Licitația pentru transportul județean Cluj a fost VICIATĂ de o eroare UMANĂ

 

Licitația pentru atribuirea transportului județean Cluj a fost viciată pentru că atribuirea licenţelor de traseu s-a realizat în mod nelegal.

 

Hotărârea Consiliului Judeţean Cluj nr. 424 din 23.12.2013 a fost apreciată ca nelegală. S-a solicitat instanţei anularea parţială a HCJ 424/2013. Acţiunea face obiectul dosarului nr.1372/117/2014 aflat pe rol la Tribunalul Cluj, înregistrată la data de 10 martie 2014. Motivul care a stat la baza formulării acţiunii este faptul că atribuirea licenţelor de traseu s-a realizat în mod nelegal deoarece, urmare a unei erori umane la momentul introducerii datelor în sistemul electronic o parte din trasee (un număr de 43) s-au atribuit fără a se ţine cont de grupele de trasee, ele fiind atribuite ca individuale. În urma acestei erori rezultatele licitaţiei au fost viciate, ele fiind afişate pe trasee independente şi nu pe grupe de trasee, punctajele fiind calculate pe trasee. Vicierea procedurii de licitaţie atrage nelegalitatea atât a procesului verbal a Comisiei Paritare cât şi a HCJ nr 424/2013.

 

Prin Hotărârea nr. 424 din 23.12.2013, Consiliul Judeţean Cluj a aprobat atribuirea licenţelor de traseu pentru traseele cuprinse în programul de transport public de persoane prin curse regulate în trafic judeţean pentru anii 2014-2019”, precizează Prefectura Cluj.

 

Consilierul județean PDL Cluj, Alexadru Coroian, a atras atenția încă din ianuarie 2014 că licitația a fost greșită. ”Noi, consilierii PDL, am atras atenţia că plenul nu ar trebui să aprobe noile licenţe de transport, având în vedere că licitaţia s-a desfăşurat prin încălcarea normelor legale de atribuire. Nu s-a ţinut, însă, cont de cerinţele noastre, iar USL a făcut cum a dorit”, a comentat Coroian.

 

Preşedintele Consiliului Județean Cluj, Horea Uioreanu, a spus că acuzațiile la adresa CJ Cluj sunt nejustificate. ”Domnul Coroian ar trebui să ştie că nu CJ a organizat licitaţia pentru atribuirea traseelor intrajudeţene, ci Ministerul Dezvoltării Regionale. Noi n-am făcut decât să validăm rezultatele acestei licitaţii. Eram obligaţi să le aprobăm, pentru că asta spune legea. Acum, desigur, dacă sunt contestaţii, ele trebuie soluţionate conform legii. Eu am mai spus-o şi văd că trebuie să mă repet: n-am o problemă dacă hotărârea noastră va fi suspendată. Chiar m-aş bucura să se întâmple lucrul acesta, pentru că în felul acesta am reuşi să relansăm proiectul de transport metropolitan. Nu ştiu dacă mai este posibil, dar dacă se va întâmpla asta, eu m-aş bucura”, a spus Uioreanu, conform Ziua de Cluj.

 

Transportatorii au reclamat și eu că licitația a fost viciată în favoarea unor firme. ”Programul de atribuire a acestor trasee s-a aprobat într-un fel, iar la licitaţie s-a procedat altfel. Noi eram pregătiţi să licităm pe grupe de trasee, aşa cum s-a prevăzut iniţial în program, numai că în timpul licitaţiei ne-am trezit că traseele au fost urcate separat pe site. Dacă ne uităm cine a câştigat majoritatea traseelor din Cluj, înţelegem cum de s-a ajuns să se comită o astfel de ilegalitate”, a declarat Liviu Jişa, reprezentant al societăţii Tours Claus.

Comentarii Facebook