Turcii acuza: Universal Turism Cluj i-a tepuit pe turistii romani. Nu au mai platit 200.000 de euro


Firma Universal Turism Cluj a reachitat contravaloarea sejururilor celor 160 de turisti clujeni aflati in Turcia, dar acum o noua "furtuna" se anunta: alti 186 de turisti sunt la un pas sa nu mai plece in vacanta.

Seful Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor (CJPC) Cluj, Mircea Radu a declarat ca firma Universal Turism a facut eforturi financiare pentru a achita sejururile turistilor clujeni aflati in Turcia, dar acum sunt mai probleme in ceea ce priveste plecarile.

"Daca in cazul celor aflati in Turcia lucrurile s-au rezolvat, facturile fiind replatite de Universal Turism cu sprijinul agentiilor revanzatoare, acum avem probleme cu turistii care pleaca. Am discutat cu directorul Universal, Florin Crisan, care mi-a spus ca nu mai are bani sa achite plecarile. Vom vedea ce se va intampla. Sunt unele agentii revanzatoare care au anuntat ca suporta ei plata, dar altii nu sunt de acord. Vorbim in total de 186 de turisti care ar putea sa nu mai plece cu toate ca au achitat intre 500 si 1.500 de euro pe un sejur", a declarat pentru Stiri de Cluj Mircea Radu.

Seful CJPC Cluj a mers pe firul problemei si a depistat ca "teapa" Universal Turism se trage de la unele datorii neachitate din 2009-2010 catre partenerul din Turcia, firma Suntimes Tours. "Am ajuns la concluzia ca Univerasal Turism avea de platit catre firma turca 238.000 de euro. Practic, nu ar fi trebuit sa lucreze in 2011, daca a stiut ca anul 2010 nu este rezolvat si banii nu sunt achitati. Banii achitati de turistii clujeni in acest an au stins datoria pe care o avea Universal catre Suntimes, lucru care este aproape de ilegalitate, de inselatorie", a mai spus Mircea Radu.


"Fiecare agentie revanzatoare si-a rerutat pasagerii. 90% din cei care trebuiau sa plece vor pleca, dar pentru cei 10% nu s-a mai putut modifica data de plecare", a declarat pentru Stiri de Cluj Florin Crisan.

 

Declaratiile sefului CJPC Cluj sunt sustinute si de patronul Suntimes Tours, Yavuz Delen, care le-a trimis o scrisoare agentiilor care lucreaza cu Universal Turism, pentru a le explica adevarul. "La sfarsitul sezonului trecut, Universal Turism inregistra catre noi o datorie de peste 200.000 de euro, atat din primul, cat si din al doilea an in care am colaborat. Platile pe care Universal Turism le-a efectuat catre noi au fost folosite pentru a acoperi datoriile anterioare, si nu pentru alte motive, si chiar si acum dupa aceste plati, inca ne datoreaza peste 25.000 de euro. Da, este adevarat ca avem unele dificultati financiare, dar nu suntem in insolventa. Situatia in care ne aflam este datorita datoriilor pe care nu am putut sa le recuperam de la partenerii nostri din strainatate. (...) In ceea ce priveste Universal Turism, am incetat colaborarea cu ei la inceputul lunii iulie pentru ca era singura modalitate de a ne recupera banii si pentru ca datorita situatiei noastre financiare nu am putut sa mai sustinem o datorie atat de mare", a scris Yavuz Delen.

Intr-o scrisoare trimisa de seful Universal Turism agentiilor, Florin Crisan, mentioneaza ca situatia contabila cu fostul partener Suntimes nu este finalizata. "Am constientizat ca minusul lasat noua de catre Suntimes Tours in sezonul 2011 este mult mai mare decat sumele care apar pe balanta fostilor parteneri. Acest minus depaseste pana si cumularea datoriei noastre fata de Suntimes cu debitele preluate in 2010. Din cauza situatiei in care am fost pusi, datorita neplatii rezervarilor in perioada Early Booking de catre Suntimes Tours hotelurilor rezervate de catre Universal Turism, am fost nevoiti sa platim din nou rezervarile de Early Booking, dar fara reducerea oferita in momentul respectiv", a afirmat Florin Crisan.

Seful Universal Turism a mai precizat ca paguba facuta de Suntimes nu poate fi estimata, dar ca totul va fi transat in instanta. Aceleasi amenintari au fost facute si de patronul Suntimes Tours, Yavuz Delen.

Seful CJPC Cluj, Mircea Radu, a declarat ca problema ar fi trebuit sa fie transata de catre ANAT, dar "ei s-au marginit la a exclude Universal Turism, Premium Holidays si 3E din Asociatie. ANAT ar fi trebuit sa le acorde sprijin si sa ii sustina, mai ales ca Universal Turism s-a chinuit sa rezolve problema. Chiar si acum, Florin Crisan, seful Universal Turism, a anuntat agentiile revanzatoare ca elibereaza bilete la ordin pentru a fi platite plecarile spre Turcia".

 

Vezi si...

Teapa Universal Turism Cluj? 1.800 de turisti romani blocati in Turcia

Comentarii Facebook