Tramvaiul va merge spre Florești pe centura din spatele Polus - FOTO PLANȘE

 

Planul de Mobilitate Urbană Durabilă realizat pentru Primăria Cluj-Napoca de o firmă britanică propune ca tramvaiul să meargă săre Florești prin spatele Polus. 

 

Proiectul C1 privind extinderea tramvaiului înspre Florești a fost redefinit ca “Extensie tramvai Mănăștur - Florești”, nefiind specificat exact aliniamentul noii linii de tramvai. Necesitatea extinderii transportului cu tramvaiul fiind însă recunoscută, se propune demararea de îndată a unui studiu de aliniament pentru stabilirea optimă a rutei de tramvai, pentru a alege între alternativele Bucium – Florești (pe la sud de DN 1), respectiv Pod Calvaria – DN 1 – Florești”, se arată în concluzia Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD). 

 

Specialiștii firmei britanice propun ca singură variantă pentru a duce tramvaiul în Florești viitoarea centură prin spatele Polus, dar municipalitatea nu a confirmat încă acest lucru, mai ales că centura din Florești este la stadiu de licitație.

 

Propunerea britanicilor constă în:

• Extinderea tramvaiului între Mănăștur (terminalul Bucium) și Florești, pe o lungime de cca. 5,8 km.

• Realizarea unei bucle unidirecționale de în zona centrală a orașului, care să fie parcursă de tramvaiele venind dinspre Florești și Mănăștur pe de o parte, și Gară și Muncii pe de altă parte, cu stații dense în zona ultracentrală, un posibil aliniament fiind prezentat în figura de mai jos, însă urmând a fi rafinat în etapa finală a PMUD.

• Extinderea tramvaiului (în ScA 3) sau amenajarea unei benzi bidirecționale dedicate transportului în comun (în ScA 1 și 2) pe axa Avram Iancu – Aurel Vlaicu

 

Investiția pentru a duce tramvaiul în Florești este etimată la 25,2 milioane de euro:

 

• Construcția unei noi linii de tramvai cu cale dublă, între cartierul Mănăștur și localitatea Florești.

• Se propune realizarea unui studiu de traseu pentru varianta optimă a traseului, pentru a alege între varianta de cca. 5,8 km între Bucium și Florești (pe aliniament nou la sud de DN 1) sau varianta alternativă pe DN 1.

• Costul estimat este pentru prima variantă.

 

 

Alte considerente privind justificarea alegerii privind extinderea tramvaiului în Florești:

 

• Varianta deservirii legăturii Florești – Cluj-Napoca cu autobuz sau troleibuz pe actualul DN 1 este nefezabilă în contextul congestiei semnificative de pe acest tronson: peste 58.000 de vehicule pe zi pe tronsonul dintre centrul comercial Polus și nodul N.

• Din același motiv apare ca nefezabilă în acest moment alternativa realizării liniei de tramvai pe aliniamentul DN 1, fiind practic condiționată de realizarea legăturii rutiere noi între autostrada A3 și Cluj-Napoca, care, conform modelului de transport, ar prelua aproximativ jumătate din volumul de trafic de pe DN 1. Realist, această legătură poate fi finanțată doar de către guvern prin CNADNR, deoarece este improbabil ca bugetul comunei Florești sau cel al CJ Cluj să poată acoperi costurile lucrării. De vreme ce această legătură nu se numără la ora actuală printre prioritățile naționale, este puțin probabil ca ea să fie realizată până în 2020. Ca atare, realizarea tramvaiului pe DN 1 ar impune amânarea problemei legăturii de transport public dintre Florești și Cluj-Napoca pentru cel puțin 5 ani.

• Ar putea fi luată în calcul construcția unei căi rutiere dedicate pentru autobuze pe aceeași rută cu cea propusă pentru tramvaiul pe aliniament sudic, însă acest fapt ar implica un transfer în zona terminalului Bucium pentru practic întreg fluxul de călători din Florești. 

 

 

Planul poate fi consultat pe site -ul Primăriei Cluj-Napoca

Comentarii Facebook