porții de mâncare, cu o valoare de 23.992 de lei pe zi, și o valoare totală, pe cele 62 de zile de livrare, de 1.487.560 de lei.

Licitația s-a lăsat și cu o contestație respinsă în cele din urmă. ”Raportat la prețul cel mai mic pe care l-am ofertat și totodată la îndeplinirea tuturor condițiilor impuse anterior prin Caietul de sarcini, considerăm că în mod nelegal Comisia de evaluare a declarat câștigătoare oferta prezentată de firma …. Subscrisa am îndeplinit punctajul maxim la toate criteriile, mai exact cel mai mic preț, număr de personal și pondere de minim 40% a materiei prime (ponderea din oferta fiind 50%).

În aceste condiții se impune anularea Procesului Verbal de Evaluare și Adjudecare, mai ales având în vedere că este de domeniul evidenței că oferta câștigătoare nu este reală și este evident nesinceră. Așadar, Comisia avea obligația să analizeze dacă și în ce măsură ar putea ofertantul să presteze aceste servicii complexe șl să îndeplinească toate condițiile de depozitare a alimentelor, igienă, preparare a hranei, ambalare și transport în condițiile legale impuse, cu un procent de 25% din valoarea totală. Mai precis, ofertantul menționează - în mod evident nesincer și fraudulos - că pentru o porție de hrană în valoare de 14,20 lei materia primă folosită este în cuantum de 10,65 lei, iar restul serviciilor conexe se încadrează in valoarea de 3,55 lei. În aceste condiții Comisia ar fi trebuit să verifice prețul nejustificat de mic al serviciilor conexe.

Prin urmare Comisia era obligată să solicite clarificări.

Art. 210 (l)în cazul unei propuneri financiare aparent neobișnuit de scăzută în raport cu lucrările, produsele sau serviciile care constituie obiectul contractului de achiziție publică/acordului-cadru care urmează a fi atribuit/încheiat, autoritatea contractantă are obligația de a solicita ofertantului care a depus o astfel de ofertă clarificări cu privire la prețul sau costurile propuse în respectiva ofertă”, spun cei de la SC EXCLUSIV CATERING SRL, care au pierdut licitația și a căror contestație a fost respinsă. 

Comentarii Facebook