Sambata 31 Iulie

Trei clujeni au o afacere de succes cu șosete tricotate digital: „Am auzit că afacerile de succes au pornit dintr-un garaj”


The Happy Toe este povestea unor prieteni de 20 de ani care au fondat o afacere cu șosete colorate, prezente pe piață de patru ani. Proiectul românesc, tricotat digital de la Cluj-Napoca, are planuri de viitor aici, nu peste hotare, iar despre ele au vorbit fondatorii Ionuț Dâmbu, Sorina și Constantin Bindea.

1200x628-00-90.png

O prietenie de 20 de ani, o afacere de 3 ani

Ionuț Dâmbu, împreună cu Sorina și Constantin Bindea au deschis la finalul anului 2017 un magazin online cu șoșete colorate, după aproape 12 luni de schițe, planuri și refuzuri din partea fabricilor de a tricota șosete complexe din punctul de vedere al designului și într-o serie foarte mică. Cei trei, legați de o prietenie de 20 de ani, au ales să înceapă o afacere cu șoșete din două motive: este gestionabilă și scalabilă.

Am identificat nișa șosetelor colorate pentru că noi eram mari amatori și pe atunci nu se prea găseau la noi. Am vrut să construim un brand care să ne aducă satisfacții, să avem un produs palpabil cu care să ne identificăm și noi, să fie creat de noi, nu importat și să avem libertatea creativității din industria pe care am lăsat-o în urmă. Și cel mai important lucru, ne-am dorit ca acest produs să fie realizat în România. Șosetele sunt produse de necesitate ciclică, de care toată lumea are nevoie. Am luat un produs mic și util la care i-am adăugat veselie”, povestesc fondatorii The Happy Toe, într-un interviu pentru Retail.ro.

The Happy Toe etichete sosete.jpg

Toată lumea face de toate

Cei trei antreprenori au experiență în marketing, fotografie, IT și management. Cel mai mult îi ajută cei peste 10 ani în industria IT, mai precis dezvoltarea de jocuri casual pentru copii și jocuri pentru platformele mobile.

Acum ne ocupăm de absolut toate aspectele afacerii, mai puțin de tricotarea șosetelor. Fiecare e responsabil de câte două-trei posturi, așa că facem de toate: desenele șosetelor (pixel cu pixel), alegerea culorilor și conținutul materialelor, fotografiatul produselor, designul cutiilor, crearea logoului, site, gestionarea magazinului online, administrarea paginilor de social media, campaniile de promovare, suport clienți, recepția șosetelor de la fabrici, pregătirea și expedierea coletelor, chiar și livrări locale în perioadele de vârf. Dacă am uitat ceva, tot noi le facem și pe alea. Am fost de toate, de la fotomodele pentru produsele noastre până la creatori de rime”, mărturisesc cei trei.

Experiența din IT i-a ajutat să optimizeze munca în ceea ce privește designul șosetelor. Modelele de șosete sunt realizate digital, într-o aplicație creată de ei, pentru a avea un preview la ceea ce vor să producă și să aibă o idee mai bună asupra produsului final. În platformă se aleg culorile și se testează diverse combinații până iese designul dorit. Apoi, se face o fișă a șosetei, cu specificații tehnice, se calculează un necesar de fire care trebuie comandate și se dă în producție la fabrică.

Pentru că ziua nu are mai mult de 24 de ore, iar ei își doresc să fie 48, planul este a crește echipa, volumul de muncă impunând noi angajări, dar și noi investiții.

Mica afacere a început cu 15.000 de euro în primul an și a ajuns la o investiție totală de aproximativ 50.000 de euro, la care se adaugă foarte multă muncă în cei patru ani de când au pornit aventura. Pentru a se putea dezvolta cum și-ar dori și pentru a putea avea un flux continuu de stocuri și producție ar mai fi nevoie de încă cel puțin 100.000 de euro.

The Happy Toe sosete.jpg

Logistica din curte

Sediul lor este acasă, în Cluj-Napoca, iar depozitul este în curte, într-un container: „Am auzit noi că toate afacerile de succes au pornit dintr-un garaj, așa că ne-am luat și noi unul”.

În lunile de sezon, octombrie-martie, The Happy Toe are în medie 400 de comenzi lunar pe magazinul online, la care se mai adaugă și comenzi en-gros: corporate, magazine partenere și distribuitori internaționali.

În primul sezon, am testat scalabilitatea pe partea de promovare și procesare comenzi cu ajutorul Frisbo, centru fulfillment care pregătea comenzile și le expedia. Am făcut campanii scurte de o zi sau două prin care am reușit să avem între 300 și 500 de comenzi pe zi.

În al doilea sezon de vânzări, după unul de pauză, deoarece aveam nou născuți, gemeni, ne-am mutat logistica la noi în curte, într-un container. Am făcut această mutare pentru că am dorit să putem crea mai multă varietate de produse pentru clienți cu ajutorul seturilor de șosete. Am lucrat la capacitate maximă și am reușit sa expediem aproximativ 1.500 de comenzi în lunile octombrie-decembrie.

În ultimul sezon, octombrie 2020 - ianuarie 2021 am rămas tot la noi în curte cu logistica, pentru că am primit foarte multe aprecieri pozitive din partea clienților, ne-am dorit să avem control sporit la partea de ambalare și am dorit să o îmbunătățim și mai mult. Am lucrat din nou la capacitate maximă și am livrat din nou aproximativ 1.500 comenzi. Cam aceasta e capacitatea maximă pe care o putem momentan livra. Pentru acest an ne dorim mult să scalăm partea de logistică ca să putem livra mult mai multe comenzi către clienții noștri”, explică Sorina, Constantin și Ionuț.

Șoșetele lor se găsesc online și în câteva magazine fizice, în puține locații din rețeaua Cărturești și în unele magazine mici independente - boutique stores. Anul 2020 s-a încheiat cu o cifra de afaceri de aproximativ 300.000 lei, iar pentru 2021, compania estimează peste 500.000 lei.

Pentru anul acesta, planul este să aibă un flux continuu de stocuri, o gamă și mai diversificată de produse și fabrici partenere care să producă acest stoc la nivelul de calitate pe care îl doresc. Apoi, vor să își eficientizeze costurile de promovare, să scadă prețurile șosetelor și să extindă lista de magazine partenere și distribuitori la nivel național.


Comentarii Facebook