Nu mai este asfalt pentru autostrada Sibiu - Cluj Napoca. Proiectul este pus în pericol


De la Cluj-Napoca la Sibiu ar trebui să putem circula fără oprire în acest an, cu condiția să fie deschiderea circulaţiei pe lotul 2 al Autostrăzii A10, Sebeş – Turda.

Constructorul tronsonului cu o lungime de 25 de kilometri, grecii de la Aktor, au probleme cu asfaltul.

Cele mai noi imagini din dronă publicate sâmbătă de utilizatorul Radu Ignat arată că, în continuare, pe cel mai lung tronson de autostradă în execuţie din România mai sunt zone unde se lucrează la terasamente şi pasaje (n.r pasajul Teiuş peste magistrala de cale faerată), dar şi segmente pe care nu s-a turnat nici măcar primul strat de asfalt din cele trei necesare.

Stadiul fizic al proiectului este 85%, iar cel financiar 75%. De altfel, potrivit surselor Economedia, capacitatea antreprenorului de a produce cantitatea zilnică de asfalt pentru aşternerea îmbrăcăminţii rutiere rămâne principala problemă pe şantier. Practic, cele trei staţii de asfalt lucrează cu sincope şi nu pot asigura 3.000 de tone de asfalt pe zi, necesare pentru a asigura deschiderea şoselei de mare viteză (la începutul anului estimarea CNAIR era luna iunie, acum a prelugit pentru octombrie).

Contractul pentru proiectarea şi construirea lotului 2 al Autostrăzii A10 Sebeş – Turda a fost semnat în 2014 pentru 550 milioane lei, cu termen iniţial de finalizare octombrie 2018 şi amânat de mai multe ori, ultimul fiind decembrie 2021.

Pe lângă lotul 2 al Autostrăzii A 10 Sebeş – Turda (n.r cu anumite rezerve din cauza mobilizării insuficiente pe şantier), până la sfârşitul anului ar urma să fie deschişi alţi 10 kilometri de autostradă între Târgu Mureş şi Ungheni pe A3 Transilvania şi cei 40 de kilometri de Drum Expres Craiova – Piteşti, între Balş şi Slatina. Alţi 17 kilometri de şosea cu profil de drum rapid 2×2 ar putea fi deschişi pe Centura Satu Mare (11 km), respectiv Centura Giurgiu (6 km).

Comentarii Facebook