Vineri 15 Noiembrie

Trei surse bune de zahar pentru a evita prăjiturile

 

Cum iti potolesti pofta de dulce cu ceva bun, dar sanatos? Iata cateva surse bune de zahar!

 

Cerealele, ciocolata, gemul sau pateurile iti furnizeaza fiecare o anumita cantitate de zahar. Dar te energizeaza diferit... Un suc la o iesire in oras cu prietenii nu va fi sfarsitul lumii, dar un suc in fiecare zi, la masa de pranz, poate avea efecte negative asupra greutatii.

 

Si, ca sa te mentii sanatoasa cat mai mult timp, trebuie sa-ti iei zaharul din sursele potrivite. Iata sursele buna de zahar in functie de categoriile de alimente:

 

Fructele si legumele

 

Iti asigura, pe langa zaharuri, si o cantitate importanta de fibre, care impiedica eliberarea rapida a zaharului in sange. Astfel, senzatia de satietate e prelungita, scade riscul de a dobandi surplus ponderal si energia e la cote maxime. Surse bune de zahar sunt: mere, banane, ananas, morcovi, sfecla.

 

Cerealele integrale

 

Desigur, nu este vorba de produsele din faina rafinata de tipul painii albe, covrigilor de la colt sau pastelor. Pe langa zahar, painea din cereale integrale - ovaz, secara, orz, mei - iti furnizeaza fibre, vitaminele A si B, dar si minerale esentiale precum seleniul, zincul si magneziul. Surse bune de zahar sunt alimentele create din cerealele integrale sau alege boabele germinate.

 

Lactatele

 

Sunt o sursa de energie necesara mai ales in cadrul unui program de slabit, cand optiunile de zaharuri sunt limitate. Zaharurile sunt lactoza din lapte (asa cum este fructoza pentru fructe). Fac echipa buna cu cerealele, oferindu-ti de la micul dejun un start sanatos pentru o noua zi. Surse bune de zahar sunt iaurtul, ricotta, laptele degresat, urda, conform Femeia.ro.

Comentarii Facebook