Invață sa atragi clienți noi de la unul din primii 10 analiști de eCommerce din lume. Chloë Thomas, prima dată la Cluj - INTERVIU

Chloë Thomas, (UK), a fost inclusa in Top 10 Analisti de eCommerce din lume de catre Power Retail (Australia). Ea va fi prezenta in calitate de speaker in cadrul TeCOMM – Conferinta de eCommerce ce va avea loc la Cluj-Napoca, in perioada 21-22 octombrie 2015.

Cand ti-a venit ideea sa impartasesti publicului seria de carti dedicata  Masterplan-ului eCommerce ?

 

Chloë Thomas: Am petrecut multi ani discutand despre cat este de frustrant ca nu exista un proiect pe care oamenii de business din eCommerce sa-l urmeze pentru un drum rapid spre succes, evitand astfel, in opinia mea, capcanele de care se pot lovi. 

Intr-o alta zi, participand la o intalnire de grup, unul dintre participanti a intrebat “cum pot sa scriu o carte”, fiind surprinsa ca pentru ceilalti problema era scrierea ei. Publicarea parea usoara. Pentru mine insa, ideea de a ma aseza si de a scrie o carte este metoda perfecta de a-mi petrece timpul – s-a facut lumina atunci, sa zic asa, m-am asezat si am scris primele doua carti.

Dintre subiectele abordate in cartile tale, putem invata tips-uri pentru a avea noi clienti, dar si modalitati de a ne eficientiza timpul. Care sunt subiectele principale pe care te-ai axat?

 

“eCommerce MasterPlan 1.8: Your 3 Steps to Successful Online Selling” explica cei trei pasi pe care oricare business in eCommerce ar trebui sa-i urmeze pentru a avea succes. Primul este acela de a lucra la strategia ta (Structura de eCommerce business, USP-ul tau (Unique Selling Proposition) si scala de Product Range); al doilea pas este acela legat de website, bani, produse si promovare. Cel de-al treilea pas si cel de pe urma este despre marketing- cum sa creezi planul care sa aduca pe site-ul tau clientii.

 “eCommerce Marketing: How get to Drive Traffic that BUYS to your Website” urmeaza discutiile din prima carte si explica cum sa te apropii de cele 9 metode cheie de marketing pe care un business ar trebui sa le testeze. Este inclus aici si cum sa masori succesul si cu care metode ar trebui sa incepi.

 “eCommerce Delivery: How Your Delivery Strategy Can Increase Your Sales” este cea mai recenta carte si prima care aprofundeaza puterea clientului. Cartea exploreaza cum sa iti folosesti strategiile de livrare, atat spre a procesa comanda de la un client, dar si de a creste sansele de a ajunge la acea achizitie atat de importanta, mereu necesara strategiei.

 

Care sunt impresiile primite in urma podcastului de eCommerce masterplan?

 

The eCommerce MasterPlan Podcast a fost lansat in iunie 2015, iar in fiecare saptamana publicam cate un interviu cu o persoana interesanta din business-ul eCommerce. Imi place foarte mult sa fiu gazda acestui proiect, invitatii nostri vin mereu cu continut nou si ne impartasesc atat de multe informatii si tips-uri. Feedback-ul e fantastic! Avem oameni care ne asculta din peste 30 de tari diferite din jurul lumii si feedback-ul din partea ascultatorilor este grozav - ori foarte multe laude, ori sugestii  despre cum sa ne perfectionam.

 

Power Retail (Australia) te descrie ca unul dintre cei 10 Top Analisti de eCommerce din lume. Ce inseamna asta pentru tine?

 

Personal, am alergat prin birou pret de cateva minute bune, cu un zambet larg pe fata- sa fiu inclusa pe lista pe care mai apar oameni minunati ca Rand Fishkin de la compania Moz m-a entuziasmat teribil. Sunt foarte onorata sa fiu inclusa si imi reaminteste cat de important este sa pot continua sa ofer informatii utile pentru a-mi ajuta cititorii, ascultatorii, celor care ma urmaresc pentru a lua decizia corecta cu privire la business-urile lor.

 

Care sunt lucrurile carora ar trebui sa le acordam mai multa atentie pentru a accelera cresterea unui business?

 

Cred ca industria eCommerce este in perioada de dezvoltare de la stadiul actual, deci este timpul sa ne concentram pe strategiile fundamentale pentru a accelera cresterea. Daca asculti toate interviurile de pe podcast, vei observa ca drumul real spre succes este acela de-a intelege in totalitate clientul si nu este despre cea mai recenta metoda de marketing stralucitoare sau despre o piesa a tehnologiei.

Deci ar trebui sa ne concentam sa intelegem calatoria clientului catre business-ul nostru si de a gasi cea mai buna metoda de a accentua calatoria si profiturile noastre. Pentru a ajunge la esenta “ lucrurilor noi”, domeniile care ma pasioneaza in acest moment sunt delivery, remarketing, social media advertising, subscrierile la eCommerce. 

 

Cum ai descrie intr-o fraza succesul in eCommerce?

Fiecare business are propriul sau punct al succesului in eCommerce si cred ca ar trebui sa includa (minim) cifra de afaceri, profitul si cat de fericit esti tu, cat de fericita este echipa ta.

 

Cat de important este in e-commerce sa acordam atentie oportunitatilor?

 

Unul dintre primele unelte pe care il invata orice student de marketing este analiza SWOT – unde identifici punctele tari ale business-ului, punctele slabe, oportunitatile pe care le poti avea si amenintarile care pot influenta negativ proiectul. Analiza SWOT este o metoda simpla de a intelege unde te situezi, iar Oportunitatile sunt partea cea mai incantatoare la analiza. Identificand oportunitatile disponibile si lucrand asupra celor care iti ofera avantaje reale, acestea sunt esentiale daca vrei sa cresti business-ul rapid. 

 

Comentarii Facebook