Raliu CLUJ: Bogdan Marisca, lider după prima zi


Echipajul clujean Bogdan Marișca / Sebastian Itu conduce în clasamentul general al Transilvania Rally, după prima zi a competiției. La bordul vechiului Mitsubishi Evo IX, Bogdan Marșica, a câștigat două din cele trei speciale de vineri.

Chiar dacă mașina este înscrisă la clasa 3, el s-a impus în ambele treceri pe ”Faget” și chiar dacă a pierdut câteva secunde pe superspecială din Piața Unirii, a încheiat ziua pe prima poziție, la mai mult de 10 secunde în fata ocupantului poziției secunde.

Pe locul doi în clasamentul raliului a încheiat ziua de vineri echipajul Gergo Szabo / Karoly Borbely, în ciuda unor probleme tehinice. Pilotul maghiar a terminat prima probă cu un disc de frâna spart, a parcurs astfel și superspeciala din Piața Unirii, iar apoi, pe trecerea de noapte pe ”Faget”, a rămas și fără a cincea treaptă a cutiei de viteze a Mitsubishi-ului Evo X R4 (clasa2). Mecanicii au reușit, însă, să schimbe cutia de viteze în cele 45 de minute ale parcului de service de la finalul primei zile, astfel încât pilotul maghiar atacă ziua secundă cu o transmisie functională.

Pe locul trei s-a clasat un alt pilot maghiar, Csaba Spitzmuler, alături de copilotul sau, Tamas Szoke. Cel mai constant echipaj din aceasta ediție de campionat nu s-a dezmintit și, fără să acuze vreo problema se menține la 17,2 secunde de lider.

Locul patru a fost adjudecat de un alt echipaj clujean, care alearga la clasa 3, Edwin Keleti / Boondi Csomortani, urmat de campionul național en-titre, Valentin Porcisteanu, care, alături de copilotul său Dan Dobre, ocupă prima poziție a clasamentului general al campionatului după primele trei etape disputate. Porcisteanu s-a plâns de reglajul defectuos la bateria suplimentară de faruri pe proba de noapte.

Pe sase era la finalul zilei de vineri francezul Francois Delecour, care s-a instalat, astfel, în fotoliul de lider in clasamentul masinilor cu doua roți motrice cu al sau Renault Megane RS N4.  Poziția a șaptea la general este ocupată de Marco Tempestini, care a acuzat probleme la ambele treceri pe ”Faget”: la prima trecere, probleme la frânele Subaru-ului WRX STi R4, iar la a doua trecere, cea de noapte, un reglaj nefericit al farurilor. Dan Gartofan nu a reușit în prima zi a Transilvania Rally decât un loc 8 și are de recuperat sâmbătă 27,9 secunde.

Sambate este, însă,  ziua cea mai lunga, cele 7 probe speciale programate însumand peste 107 kilometri. Probele ”Tarnita”, ”Calatele” si ”Dângau” vor fi parcurse de câte două ori, iar după-amiaza, de la ora 18,10, este programată o nouă superspecială, de această dată deșfășurată în parcarea Polus Center.  Festivitatea de premiere este programată la ora 21,30, tot în parcarea Polus Center, în cadrul unui concert susținut de trupa ”Sistem”.

Transilvania Rally se desfașoară sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv și este organizat cu sprijinul Primăriei și al Consiliului Local Cluj-Napoca, Consiliului Județean Cluj și este susținut de partenerul oficial Autonet Mobility Show, partenerii Autoworld distribuitor Volkswagen și Audi, Ursus Fără Alcool, Polus Center Cluj, Porsche Finance Group, Grand Hotel Napoca, Lunchbox, Publisys, Webleaf, VHO Group.

 

Raliu Cluj: Spectacol auto în centrul Clujului. Sute de oameni i-au susținut pe piloți FOTO

Comentarii Facebook