Joi 14 Noiembrie

Toamnă nemţească la Cluj (P)

 

Herbst Fest, Festivalul de Toamnă al Economiei Germane, care va avea loc în perioada 4-6 octombrie, în Piaţa Unirii din Cluj-Napoca este proiectul cel mai intens promovat în această perioadă de Qual Media Group, agenţie de publicitate naţională care oferă servicii complete de advertising - de la creaţie şi branding, la strategie de business şi comunicare, PR şi evenimente, la producţie tipografică de mare capacitate, web development şi aplicaţii IT, până la media-buying internațional.

 

Festivalul, aflat la a doua ediție și în cadrul căruia Qual Media Group are rol de co-organizator, este menit să promoveze cultura germană, activitatea şi misiunea Clubului Oamenilor de Afaceri de Limba Germană din Transilvania de Nord – DWNT către publicul larg și către mediul de afaceri din Transilvania, printr-o acţiune publică de amploare. 

 

În Piața Unirii vor fi instalate mai multe corturi în care se vor desfășura cele mai variate activități: de la concerte live- Fanfara din Foieni, FUNKorporation şi momente artistice- show câini ciobănești germani, jonglerii cu foc, până la mese rotunde, prezentări de companii, expoziții de fotografie şi alte tipuri de vernisaje, proiecții de filme în aer liber, workshopuri interactive pentru studenți, cursuri introductive de limba germană, concursuri cu premii. Qual Media Group și-a propus să ofere clujenilor o perspectivă caleidoscopică asupra mediului și culturii germane, pe care o girează prezența la eveniment a unor reprezentanți de seamă ai mediului german – diplomați, oameni de cultură, etc.

 

 

Va exista, binențeles, și un cort dedicat divertismentului, acolo unde trecătorii pot asculta muzică tradițională și pot savura produse alimentare 100% nemțești. Demonstraţiile culinare şi degustările de vin vor completa “peisajul culinar” al celor trei zile de festival.

 

 

Componenta de business va fi cel puțin la fel de consistentă, judecând după prezența și numărul firmelor implicate, cu workshopuri, prezentări de produse, servicii, oportunități de afaceri și de angajare. Acestora li se adaugă dezbaterile pe teme economice, la care vor lua parte oameni de afaceri, oficiali și autorități locale și naționale.

 

Organizatorii mizează pe caracterul atractiv al manifestării atât pentru publicul larg, invitat să vadă “mai de aproape” mediul de business și cultural vorbitor de limba germană prezent la Cluj, cât si pentru întreprinzătorii care pot beneficia de networking relaxat pe durata evenimentului. 

 

Tradiţiile româneşti, promovate peste hotare

 

Tot despre gastronomia culturală, promotoare a valorilor şi tradiţiilor unei civilizaţii este vorba şi în cel de-al doilea festival promovat în această toamnă de Qual Media Group: Transilvania Fest, care se va desfăşura în intervalul 20-22 septembrie, în Piaţa Unirii din Cluj-Napoca. 

 

Transilvania Fest se autodefineşte ca un ”festival itinerant de cultură şi mâncare, dedicat susţinerii micilor producători, conservării şi promovării patrimoniului cultural imaterial al regiunii”. Aflat la a opta ediție, Transilvania Fest își propune să încurajeze turismul culinar și cultural, prin dezvoltarea sustenabilă a acestora, cu scopul creşterii afluxului de turişti din ţară şi din străinătate. 

 

Qual Media Group a ales să sprijine această acţiune tocmai fiindcă se identifică cu unul dintre principalele scopuri ale agenţiei: promovarea culturii, a tradiţiilor şi a frumuseţilor naturale româneşti nu doar în rândul audienţei naţionale, ci şi a celei internaţionale, vocatie pe care o urmareste in calitate de membră a Parlamentului European al Companiilor si prin activitatea birourilor din Cluj-Napoca, Bucuresti, Bruxelles.

 

Tot în acest scop, QMG s-a implicat, de-a lungul timpului, în promovarea unor proiecte cultural-turistice vizând destinații variate, pe tot cuprinsul țării, din Maramureș și Sucevița, până în Cernavodă, de la Timișoara până la Iași, cu lungi popasuri prin toată Transivlania.

 

Cultura, brandul cel mai preţ

 

 

Qual Media Group pune accent pe implicarea în proiecte culturale, mergând de la susținerea, promovarea, până la producția, organizarea și managementul efectiv al acestor evenimente. QMG a propus și a realizat o serie de initiative culturale, a organizat, promovat sau susţinut cele mai importante evenimente din sfera cultural-artistică din Cluj şi din ţară. 

 

Printre acestea se numără: Eurovision, Festivalul Internațional Mozart (care se va ţine şi anul acesta, în luna decembrie), Balul Operei din Cluj, Gala Universității de Artă și Design din Cluj, Festivalul Internațional de Muzică și Artă Transilvania (TIMAFF), Festivalul Internațional de Artă Fotografică, RotarART 4x4, Turneul Stradivarius, Zilele Fracofoniei, Festivalul Medieval, Festivalul Cultural Mihail Kogălniceanu Iași, Festivalul Național de Dansuri și Tradiții Populare Cugir-Vinerea, Festivalul Vinului Sătmarean, etc.

 

În toate activitățile pe care le promovăm am încercat să cultivăm şi să creştem interesul pentru alte subiecte decât cele pur comerciale, să sprijinim domenii pe care mulți le consideră neprofitabile, dar de care depinde viitorul frumos al copiilor noştri- cultura, tradiţia, educația, sportul” (Eugen Albu, CEO Qual Media Group)