Duminica 28 Aprilie

CEO -ul BCR Sergiu Manea laudă Clujul și mediul universitar. Banca mizează pe creșterea nivelului de educație financiară


Banca Comercială Română (BCR) mizează tot mai mult pe educarea clienților și realizarea de intervenții în comunitățile din România, care să ajute la îmbunătățirea cunoștințelor financiare. 

CEO -ul BCR Sergiu Manea alături de alți directori de top ai băncii au discutat luni, 2 octombrie, la Cluj despre importanța educației financiare, despre starea actuală a economiei și previziunile de viitor. 

”PIB-ul Clujului a crescut de 4,5 ori în ultimii 20 de ani, ceea ce este extraordinar”

Sergiu Manea a lăudat Clujul, care este într-o poziție specială, față de alte orașe din România. Orașul de pe Someș a reușit ceea ce nimeni în Europa nu a realizat în ultimii 20 de ani, ajungând la cea mai rapidă creștere economică din UE. ”PIB-ul Clujului a crescut de 4 - 5 ori în această perioadă, ceea ce este extraordinar. Când spui Cluj, spui UBB, care are obligația de a crește în următorii ani, pentru a ajuta toată regiunea. Clujul a dovedit că poate merge mai departe cu multă putere de adaptare. Aici, UBB este un pion vital, aflat în zona superioară a lanțului de plus valoare, care trebuie replicat la nivel de țară”, a declarat CEO -ul BCR.

Nimic nu se poate face, însă, fără educația și clienți bine informați. Așa se face că cei de la BCR au ajuns, din luna septembrie 2022 și până acum, în 8 orașe: Brașov, Iași, Craiova, Pitești, Oradea, Constanța, Sibiu, Bacău, pentru a se întâlni cu comunitățile locală. Acum, a venit rândul Clujului, pentru discuții aplicate despre perspectivele macroeconomice și conservarea unui echilibru financiar, atât pe plan personal, cât și în business. 

Ca să poți face bani sustenabil și ca parte dintr-o comunitate trebuie să ții cont de necesitatea de a rezolva unele probleme. Ideea de sănătate financiară ne spune că putem avea succes numai dacă societatea prosperă. 

Suntem acum destul de confuzi. Anul 2019 ne-a lăsat destul de bine, nu vedeam ”norii”, dar a venit pandemia și au ieșit la suprafață schimbările. Orice entitate economică trebuie să țină cont de aceste schimbări.

Am văzut apoi primele creșteri masive de prețuri și în februarie 2022 a început războiul. Acesta a venit cu presiuni asupra industriei și necesitatea consumatorului de a se proteja. Războiul a scos la lumină aceste sensibilități, aceste frici pe care le resimt oamenii. Am văzut, însă, și afaceri care au fost agile și au găsit rapid alte surse de aprovizionare. De asemenea, am văzut comunități care s-au adunat și vedem că există mâine”, a mai spus Sergiu Manea. 

w950_0_0_1200_1013_0_m_caa7e8d5f8ac99db.BCR_Sergiu_Manea_hi-res.jpg

Foto: Sergiu Manea, CEO BCR

Dana Dima, vicepreşedintele Executiv Retail şi Private Banking din BCR, a afirmat, la rândul ei, că, în ultimii ani, s-a pus accent pe consilierea financiară oferită clienților. 

Un studiu realizat de către Cult Market Research la cererea BCR arată că 61% dintre români sunt îngrijorați de apariția unei situații neprevăzute, a cărei rezolvare implică cheltuirea unei sume de bani de care nu dispun.

De asemenea, doar 47% dintre dintre angajații full-time, cu vârste cuprinse între 30 – 45 de ani, reușesc să facă economii. Dintre aceștia, 56% economisesc din grijă pentru cei dragi, cu accent pe bunăstarea familiei și educația copiilor.

Studiul prezintă serioase motive de îngrijorare la nivelul societății, dar, în același timp, relevă și o doză de speranță. Ar trebui să fim cu toții preocupați că atât de mulți salariați români nu reușesc să pună bani deoparte pentru zile negre, mai ales în acest context socio-economic. Este și mai îngrijorător că una dintre cele mai vulnerabile categorii este chiar aceea care are nevoie de cea mai mare grijă și protecție în fața neprevăzutului: familiile cu copii. 

Totuși, speranța vine din conștientizarea tot mai mare privind nevoia unui fond de urgență. Problema e că oamenii încă nu știu precis cum să procedeze și care sunt cele mai bune soluții pentru ei. 

Iar aici ne-am propus noi să intervenim și o facem intensiv de aproape doi ani. Avem deja aproape 300.000 de români care au decis să lucreze un plan financiar gratuit împreună cu experții noștri din unități. Ne bucurăm că, prin acest plan, cei mai mulți dintre ei și-au schimbat vizibil obiceiurile și au conștientizat, în primul rând, necesitatea unui fond de urgență.

Dintre sutele de mii de dialoguri financiare sincere purtate de colegii mei în ultimele luni, vă pot spune că avem toate premisele pentru a construi împreună o Românie inteligentă financiar”, a spus Dana Dima, Vicepreședinte Retail & Private Banking BCR.

Dana-Dima-VP-BCR.jpg

Foto: Dana Dima, Vicepreședinte Retail & Private Banking BCR

Șefii BCR își propun ca până în 2026 să ajungă în fiecare an să discute cu 500.000 de români, în cadrul programului de coaching financiar. 

Noi am dori ca până în 2026 să ajungem anual la 500.000 de oameni cu care să facem educație financiară. 

Vrem ca românii să fie la curent cu variantele pe care le au la dispoziție pentru o mai bună gestiune a banilor. 

Noi recomandăm diversificarea pentru a minimaliza riscurile. Spre exemplu, puteți face o pensie privată, în pilonul 3, cu o contribuție lunară de 35 de lei, se pot face investiții în acțiuni, emisiuni de titluri de stat sau se pot depune bani direct în fondul de urgență”, a mai spus Sergiu Manea.

Important este că orice român își poate realiza un plan gratuit de independență financiară pe platforma BCR. În plus, sunt oferite sesiuni de financial coaching în orice sucursală BCR, fără obligativitatea de a cumpără un produs. 

La ce să se aștepte românii pentru 2023 și 2024

CEO -ul BCR Sergiu Manea crede că românii trebuie să fie prevăzători, dar și optimiști. 

E foarte important că, în 2023, așteptăm o creștere economică de 2,1%. 

Vedem o creștere a salariilor și faptul că în România investițiile sunt cu 1,5 % mai mari decât anul trecut. La 31 decembrie, se închide exercițiul financiar european 2014-2020, unde România stă iarăși foarte bine. Suntem pe locul 5 în UE în privința atragerii banilor europeni. 

Anul 2024 vine cu provocări. Vedem că economia mondială nu se simte foarte bine. Avem o preocupare pentru ceea ce se întâmplă în Asia, mai ales în China. E un an dificil cu alegeri în Europa și în SUA. Ne așteptăm la o creștere economică de 3,3%, adică aproape de potențial”, a mai spus Sergiu Manea.

Care sunt proiectele cheie ale BCR în ceea ce privește educația financiară

Școala de Bani BCR este cel mai amplu program de educație financiară din România și singurul program de educație financiară din Europa care a intrat în Cartea Recordurilor. 

Școala de Bani organizează sesiuni online și offline de educație financiară pentru adulți și copii, iar numărul total al celor care au participat în program a depășit 600.000. În plus, platformă educațională pune la dispoziția celor interesați resurse practice și instrumente care ajută în gestionarea eficientă a relației cu banii. Cu ajutorul cursurilor și a informațiilor utile, participanții învață să-și organizeze veniturile mai bine și să-și îndeplinească obiectivele financiare pentru o viață mai bună. 

Lista cursurilor online disponibile pe platformă, gratuit, pentru toți cei interesați să-și crească gradul de independență financiară:

  • Echilibrat la cumpărături
  • Ghid ecofinanciar: cum să consumi responsabil?
  • Inteligență financiară pentru copii
  • Școala de Bani pentru părinți
  • Mindfulness financiar: cum să-ți îmbunătățești relația cu banii
  • Cum să fii responsabil financiar?

LifeLab este un proiect pilot Școala de Bani, dezvoltat alături de FabLab și Asociația Edupedu, care își propune să aducă în sistemul școlar un format de educație practică. Scopul este ca noțiunile de educație financiară să fie introduse în predarea mai multor materii, de la clasa 0 la clasa a XII -a. 

Programul s-a desfășurat pe întreaga perioadă a anului școlar 2022-2023, în Colegiul Național „Dinicu Golescu”, Câmpulung Muscel și Școala „Generală Nr. 1” - Poiana Mărului, în mediul rural, în județul Argeș. Prin participarea în program, elevii au învățat noțiuni de educație financiară – de la cum funcționează procesele decizionale, cum se exersează planificarea și munca în echipă.

ADA este primul chatbot din România care asigură și suport pe programe de finanțare. ADA are peste 40 de programe de finanțare mapate și, în mai puțin de 10 minute, poate oferi antreprenorilor  suport în identificarea celor mai relevante programe pentru business-ul lor, dar și informații cu privire la opțiunile de dezvoltare a unei afaceri. 

George Tips este o nouă funcționalitate a aplicației George, care distribuie sfaturi și informații personalizate pentru a ajuta utilizatorii să-și îmbunătățească atât viața financiară de zi cu zi, cât și experiența George. Sfaturile acoperă monitorizarea tranzacțiilor (de exemplu: informații despre taxări duble sau estimarea soldului), comportament de cheltuieli ( informații despre cât cheltuiește utilizatorul pentru mese în oraș/cumpărături alimentare), sfaturi pentru optimizarea numeralului (transfer între conturi, chestionare educaționale) și alte informații despre utilizarea unor noi funcționalități George.

Comentarii Facebook